دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رمزگشایی از یک حقیقت علمی درباره دایناسورها



اخبارعلمی,خبرهای علمی,دایناسورها

تحقیقات جدید پرده از یک راز علمی دیگر درباره انقرض دایناسورها بر روی زمین برداشت.

به گزارش مهر، مطالعات نشان می دهد که روند تکامل دایناسورها پیش از حادثه بر خورد شهاب سنگ با کره زمین و انتقراض کامل آنها پیوسته در حال کمتر شدن بوده است.

این دستاورد علمی می تواند بعنوان انقلابی در راستای درک سیر تکاملی دایناسورها تلقی شود. 

پیش از این محققین بر این باور بودند که قبل از انقراض کامل دایناسورها در حدود ۶۵ میلیون سال پیش، روند تکاملی آنها در جهت بیشتر شدن بوده است.

محققین دانشگاه «ریدینگ» انگلیس با بررسی پیچیده آماری از بقایای فسیل دایناسورها توانستند از این حقیقت علمی رمزگشایی کنند.

سیر کاهش جمعیتی دایناسورهایی که قابلیت ایستادن بر روی دو پای عقب را داشتند، در مقایسه با سایر گونه های دایناسوری کمتر بوده است.

بر اساس این تحقیق از جمله عوامل کاهش پیوسته جمعیت دایناسورها فعالیت های زمین از جمله فعال شدن آتشفشان ها و عوامل محیطی بوده است.

 


ویدیو مرتبط :
5 حقیقت علمی که در مدرسه یادتان نمی دهند...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشت پدیده علمی-تخیلی که به حقیقت پیوستند


ما اکنون در سال ۲۰۱۱ زندگی می کنیم. سالها پیش از این، زمانی بود که اگر کسی می خواست در مورد آینده و رخدادهای غریبش بنویسد، تاریخ ۱۹۸۴ را انتخاب می کرد. یا عده ای سال ۲۰۰۰ را سالی رویایی و عجیب می دانستند، اما حالا مدتها از آن زمان گذشته و ما در آینده آن گذشته ها زندگی می کنیم.

ما اکنون در سال ۲۰۱۱ زندگی می کنیم. سالها پیش از این، زمانی بود که اگر کسی می خواست در مورد آینده و رخدادهای غریبش بنویسد، تاریخ ۱۹۸۴ را انتخاب می کرد. یا عده ای سال ۲۰۰۰ را سالی رویایی و عجیب می دانستند، اما حالا مدتها از آن زمان گذشته و ما در آینده آن گذشته ها زندگی می کنیم. اگر کمی به دور و بر خودمان نگاه کنیم پیشرفت هایی را در عرصه علم می بینیم که شاید سالها پیش تصورش را هم نمی کردیم. درست است که هنوز به مریخ نرفته ایم و تا تشکیل فدراسیون زمین و تسخیر کهکشانها فاصله زیادی داریم، اما به نظر می رسد بعضی وقت ها باید خط باریک میان علم و تخیل را در موضوعات علمی-تخیلی برداریم.

۱- نامرئی شدن