دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شارژ تلفن همراه بدون پریز برق



اخبار,اخبار تکنولوژی,شارژ تلفن همراه

محققان کره‌ای نوعی فناوری انتقال نیروی بی‌سیم (WPT) ارائه داده‌اند که می‌تواند تلفن‌های همراه را از فاصله‌ای دور از منبع نیرو شارژ کند.

دانشمندان موسسه پیشرفته علم و فناوری کره (KAIST) این فرستنده را که درست مانند کاربرد وای‌فای برای اتصال به اینترنت عمل می‌کند، ارائه داده‌اند. این دستاورد نوآورانه امکان شارژ ابزارهای سیار را در هر مکان و در هر جهتی فراهم می‌کند، حتی چنانچه این ابزارها دور از منبع برق باشند.

 

سامانه ابداعی، ابزارهای سیار را بدون نیاز به یک شارژر و به صورت خودکار درست مانند امکان اتصال به اینترنت در یک مکان مجهز به وای‌فای، شارژ می‌کند. این سیستم می‌تواند چندین ابزار را به صورت همزمان و در تمامی جهت‌ها تا فاصله نیم‌متری از منبع نیروی برق شارژ کند. تا پیش از این، فناوری‌های شارژکننده بی‌سیم دارای مشکلات کاربرد در فاصله کمتر از 10 سانتی‌متر بودند و این که ابزار‌ها باید در یک مکان ثابت قرار می‌گرفتند.


سیستم فرستنده جدید برای انسان‌ها ایمن است، با ابزار الکترونیکی دیگر سازگار است و دانشمندان مشکل مسافت کوتاه و همچنین وابستگی به جهت‌های شارژکردن را حل کرده‌اند. جزئیات این دستاورد نوآورانه در مجله IEEE Transactions on Power Electronics منتشر شد.

اخبار تکنولوژی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
طراحی تاسیسات برق ساختمان 6 طبقه (پلان پریز های برق، آنتن و تلفن) در AutoCAD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شارژ تلفن همراه سارقان را بدام انداخت



شارژ تلفن همراه سارقان را بدام انداخت

 

دو برادر که با سرقت کارت عابربانکی از داخل یکدستگاه خودرو، اقدام به خرید شارژ سیم کارت تلفن همراه خود با استفاده از عابر بانک سرقتی كردند ، دستگیر شدند.

 

به گزارش ایسنا ، در پی مراجعه فردی به کلانتری ۱۹ کرمانشاه و اعلام شکایت مبنی بر اینکه محتویات و لوازم داخل خودرویش از جمله شناسنامه و کارت عابر بانکی اش در یکی از پارک های تفریحی کرمانشاه به سرقت رفته است، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

بنا بر این گزارش ، در تحقیقات بعمل آمده از مالباخته مشخص شد سارقان با پیدا كردن رمز عابربانک به سرقت رفته، اقدام به برداشت وجه و نیز شارژ سیم کارت تلفن همراه خود كردند که با هماهنگی مبادی ذیربط مالک سیم کارت شناسایی شد.

این گزارش حاکیست ، ۲ متهم دستگیر شده که برادر نیز هستند با انتقال به کلانتری و در بازجویی های بعمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کردند.../ایسنا