دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت سکونتگاههای انسانی چاپ سه‌بعدی در ماه تا 40 سال آینده



اخبار , اخبار علمی , سکونتگاههای انسانی

اخبار علمی - ساخت سکونتگاههای انسانی چاپ سه‌بعدی در ماه تا 40 سال آینده

سازمان فضایی اروپا (اسا) اخیرا از برنامه خود برای ساخت پایگاهی در ماه رونمایی کرده که امیدوار است بتواند در 40 سال آینده اولین بازدیدکننده را در خود جای دهد.

 این پایگاه که اولین سکونتگاه انسانی بر روی یک سیاره دیگر خواهد بود، توسط رباتها با گنبدهای قابل‌تورم پوشیده شده از خاک ماه ساخته خواهد شد و جا برای چهار نفر به منظور زندگی و کار خواهد داشت.

سازمان اسا با همکاری شرکت معماری فاستر و شرکا قصد دارند تلاشها برای حضور دائمی انسان در ماه را سرعت بخشند.
به گفته کارشناسان، این سکونتگاه تا 40 سال آینده قابل استفاده خواهد بود.

 

رباتهای خودکار برای چاپ سه‌بعدی یک ساختار سلولی برای چهار نفر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این سکونتگاه از انسانها در برابر شهاب‌سنگها، تابش گاما و نوسانات گسترده دما محافظت خواهد کرد.

 

اسکات هولاند، از تیم پرواز فضایی انسان سازمان اسا گفت: چاپ سه‌بعدی به ارائه ابزار بالقوه برای ساخت سکونتگاهی در ماه با تدارکات کم زمینی پرداخته است.

 

نظریه دانشمندان این است که 90 درصد مواد مورد نیاز برای ساخت سکونتگاه در ماه وجود داشته، از این رو تنها رباتها و بخشهای سبکتر مانند اجزای قابل تورم، اتصالات جامد و قطعات ورودی از زمین به این قمر حمل خواهد شد.

 

بخشهایی که باید در زمین ساخته شوند، از یک ماژول لوله‌ای ساخته خواهند شد که توسط موشک قابل انتقال است.
برای اطمینان از قدرت کافی سکونتگاه در کنار کاهش حجم جوهر مورد استفاده، این سازه از ساختار سلولی بسته توخالی مانند اسفنج ساخته خواهد شد.

 

به گفته کارشناسان، ساختار سلولی توخالی بسته که شبیه استخوان پرنده هستند، ترکیب خوبی از قدرت و وزن را ارائه خواهد داد.
ماده خام ماه به خمیر تبدیل شده و برای تبدیل به یک بلوک جامد افشانه می‌شود. این بلوک سپس برای ساخت دیوارها با سرعتی حدود دو متر در ساعت استفاده خواهند شد.

 

شرکت فاسر و شرکا یک طراحی گنبدی زنجیره‌ای را با دیوارهای سلولی به منظور حفاظت در برابر شهاب‌سنگهای کوچک و تابشهای فضایی ارائه کرده که از بخش قابل تورم تحت فشار برای سکنای فضانوردان برخوردار است.

 

چاپهای سه‌بعدی بطور لایه‌لایه ساخته می شوند. از این چاپگرها بیشتر برای ساخت مجسمه‌ها یا صخره‌های مرجانی مصنوعی به منظور حفظ سواحل در برابر امواج پرقدرت دریا استفاده می شود.

 

اخبار , اخبار علمی , سکونتگاههای انسانی

سکونتگاههای انسانی چاپ سه‌بعدی در ماه تا 40 سال آینده

 

اخبار , اخبار علمی , سکونتگاههای انسانی

سکونتگاههای انسانی چاپ سه‌بعدی در ماه تا 40 سال آینده

 

اخبار , اخبار علمی , سکونتگاههای انسانی

نمونه آجر شبیه‌سازی شده با خاک ماه

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
طرحی برای آینده: چاپ سه بعدی خانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این خودروی 30 هزار دلاری با چاپگر سه بعدی چاپ شده است!/ تولید انبوه از سال آینده شروع می شود



 اخبار علمی - این خودروی 30 هزار دلاری با چاپگر سه بعدی چاپ شده است!/ تولید انبوه از سال آینده شروع می شود

نخستین خودروی چاپ سه‌بعدی جهان که Strati نام دارد، تنها از 49 قطعه ساخته شده است که در مقایسه با 25 هزار قطعه بکار رفته در خودروهای معمولی بسیار ناچیز محسوب می‌شود.

این خودروی برقی چاپ سه‌بعدی حاصل حدود پنج ماه تلاش، از طراحی تا تکمیل خودرو به شکل کامل است؛ این خودرو نخستین‌بار ماه سپتامبر (شهریور ماه) در نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های تولید در شیکاگو رونمایی شد.

محققان قصد دارند مدل‌های آینده این خودرو را در مدت کمتر از شش هفته طراحی و تکمیل کرده و ظرف مدت 24 ساعت خودرو را بطور کامل با استفاده از چاپگر سه‌بعدی تولید کنند.

 

اخبار,اخبار علمی ,چاپگر سه بعدی

 
این خودروی 30 هزار دلاری با چاپگر سه بعدی چاپ شده است!/ تولید انبوه از سال آینده شروع می شود

اجزای خاص خودرو مانند موتور، لاستیک‌ها و سیستم تعلیق قابل چاپ نیستند، اما بخش زیادی از خودرو شامل شاسی تا صندلی‌ها با استفاده از فیبر کربن تقویت‌شده چاپ می‌شوند که از استحکام بالایی مشابه آلومینیوم برخوردار است.

محققان برای ارائه مدل جدید خودرو در حال بازنگری در فرآیند طراحی تا تولید هستند. از این طریق امکان چاپ قطعات برای بخش‌های مختلف خودرو با انعطاف‌پذیری متفاوت فراهم می‌شود؛ بطور مثال برای صندلی‌ها از پلاستیک نرم‌تر و برای ایمنی و استحکام بیشتر بدنه از پلاستیک فشرده‌تر استفاده می‌شود.

یکی از ایده‌های اصلی طراحان، طراحی این خودروی چاپی مخصوص محیط‌های مختلف است؛ بطورمثال یک کارخانه کوچک در آلاسکا خودرویی مخصوص هوای سرد و کارخانه دیگری در یوتا، خودرویی مخصوص بیایان تولید کند.

پیش‌بینی می‌شود که خودروی برقی چاپی Strati تا یکسال آینده به مرحله تولید تجاری برسد؛ قیمت این خودرو بین 18 تا 30 هزار دلار تخمین زده می‌شود.
اخبار علمی - ایسنا