دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زوجها از سیستم ایمنی مشابه برخوردار می‌شوند



اخبار علمی,خبر های علمی,زوجها

نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که زندگی دو نفر در کنار یکدیگر و پرورش کودک باعث تغییر سیستم ایمنی زوج شده و آن‌ها را شبیه هم می‌سازد.

به گزارش ایسنا، محققان اروپایی دریافتند ازدواج تنها به معنی به اشتراک گذاشتن محل زندگی، هزینه‌ها و پرورش کودک نیست بلکه حتی از لحاظ فیزیکی نیز زن و شوهر با گذشت زمان اشتراکاتی پیدا می‌کنند که از آن جمله می‌توان به تغییراتی در سیستم ایمنی اشاره کرد که آن‌ها را شبیه هم می‌کند.

تیمی از محققان موسسه بابراهام در انگلیس و موسسه فناوری زیستی فلاندرز و دانشگاه کاتولیک لون در بلژیک به بررسی سیستم ایمنی 670 نفر در سنین دو تا 86 سال پرداخته و عواملی همچون سن، جنسیت، سطح تناسب اندام و برای بزرگسالان، برخورداری از کودک مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس این نتایج، افرادی که با یکدیگر زندگی کرده و یک کودک را پرورش داده بودند، از 50 درصد کاهش تنوع در سیستم ایمنی خود برخوردار بودند که در مقایسه، تنوع بسیار بیشتری در جمعیت‌های بزرگتر شناسایی شد.

به گفته محققان، این پژوهش برای نخستین بار به بررسی سطوح ایمنی دو فرد غیر مرتبط در یک رابطه نزدیک شخصی پرداخته است.

آن‌ها طی یک دوره سه ساله افراد تحت آزمون را پیگیری کرده و بطور منظم بر سیستم ایمنی بدن آن‌ها نظارت کردند. نتایج نشان داد که افراد با گذشت زمان حتی با مداخله آنفلوآنزای فصلی یا اسهال و استفراغ، تمایل به حفظ ایمنی پایدار داشتند و اینکه سیستم‌های ایمنی پس از مختل شدن یا به چالش کشیده شدن توسط بیماری‌ها، مجددا بازیابی شدند.

سن نیز فاکتور مهمی در حالت ایمنی بدن محسوب شده و با کاهش واکنش نسبت به واکسن و مقاومت تضعیف شده نسبت به عفونت در افراد مسن مطابقت داشت.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
سامسونگ گلکسی اس6 دارای سیستم پرداختی مشابه Appe payاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرخوری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود



 

 

پرخوری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف ویتامین C موجب افزایش قدرت یادگیری، هوشیاری، رفع كم خوابی و كاهش اضطراب مفید است.

 

فارس: یك متخصص تغذیه گفت: پرخوری و مصرف چربی‌های اشباع موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

سید ضیاءالدین مظهری افزود: در گذشته روزانه بدن انسان به 75 میلی‌گرم ویتامین C نیاز داشت ولی به دلیل آلودگی هوا این میزان به 100 میلی‌گرم رسیده است.

 

وی گفت: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود البته پرخوری و مصرف چربی‌های اشباع موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف ویتامین C موجب افزایش قدرت یادگیری، هوشیاری، رفع كم خوابی و كاهش اضطراب مفید است.

 

مظهری افزود: میوه‌ها به خصوص میوه‌های به رنگ سبز تیره و نارنجی سرشار از آنتی‌اكسیدان هستند و میوه‌های ارغوانی و توسرخ مانند هندوانه سرشار از لیكپن است كه از سرطانی شدن سلول‌های پروستات مردان پیشگیری می‌كند.

 

وی گفت: ویتامین C یكی از ویتامین‌های محلول در آب است و باید به طور مرتب از آن استفاده كرد. سبزی‌های برگی‌شكل، مركبات، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، سیب‌زمینی و توت فرنگی سرشار از ویتامین C هستند./عصرایران