دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راهی برای تشویق افراد به نوشیدن آب+تصویر



اخبار علمی - راهی برای تشویق افراد به نوشیدن آب+تصویر

مخزن آب سخنگو، رهگذران را برای نوشیدن آب روزانه تشویق می‌کند.

شرکت You Are What You Drink با همکاری آژانس Y&R و VML مخزن آبی مخصوص رهگذران در خیابان‌های آمریکا نصب کرده است؛ این مخزن آب قادر به گفتن کلمات است و رهگذران را به نوشیدن آب تشویق می‌کند.

این مخزن آب دارای سنسورهای مختلف است که این سنسورها به منظور راهنمایی رهگذران و تشویق آنها برای نوشیدن آب پیش‌بینی شده است.

با نزدیک شدن رهگذران به مخزن آب، مخزن به صدا در آمده و با آنها ارتباط برقرار می‌کند و با کلمات طنزآمیز، آنها را تشویق به نوشیدن آب می‌کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,راهی برای تشویق افراد به نوشیدن آب

 

اخبار,اخبار گوناگون,راهی برای تشویق افراد به نوشیدن آب

 

 اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
نوشیدن آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشویق مردم به نوشیدن زیاد آب اشتباه است


رییس انجمن نفرولوژی، تشویق مردم به نوشیدن روزانه 8 لیوان آب را در رسانه‌ها اشتباه دانست و گفت: این در حالیست که هر فرد باید متناسب با نیاز بدن خود این ماده حیاتی را مصرف کند. چه افراد سالم و چه بیماران باید با توجه به شرایط جسمانی خود آب بنوشند چرا که به عنوان مثال مبتلایان به نارسایی قلبی، قدرت دفع آب را ندارند و اگر این بیماران روزانه 8 لیوان آب بنوشند، دچار عوارض می‌شوند.

رییس انجمن نفرولوژی، تشویق مردم به نوشیدن روزانه 8 لیوان آب را در رسانه‌ها اشتباه دانست و گفت: این در حالیست که هر فرد باید متناسب با نیاز بدن خود این ماده حیاتی را مصرف کند.

دکتر عزت‌الله عبدی در گفت وگو با ایسنا، افزود: چه افراد سالم و چه بیماران باید با توجه به شرایط جسمانی خود آب بنوشند چرا که به عنوان مثال مبتلایان به نارسایی قلبی، قدرت دفع آب را ندارند و اگر این بیماران روزانه 8 لیوان آب بنوشند، دچار عوارض می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که بیماری‌های کلیوی در بین چه افرادی شایع‌تر است، گفت: در گروه‌های پرخطر مانند افراد مسن، مبتلایان به فشار خون بالا و دیابت، بیماری‌های کلیوی شیوع بیشتری دارد. اشخاص دارای سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های کلیوی نیز جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و بیماری پلی‌کیستیک کلیه و سندرم آلپورت در بین آنان شایع‌تر است البته زایمان و سزارین متعدد زنان نیز باعث افزایش احتمال ابتلای آنان به عوارض کلیوی می‌شود.

عبدی در پایان درباره رابطه تخلیه نکردن به موقع ادرار و ابتلا به بیماری‌های کلیوی اظهار کرد: نباید ادرار را مدت زمان طولانی در مثانه نگه داشت چون مثانه فشار ادرار را به اندام‌های فوقانی منتقل می‌کند و اگر تخلیه نکردن ادرار از مثانه به عادت تبدیل شود ممکن است به سلامت کلیه‌ها آسیب برسد.

منبع : ایسنا