دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رونمایی از ربات ناجی انسان ها/ کاربرد اطلس 150کیلویی در حوادث طبیعی



ربات,طراحی ربات جدید,رباتهای انسان نما

رونمایی از ربات ناجی انسان ها/ کاربرد اطلس 150کیلویی در حوادث طبیعی

طراحان از یک ربات انسان نما رونمایی کردند که می تواند در مواقع بروز فجایع طبیعی و مصنوعی برای نجات جان انسان اقدام کند.

به گزارش  مهر، این ربات انسان نما به نام اطلس ماشینی با قدرت هیدرولیکی است که به سیستمهای لیزر و دید برجسته مجهز شده است از سوی دیگر دستهای چالاکی دارد که برای اجرای عملیات نجات در محیطهایی که برای انسان مرگبار بوده طراحی شده است.

این ربات که می تواند راه برود توسط دفتر دینامیک بوستن به عنوان یک شرکت تحقیقات روباتیک رونمایی شد.

 

شش نمونه از رباتهای انسان نمای اطلس از آلومینیومها و تیتانیومهایی که برای ساخت هواپیما به کار می رود ساخته شده اند و وزن آنها به 150 کیلوگرم می رسد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزارت دفاع ایالات متحده با برگزاری یک مسابقه برای سال 2014 از شرکتها خواسته به منظور دریافت جایزه  2 میلیون دلاری بهترین برنامه های خود برای رباتهای انسان نمای اطلس بنویسند تا آنها در حین انجام عملیات نجات گسترده بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

گیل پرات مدیر برنامه سازمان پروژه های پیشرفته دفاعی پنتاگون به عنوان سازمان ناظر بر طراحی و بودجه این رباتهای 188 سانتیمتری گفت: هنوز راه درازی برای کاربردی شدن اطلس وجود دارد.

 

وی کارکرد کنونی اطلس را با یک انسان یک ساله مقایسه کرد و گفت:  کودک یک ساله به سختی می تواند راه برود، بیشتر زمین می خورد. این ماشینها با آنچه در فیلمهای علمی تخیلی مشاهده می شود قابل مقایسه نیست، قیاس آنها با یک کودک یکساله بهترین قیاسی است که می تواند وضعیت کنونی ما را مشخص کند.

مدیر برنامه سازمان پروژه های پیشرفته دفاعی پنتاگون تأکید کرد: اما اطلس به سرعت یاد می گیرد، به زودی مهارتهای آنها به یک کودک 2 ساله نزدیک می شود./مهر

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ربات انسان‌نمای اطلس و توانایی های جدید آن و ابراز همدردی عده ای برای او

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربات انسان‌نمای ملی سورنا ۳ رونمایی شد



اخبار,اخبار علمی,ربات سورنا

ربات انسان‌نمای ملی سورنا ۳ صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران رونمایی شد.

پروژه ربات انسان‌نمای ملی سورنای 3 که از سوی مرکز سیستم‌ها و فناوری پیشرفته دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با مدیریت عقیل یوسفی‌کما به عنوان مجری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان کارفرما انجام شده است صبح امروز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رونمایی شد.


سورنای 3 با قدی برابر 190 سانتی‌متر و وزنی در حدود 98 کیلوگرم در زمره رباط‌های انسان‌نما با اندازه واقعی انسان بالغ قرار می‌گیرد که در مقایسه با سورنای 2 پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است به طوری که درجات آزادی رباط سورنای 3، 31 درجه است در حالی که این درجه در سورنای 2 به میزان 22 درجه بود.


سورنای 3 دارای 12 درجه آزادی در پاها، 16 درجه آزادی در دست‌ها، 2 درجه آزادی در گردن و 1 درجه آزادی در کمر است. همچنین هر پای رباط دارای 6 درجه آزادی است که 3 درجه آزادی در ران و یک درجه آزادی در زانو و 2 درجه آزادی در مچ پا دارد. سرعت گام‌برداری در سورنای 3 به 7 دهم کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است که در مقایسه با نسل قبلی افزایش 7 برابری در سرعت داشته است.


سورنای 3 قابلیت حرکت بر روی سطوح ناصاف، سطوح شیب‌دار، بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها را دارد و دور زدن با شعاع دلخواه و دور زدن درجا از دیگر قابلیت‌های حرکتی این رباط است. سورنای 3 قادر است از هر دو طریق بینایی و شنوایی با محیط ارتباط برقرار کند و قابلیت سخن گفتن به صورت محدود را دارد. سورنای 3 می‌تواند اشیاء را تشخیص داده و موقعیت آن را برای گرفتن جسم در اختیار سیستم کنترلی قرار دهد.

همچنین شناسایی تغییر صورت افراد در حال حرکت از دیگر قابلیت‌های سورنای 3 است.

ربات سورنای 3 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

اخبار علمی - فارس