دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت جارو برقی قابل کنترل با دوربین گوشی با قابلیت‌های امنیتی



اخبار ,اخبار علمی, ربات جارو برقی

به تازگی یک ربات جارو برقی روانه بازار شده که از سیستم پیشرفته نقشه خوانی و مسیریابی برخوردار است و با دوربین گوشی تلفن همراه کنترل می‌شود.

این جاروبرقی رباتیک موسوم به HOM-BOT Turbo به جای استفاده از اشعه لیزر یا دوربین‌های خود برای یافتن محل‌های کثیف از یک برنامه تلفن همراه برای دریافت دستورات بهره می‌گیرد.
تنها کافیست کاربر دوربین گوشی را بر روی محلی که باید تمیز شود متمرکز کند و سپس ربات با دریافت اطلاعات مورد نیاز به طور خودکار به سمت همان محل حرکت می‌کند.

 

جاروبرقی یاد شده دارای حسگرهای دوربین اختصاصی است که برای فهم این مساله که چه محلی قبلا تمیز شده مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین جلوی این جارو برقی را هم می توان به عنوان یک ابزار امنیتی به کار گرفت، زیرا تصاویر زنده ای از محیط را برای گوشی ارسال می کند. همچنین در صورت تحرک مشکوک جاروبرقی عکس هایی از محیط برای کاربر ارسال می کند.

 

هنوز قیمت نهایی این ربات جاروبرقی مشخص نشده، هر چند برخی نمونه های مشابه آن که در بازار موجودند حدود 500 دلار قیمت دارند. همچنین عمر باتری این ربات که مساله مهمی است نیز اعلام نشده است.

اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
جارو برقی تجاری ، جارو برقی هتلی RCM ساخت کشور ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنترل روروک برقی با گوشی هوشمند+تصاویر



اخبار گوناگون - کنترل روروک برقی با گوشی هوشمند+تصاویر

«موو- ای» یک روروک الکتریکی است که توسط گوشی هوشمند قابل کنترل است و می‌تواند مسافت بیشتری نسبت به روروک قدیمی بپیماید.

 «امیر زید» طراح یک روروک الکتریکی به نام «موو- ای» است؛ وی در برخی از قسمت‌های روروک قدیمی و ساده تغییراتی داده است و این وسیله نقلیه، کارآمدتر و برای استفاده راحت‌تر شده است.

«موو- ای» دارای سه چرخ بوده و تاشو است، در 3 ثانیه تا می‌شود و به یک چمدان تبدیل می‌شود؛ یکی از پیشرفت‌هایی که در این وسیله نقلیه ایجاد شده، این است که می‌تواند 30 کیلومتر را با سرعت 32 کیلومتر در ساعت بپیماید.

علاوه بر این، روروک، جایی برای گوشی‌هوشمند دارد که کاربر می‌تواند گوشی را در آن قسمت قرار داده و وسیله نقلیه را با آن کنترل کند؛ دارای یک برنامه اختصاسی بر روی گوشی هوشمند است که می‌توان جلوی شتاب روروک را گرفت یا سرعت را زیاد کرد.

 

اخبار,اخبار گوناگون , روروک برقی

 

اخبار,اخبار گوناگون , روروک برقی

 

اخبار,اخبار گوناگون , روروک برقی

 

اخبار,اخبار گوناگون , روروک برقی

 

اخبار,اخبار گوناگون , روروک برقی

 

اخبار,اخبار گوناگون , روروک برقی

اخبار گوناگون - فارس