دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

درپی اشتباه در برنامه نویسی؛ اسرار اپل فاش شد



درپی اشتباه در برنامه نویسی؛

اسرار اپل فاش شد

در جریان به روزرسانی سیستم عامل OS X شرکت اپل یک اشتباه سهوی برنامه نویسی موجب شد تا کلمات عبور ذخیره شده برای اولین نسخه FileVault افشا شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از پی سی ورلد، این کلمات عبور دسترسی به کدهای برنامه نویسی نرم افزار FileVault را ممکن کرده اند که فناوری منحصربه فرد اپل برای رمزگذاری اطلاعات محسوب می شود.

 

کارشناسان امنیتی می گویند این بی دقتی خطرناک به شدت به ضرر اپل تمام شده و تبعات امنیتی فراوانی را برای این شرکت و کاربران رایانه های مک به ارمغان می آورد.

 

به روزرسانی یاد شده برای نسخه 10.7.3 سیستم عامل مک تابدان حد با سهل انگاری انجام شده که کلمه عبور نسخه های قدیمی نرم افزار FileVault به راحتی در آن در حال مشاهده است و حتی کاربران آماتور هم با اندکی دقت می توانند آنها را پیدا کنند. متخصصان امنیتی به کاربران توصیه کرده اند هر چه سریع تر با به روزرسانی نرم افزار FileVault و استفاده از آخرین نسخه آن مانع از سواستفاده هکرها و ویروس نویسان از سهل انگاری اپل شوند.

اپل نرم افزار FileVault را در دو نسخه عرضه کرده است. نسخه قدیمی رمزگذاری محتوای پوشه ها را استفاده از استاندارد 128 بیتی Advanced Encryption Standard یا (AES) ممکن می کند و در نسخه به روزشده موسوم به FileVault 2 که همراه با سیستم عامل OS X Lion عرضه شده کل محتوای هارد دیسک به سادگی قابل رمزگذاری است./جام نیوز


ویدیو مرتبط :
اشتباه برنامه نویسی بازی مافیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زبان برنامه‌نویسی جدید اپل معرفی شد



اخبار,اخبار علمی,زبان برنامه ‌نویسی جدید

 
 اخبار علمی - زبان برنامه‌نویسی جدید اپل معرفی شد

اپل زبان برنامه‌نویسی جدید خود را با نام Swift معرفی کرد.

 به گزارش فارس، از این به بعد توسعه‌دهندگان از این زبان برنامه نویسی برای تولید اپلیکیشن‌های تحت iOS و OS X استفاده خواهند کرد.

فدریچی، مدیر ارشد بخش نرم‌افزار اپل این زبان برنامه ‌نویسی جدید را  نسخه‌ ساده شده‌ Objective-C معرفی می‌کند.

Objective-C زبان برنامه‌نویسی اصلی اپل طی دو دهه‌ی اخیر بوده است. این زبان برنامه‌نویسی توسط کمپانی NeXt ایجاد شده و سپس راهی اپل شد. پایه و اساس دو سیستم عامل قدرتمند اپل یعنی OS X و iOS بر مبنای همین زبان گذاشته شده‌اند. اما سوئیفت قرار است پا را فراتر از این‌ها گذاشته و روح جدیدی را به بخش کدنویسی این کمپانی بدمد.

ویژگی‌های بسیار زیادی به همراه سوئیفت عرضه شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مشاهده‌ی نتیجه‌ی کار، همزمان با برنامه نویسی اشاره کرد. همچنین گفته شده که Swift بسیار سریع‌تر از Objective-C عمل می‌کند.
 اخبار علمی - فارس