دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دستگاه خشک‌کن بدن در 30 ثانیه+تصاویر



اخبار ,اخبار علمی ,دستگاه خشک‌کن بدن در 30 ثانیه

 

اخبار علمی - دستگاه خشک‌کن بدن در 30 ثانیه+تصاویر

طراحان دستگاهی طراحی کرده‌اند که در مدت 30 ثانیه بدن را خشک می‌کند.

به گزارش فارس، تاکنون خشک کن مخصوص دست را دیده بودیم اما این بار طراحان خشک کنی برای بدن ارائه داده‌اند که مدت 30 ثانیه بدن را خشک می‌کند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,دستگاه خشک‌کن بدن در 30 ثانیه


شرکتی مستقر در نیویورک دستگاهی طراحی و ساخته است که برای خشک کردن سریع بدن به کار می‌رود؛ این دستگاه شبیه به ترازو اما کمی بزرگ‌تر با دریچه‌هایی در کف آن که کاربر روی آن ایستاده و بدن خود را خشک می‌کند.

کافی است دستگاه گوشه اتاقی قرار گرفته و کاربر بعد از استحمام روی آن برود و درجه حرارت هوای آن را تنظیم کند و در مدت 30 ثانیه خشک شود.

در حال حاضر این دستگاه در مرحله نمونه اولیه است.

 

اخبار ,اخبار علمی ,دستگاه خشک‌کن بدن در 30 ثانیه

 

اخبار ,اخبار علمی ,دستگاه خشک‌کن بدن در 30 ثانیه

اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
خشک کن مایو ظرف 8 ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرصی که در هر ثانیه 18 عکس از درون بدن می‌گیرد!+تصاویر



اخبار,اخبار علمی,قرص بلعیدنی جدید

اخبارعلمی - قرصی که در هر ثانیه 18 عکس از درون بدن می‌گیرد!+تصاویر

سامانه جدید Pillcam یک دوربین ریز و مجهز به نور ال‌ای‌دی چشمک‌زن است که برای نشان‌دادن هر نوع نابهنجاری در درون بدن انسان طراحی شده است.

این دوربین به همان شیوه قرص‌های معمولی بلعیده می‌شود و مانند غذا مسیرش را در پیش می‌گیرد. سیستم جدید در سراسر بدن حرکت کرده و در هر ثانیه 18 عکس می‌گیرد. این بدین معناست که پزشکان و پرستاران می‌توانند اندام‌های بیشتری را ببینند و مشکلاتی را که اسکن‌های خارجی قادر به رصد آن‌ها نیستند، شناسایی کنند.

در حالی که با استفاده از فناوری اسکن معمولی می‌توان از مری، معده و روده بزرگ با موفقیت اسکن گرفت، دیگر اندام‌ها شامل روده کوچک با اندسکوپی (لوله‌ مجهز به یک دوربین در انتهایش) قابل‌ مشاهده نیستند. روده کوچک که طول آن دو تا هشت متر است، در وسط سیستم گوارش قرار دارد و بررسی آن برای کادر پزشکی دشوار است.

زمانی که بیمار Pillcam را می‌بلعد، سیستم ظرف چند ساعت تمامی بدن را می‌پیماید. کاربر کمربندی می‌پوشد که تصاویر را برای کمک به شرایطی مانند بیماری‌های سلیاک (نوعی اختلال خودایمنی روده باریک) و کرون (التهاب روده) از قرص دریافت و ذخیره می‌کند.

هر بار استفاده از اندسکوپی کپسولی ساخت «بیمارستان رویال بولتون» انگلستان 500 پوند هزینه به دنبال دارد و این فناوری در چند بیمارستان انگلستان قابل‌دسترس است.

اخبار,اخبار علمی,قرص بلعیدنی جدید

فیلم‌ گرفتن از درون روده کوچک با قرص جدید

اخبار,اخبار علمی,قرص بلعیدنی جدید

قرص بلعیدنی جدید

اخبار علمی - ایسنا