دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سرسخت‌ترین هواپیمای جاسوسی + عکس



شرکت هواپیماسازی Lockheed اخیرا اطلاعاتی را از جدیدترین مدل هواپیمای جاسوسی خود منتشر کرده است.

هواپیمای جاسوسی U-2 برای اولین بار در سال 1955 در Lockheed Martin's Skunk Works ساخته شد و به سرعت به یک هواپیمای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) در دوران جنگ سرد تبدیل شد.

اخبار,اخبار علمی,سرسخت‌ترین هواپیمای جاسوسی

  این یکی از معدود هواپیماهایی است که هنوز هم در خدمت ارتش ایالات متحده قرار دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما Lockheed اخیرا جزئیات تازه ای را از هواپیمای جاسوسی successorکه از همان خانواده U-2 است رو نمایی کرده است.

این هواپیما به نام TR-X نام گذاری شده است. هواپیمای مفهومی یک نسخه تقویت شده و مخفیانه ای از 60 سال طراحی است و می توان در 10 سال آینده به خدمت گرفته شود.

مشخصات این هواپیما به این صورت است: طول بال های آن 103 فوت (31 متر) است؛ سرعت کروز یا گشت زنی آن 475 مایل در ساعت (764 کیلومتر در ساعت)؛ همچنینU-2 کلاهکی را به وزن 5000 پوند (2268 کیلوگرم) حمل می کند؛ و می تواند در ماموریت های گشت زنی خود تا ارتفاع طولی 70000 فوت (21000 متر) در کمتر از 45 دقیقه پرواز کند.

بر‌اساس اطلاعات Lockheed، هواپیمای جاسوسی در این ارتفاع می تواند مساحت حدود نواحی خارجی مرزها را تحت نظارت خود داشته باشد.

یکی از تغییرات اساسی درباره TR-X این است که از لحاظ سرنشین می‌تواند اختیاری باشد. به این معنی که می تواند هم با سرنشین و هم بدون سرنشین مامورت‌های خود را انجام دهد. این ویژگی می‌تواند نیروهای هوایی را دارای این امتیاز کند که در ماموریت‌های خطرناک بدون خلبان کارهای خود را انجام دهند.

گفته می‌شود با وجود پیشرفت‌های موفقیت آمیز، هواپیمای U-2 در سال 2019 به پایان خدمات سرویس دهی خود می‌رسد.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
هواپیمای جاسوسی پریدیتور (رادیو کنترلی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی روسیه در سوریه (+عکس)



این هواپیما دارای رادار فوق پیشرفته و سیستم شنود بسیار پیشرفته و دوربین های بسیار پیشرفته برای شناسایی تحرکات زمینی است.

روسیه یک فروند از هواپیمای پیشرفته جاسوسی خود را به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، این هواپیما که " تی یو 214 آر " نام دارد از شهر کازان روسیه برخاسته و با عبور از حریم هوایی ایران و عراق در پایگاه هوایی شهر لاذقیه سوریه مستقر شده است.

از این هواپیمای جاسوسی پیشرفته  تنها دو فروند در ناوگان نیروی هوایی روسیه موجود است.

این هواپیما دارای رادار فوق پیشرفته و سیستم شنود بسیار پیشرفته و دوربین های بسیار پیشرفته برای شناسایی تحرکات زمینی است.

این هواپیما پیشتر در جریان بحران اوکراین و در شبه جزیره کریمه مورد استفاده ناوگان هوایی روسیه قرار گرفته بود. این هواپیمای جاسوسی در سال 2013 وارد ناوگان هوایی روسیه شده است.

هم اکنون شمار زیادی از جنگنده ها و هواپیماهای نظامی روسیه در سوریه حضور دارند. جنگنده های روسی در سوریه مراکز گروه های مسلح مخالف دولت، گروه های تروریستی و داعش را بمباران می کنند.

 

 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,هواپیمای جاسوسی

 

 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,هواپیمای جاسوسی

 

اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران