دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عینک هوشمند برای اجرای امور مختلف سالمندان و معلولان



عینک هوشمند برای اجرای امور مختلف سالمندان و معلولان

محققان دانشگاه بیلفلید آلمان نوعی عینک هوشمند ساختند که سالمندان را در انجام امور روزمره یاری می کند.

این عینک هوشمند که ADAMAAS (مخفف عبارت Adaptive and Mobile Action Assistance in Daily Living Activities) نام دارد، حاصل پروژه ای به همین نام است که با بودجه 1.2 میلیون دلاری در حال انجام است.

عینک ADAMAAS به گونه ای طراحی شده است که می تواند اقدامات روزمره کاربر از جمله پخت و پز و غیره را شناسایی کرده و دستورالعمل های لازم را برای کمک به کاربر در قالب متن‏، تصاویر گرافیکی یا راهنمای تصویری در حوزه دید وی نمایش دهد. علاوه بر این در صورتی که کاربر دچار اشتباه شود، عینک موضوع را تشخیص داده و واکنش نشان می دهد. بدین ترتیب کاربر می تواند همچنان فعالیت خود را ادامه داده و اشتباهات احتمالی را به کمک عینک رفع کند یا امور را به روش مناسب تری به انجام برساند.

عینک ADAMAAS بر خلاف سایر عینک های هوشمند مانند Google Glass تنها با هدف یاری رساندن به سالمندان یا معلولین طراحی شده است و دستورالعمل های لازم را برای انجام امور روزمره از تهیه یک فنجان قهوه گرفته تا تعمیر دوچرخه یا تمرین یوگا، برای کاربر فراهم می کند.

اخبارعلمی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
عینک هوشمند و تنیس هوشمند سونی. CES ۲۰۱۵ اختصاصی 14

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عینک هوشمند ADAMAAS ،ویژه سالمندان



عینک,عینک هوشمند ویژه سالمندان,اختراعات جدید

عینک ADAMAAS ویژه سالمندان

 

عینک هوشمند ADAMAAS ، ویژه سالمندان

گروهی از دانشمندان در آلمان عینک منحصربفردی به نام ADAMAAS ویژه سالمندان ساخته اند که به آنها در انجام کارهای پیچیده و تخصصی توان مضاعفی می دهد.
تاکنون عینکهای متنوعی از سوی شرکتهای تولیدکننده تجهیزات پیشرفته الکترونیکی ارایه شده که به عنوان کمک حال موثر برای کارگران صنایع گوناگون و نظامیان به کار گرفته می شوند. اما تاکنون سالمندان در این نگرش جایی نداشتند و حالا به لطف دستاورد اخیر دانشمندان دانشگاه بلفیلد آلمان عینک هوشمندی به نام ADAMAAS ساخته شده که ضمن درک سطح سلامت جسمی و روحی کاربر و تشخیص کاری که در حال انجام آن است، کمکهای مشورتی لازم را ارایه می کند.

 

عینک هوشمند ویژه سالمندان,عینک ADAMAAS,اختراعات جدید

هدف از ارایه عینک هوشمند ADAMAAS کمک به افراد سالمند در انجام کارهای پیچیده  است

 

نکته جالب توجه این است که عینک هوشمند پروژه ADAMAAS نه تنها در قالب متون رایانه ای، تصاویر و شخصیتهای مجازی به فرد استفاده کننده راهنمایی های لازم را ارایه می کند بلکه در صورت بروز هر گونه خطایی نسبت به آن واکنش نشان می دهد. هدف از ارایه عینک هوشمند ADAMAAS کمک به افراد سالمند در انجام کارهای نسبتا پیچیده و مهارتی است. این درحالی است که به طور همزمان دستورالعملهای موثری برای انجام بی نقص کارهایشان دریافت می کنند.

 

با استفاده از این دستورالعملها، فرد سالمند امکان اصلاح اشتباه صورت گرفته را خواهد داشت. برخلاف سایر فناوریهای مشابه نظیر عینک گوگل، عینک جدید دانشمندان آلمانی(عینک ADAMAAS) صرفا برای کمک به سالمندان، کم توانان و ناتوانان ارایه شده که از ارایه دستورالعمل پخت کیک تا کارهای پیچیده تری نظیر تعمیر دوچرخه و تمرینات یوگا کاربرد دارد.
منبع : mehrnews.com