دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عینک هوشمندی که فکر کاربر خود را می‌خواند



 

 

عینک هوشمندی که فکر کاربر خود را می‌خواند

 

محققان موسسه فناوری اطلاعات هلسینکی موفق به ساخت عینک هوشمندی شده اند که نیاز به تایپ کردن برای جستجوهای اینترنتی را از بین برده و کاربر می تواند با متمرکز شدن بر روی یک جسم اطلاعات مورد نیاز خود را درباره آن دریافت کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان فنلاندی نمونه آزمایشی عینکی را تکمیل کرده اند که رایانه ای کوچک و دستی به آن وصل شده و می تواند اطلاعات را از پایگاه داده ها به فرد منتقل کند. این عینک هوشمند می تواند مسیر نگاه کاربر را ردیابی کرده و درباره آنچه فرد به آن خیره شده است اطلاعات کافی ارائه کند.

 

به گفته "ساموئل کاسکی" از موسسه فناوری اطلاعات هلسینکی این عینک می تواند افراد و برخی از اشیا که کاربر به آنها خیره شده است را شناسایی کرده و در صورتی که فرد درباره آنچه می بینید از خود علاقه نشان دهد، عینک اطلاعات بیشتری را در اختیار وی قرار خواهد داد.

 

اطلاعات داخل شیشه های عینک نمایش داده خواهند شد اما نحوه نمایش به گونه ای است که فرد احساس می کند در جهان واقعی این اطلاعات را در برابر چشمهایش می بیند. محققان رویای عینکهای اطلاعاتی پیشرفته تری را در سر دارند که می تواند با اتصال وایرلس به اینترنت اطلاعات مورد نیاز کاربر را جمع آوری کند.

 

این عینک می تواند اجسام مورد توجه کاربر را بزرگنمایی کرده و با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی پی به علائق کاربر خود ببرد. تجربه استفاده از این عینک مشابه این است که بدون نیاز به تایپ کردن در اینترنت به جستجو بپردازید.

 

چنین ابزاری می تواند مسیر امکان پذیرشدن بسیاری از کاربردها را هموار کند، برای مثال می توان درباره فردی که برای اولین بار باید با وی ملاقات کنید اطلاعات به دست آورید و یا اطلاعات مربوط به ارزش غذایی یک کالا در فروشگاه ها را به چشم ببینید.

 

زمانی که این اطلاعات به دست آمدند بر روی نمایشگری شفاف و کوچک که در نزدیکی چشمان کاربر تعبیه شده به نمایش در خواهد آمد. اینطور به نظر می آیند تصاویر و متنهای نمایش داده شده که در کنار یا بالای جسم مشاهده شده در هوا معلقند. این نوع از فناوری به فناوری "واقعیت تقویت شده" شهرت داشته و در حال حاضر برخی از تلفنهای هوشمند از توانایی خلق نمونه ای کامل از این فناوری را دارند.

 

بر اساس گزارش ان بی سی، محققان فنلاندی کاملا خوشبین هستند که می توانند این عینکهای پیشرفته را تا 10 سال دیگر در بازارها عرضه کنند./مهر


ویدیو مرتبط :
نمایش محتوای ایجاد شده هر کاربر در پروفایل کاربر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عینک هوشمندی که با دستور کاربر تغییر می کند



عینک هوشمند Skugga,کاربردهای عینک هوشمند Skugga,عینک هوشمند

باتری عینک هوشمند «Skugga» به صورت بی سیم شارژ می شود

 

عینک هوشمندی که با دستور کاربر تغییر می کند
یک کمپانی سوئدی از عرضه عینک هوشمند و جدیدی خبر داده که با دستور کاربرانش و به صورت خودکار تغییر رنگ می دهد.
کمپانی سوئدی LC-Tec از عرضه عینک جدیدی با نام «Skugga» خبر داده که نه تنها از طراحی منحصر به فردی برخوردار است بلکه امکانات بسیاری را نیز در اختیار کاربرانش قرار می دهد. تاکنون عینک های هوشمند بسیاری تولید و روانه بازار فناوری شده اند اما «Skugga» از امکانات جدیدی برخوردار شده که نه تنها قابل توجه است بلکه می تواند نگاه های بسیاری را نیز به خود جلب کند. برای مثال، کمپانی آلمانی Ctrl نیز عینکی را در مدل Ctrl One عرضه کرده که با دستور کاربرانش تغییر رنگ می دهد.


عینک های قدیمی فوتوکرومیک در مواجه با امواج فرابنفش چند ثانیه ای طول می کشید تا تغییر رنگ بدهند اما عینک های آفتابی الکتروکرومیک بلافاصله در مواجه با نور فرابنفش تغییر می کنند. شیشه عینک های الکتروکرومیک را به صورت دستی می توان از حالت شیشه شفاف به سایه تغییر داد. اما چنین قابلیتی در عینک های فوتوکرومیک وجود نداشت.


عینک  Ctrl از تکنولوژی e-tint استفاده می کند که چنین قابلیتی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. در «Skugga» فیلترهای مایع کریستالی درون لنزها قرار گرفته و در واکنش به جریان الکتریکی با ولتاژ پایین تیره یا روشن می شوند. کاربران عینک های Skugga با استفاده از نرم افزاری که روی اسمارت فون های خود نصب می کنند، می توانند درجه تیرگی عینک را تغییر داده یا در شرایط مختلف تنظیم کنند.

 

کاربردهای عینک هوشمند Skugga,عینک هوشمند Skugga,عینک هوشمند

باتری عینک هوشمند «Skugga» با هر بار شارژ شدن بین ۸ تا ۱۲ ساعت قابلیت استفاده دارد

 

در عینک های مدل Ctrl One این قابلیت وجود نداشته و کاربران بایستی خودشان با توجه به شرایط نوری، شیشه عینک را به حالت های مختلف تغییر دهند. عینک «Skugga» حتی در کمترین درجه تیرگی نیز از عبور هر گونه اشعه  UVA یا UVB جلوگیری و اجازه عبور کوچکترین نوری را نمی دهد. با برقراری ارتباط بین عینک و اسمارت فون ها حتی می توان میزان درجه UV را نیز مشاهده کرد. از سوی دیگر، کاربرانی که تمایل چندانی به تغییر میزان درجه تیرگی عینک خود ندارند، می توانند عینک را در حالت اتوماتیک قرار دهند.

 

باتری «Skugga» به صورت بی سیم شارژ شده و با هر بار شارژ شدن بین ۸ تا ۱۲ ساعت قابلیت استفاده دارد. در صورتی که باتری عینک ضعیف شود، لنزها به صورت خودکار به روشن ترین درجه خود تغییر حالت می دهند. این عینک با قیمتی در حدود ۲۴۰ دلار عرضه خواهد شد.
منبع : mehrnews.com