دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رابطه طول بازو و عینكی شدن!



 

علت عینکی شدن , رابطه بازو و عینکی شدن

 

تحقیقات اخیر پژوهشگران حاكی از وجود رابطه‌ای بین طول بازو و نیاز زودهنگام‌تر زنان به عینك مطالعه نسبت به مردان است.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعات نشان می‌دهد زنان زودتر از مردان به عینك مطالعه یا لنزهای دوكانونه نیاز پیدا می‌كنند.

بر اساس پژوهشهای جدید، دلیل این تفاوت ناشی از عواملی به غیر از توانایی تمركز بوده و به طول بازو یا فاصله ترجیحی مطالعه بستگی دارد.

محققان با استفاده از 9 تحقیق مقطعی نوعی متاآنالیز را به منظور مقایسه شیوع و میزان بزرگی پیرچشمی (از دست دادن دید نزدیك با بالا رفتن سن) در میان زنان و مردان صورت دادند.

آن‌ها همچنین به منظور تعیین تفاوت‌های ممكن در پیرچشمی بین زنان و مردان این تحلیل را به اجزای فرعی تقسیم كردند.

در حالی كه یافته‌های حاصل از یكی از زیرگروه‌‌ها حاكی از آن بود كه هیچ تفاوت مبتنی بر جنسیت در توانایی چشم در تمركز بر روی اشیا موجود در فواصل نزدیك وجود ندارد، تحلیل كلی سرنخ‌هایی را در رابطه با این كه زنان بیش از مردان هم‌سنشان به عینك‌های مطالعه یا لنزهای دوكانونه قوی‌تر نیاز دارند را تایید كرد.

دانشمندان معتقدند كه دلیل این امر به احتمال فراوان به تفاوت در فواصل ترجیحی مطالعه یا طول بازو بستگی دارد زیرا زنان تمایل دارند ماده مورد مطالعه را در فاصله نزدیك‌تری نسبت به مردان قرار دهند.

این نتایج نیاز به برنامه‎‌های تصحیح پیرچشمی برای زنان را تشدید می‌كند. زنان در كشورهای در حال توسعه غالباً نیازهای برآورده نشده بیشتری در رابطه با بینایی دارند.

این تحقیق همچنین بیانگر آن است كه پیرچشمی یك معضل چندمولفه‌یی بوده و برخورد با آن برای هر فرد راهكارهایی درخور وی را می‌طلبد.

محققان خواستار مطالعات بیشتر با هدف شناسایی عوامل مختلف دخیل در گسترش پیرچشمی هستند.

تحقیق مزبور همچنین نشان می‌دهد كه مطالعات طولی برای بررسی تعامل بین فاصله ترجیحی مطالعه و تغییر در دامنه مناسب طی گذر زمان برای زنان و مردان، می‌تواند در تعیین میزان دخالت مولفه‌های زیستی یا محیطی در از دست دادن توانایی تمركز با بالا رفتن سن نقش مهمی ایفا كند.... / خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
آموزش آرایش برای عینكی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه طول انگشت و خصوصیات جسمی



 

 

پسران دارای انگشت انگشتری درازتر از انگشت اشاره سریع‌تر می‌دوند و البته قضیه به این جا ختم نمی‌شود نسبت طول انگشتان دست به هم با مجموعه‌ای از خصوصیات مثبت و منفی از باروری و آسیب‌پذیری نسبت به برخی بیماری‌ها تا نمرات امتحانی و صفات شخصیتی ارتباط داده شده است.

انگشت

 

دانشمندان 241 پسر در سنین 10 تا 17 را در یک مسابقه استعدادسنجی در قطر مورد بررسی قراردادند.بر اساس مقاله‌ای که این پژوهشگران در دیلی‌تلگراف منتشر کرده‌اند،‌ پسرهایی که انگشت انگشتریدرازتری داشتند، ‌در همه مراحل مسابقه 50 متر سرعت امتیازهای بالاتری گرفتند.

 

انگشت

 

طول انگشت می‌تواند احتمال بروز پرخاشگری را در مردان (و نه زنان)‌ نشان دهد.بچه‌هایی که انگشت انگشتری درازتری دارند در آزمون‌های ریاضی نمرات بالاتری نسبت به آزمون‌های ادبی و شفاهی به دست می‌آورند‌، در حالیکه بچه‌هایی که انگشت اشاره بلندتری دارند، برعکس درآزمون‌های شفاهی یا خواند و نوشتن نمرات بالاتری از آزمون‌های ریاضی به دست می‌آورند.

 

انگشت

 

اما قضیه به طول انگشت‌ها ختم نمی‌شود.خانم ها توجه کنند اگر انگشت انگشتر (همون دست چپ)بلندتر از انگشت اشاره باشه اون ادم پرخاشگرو عصبی هستش البته بین خصوصیات خوبش حالا اینو ندیده بگیرین دیگه.