دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودکاری که زخمها را در یک لحظه ترمیم می‌کند



اخبار ,اخبار علمی ,ترمیم زخم

 

اخبار علمی - خودکاری که زخمها را در یک لحظه ترمیم می‌کند

محققان هندی یک خودکار فناوری پیشرفته تولید کرده‌اند که با قرار گرفتن بر روی سطح زخمی، بسرعت آنرا ترمیم می‌کند.

 فناوری تولیدی مرکز تسهیلات فناوریهای صنعتی پلاسما (FCIPT) – از شعبات موسسه تحقیقات پلاسمای هند – موسوم به «مشعل جت پلاسمای سرد» به امدادرسانان کمک می‌کند تا در زمان نیاز، بجای استفاده از داروهای انعقاد خون برای توقف خونریزی، با تابش پرتو آبی از نوک این خودکار بسرعت زخم را ترمیم کنند.

این مرکز اکنون در تلاش برای کسب تائیدیه‌های ضروری از سوی دولت برای این دستگاه نجات‌بخش است تا بتوان از آن در خدمات اورژانس بهره برد. همچنین جراحان و سازمانهای غیردولتی می‌توانند از این فناوری برای کمک به مجروحان جاده‌ای بهره ببرند.

در حال حاضر، خودکار پلاسما از گاز آرگون استفاده کرده و جریان کوچکی از پلاسما با دمای اتاق را منتشر می‌کند. این افشانه انرژی الکتریکی به سمت بافت آسیب‌دیده باعث بسته شدن رگهای خونی و در نتیجه متوقف شدن خونریزی می‌شود.

کارایی خودکار پلاسما در حال حاضر در آزمایشگاه FCIPT بر روی خون ساکن تائید شده است. دانشمندان در گام بعدی خود به دنبال جایگزین کردن گاز آرگون با هوای قابل دسترس هستند.

فناوری مذکور می‌تواند با کمترین جریان برق که از باتری آمبولانس قابل دسترسی است، کار کند.

به گفته دانشمندان، از جت پلاسما همچنین می‌توان در عملهای جراجی برای از بین بردن سلولهای سرطانی بدون آسیب رساندن به بافت اطراف بهره برد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نقش لیزر درمانی پرتوان در ترمیم زخمها-دکتر دقاق زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدهای حرفه‌ای برای عید لحظه‌شماری می‌كردند



 

 

دزدهای حرفه‌ای برای عید لحظه‌شماری می‌كردند

 

۳دزد حرفه‌ای كه در ایام نوروز به خانه شهروندان غرب تهران دستبرد می‌زدند، در آخرین اقدام، ناكام ماندند و دستگیر شدند.



روز اول فروردین ماه جاری اعضای یك خانواده تهرانی كه شب هنگام پس از دید و بازدید به خانه بازگشتند، متوجه شدند در ورودی آپارتمان تخریب شده و اثاثیه خانه به هم ریخته است.



اعضای خانواده پس از بررسی اتاق‌ها پی بردند كه سارقان طلا، پول، چك، اسناد و مدارك خانه را به سرقت برده‌اند. مرد صاحبخانه پس از وقوع حادثه، به پلیس آگاهی تهران مراجعه و از ماموران تقاضای كمك كرد.



ماموران انتظامی با حضور در محل سرقت، پی بردند خانه شاكی به طور حرفه‌ای مورد سرقت قرار گرفته است و احتمال این كه دزدان از افراد سابقه‌دار باشند، وجود دارد.


با تشكیل پرونده قضایی در وقت كشیك دادسرای ناحیه ۵ تهران، حسنی بازپرس كشیك دادسرا دستور ویژه‌ای را برای دستگیری سارقان مرموز آغاز كرد.



● شكایت مردم یكی پس از دیگری

در حالی كه تحقیقات برای یافتن متهمان فراری ادامه داشت، ده‌ها نفر دیگر هم به مركز پلیس آگاهی تهران مراجعه و شكایت‌های مشابهی ارائه كردند. ماموران در بررسی پرونده‌های شاكیان پی بردند كه خانه همگی آنها به یك شیوه مورد سرقت قرار گرفته است.



● هوشیاری همسایه سارقان را ناكام گذاشت


جستجوهای پلیسی برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این كه چند روز قبل مردی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و عنوان كرد ۳ مرد ناشناس به طور مشكوكی در مجتمع مسكونی مقابل خانه‌اش در حال تردد هستند.



با تماس این شهروند، ماموران به محل حادثه اعزام شدند كه معلوم شد گفته‌های مرد همسایه صحت دارد و مردان ناشناس به آرامی اثاثیه‌هایی را از یك مجتمع خارج می‌كنند و داخل خودرویی می‌گذارند.


به این ترتیب، ماموران با هماهنگی قضایی، آنها را محاصره و ۳ مرد جوان را دستگیر كردند.



با دستگیری آنها، ماموران به بازرسی از مجتمع پرداختند كه مشخص شد یكی از ساكنان مجتمع به سفر رفته و سارقان در حال سرقت اموال خانه‌اش بودند.

با انتقال متهمان به اداره پلیس آگاهی تهران، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به ده‌ها فقره سرقت از خانه‌های مردم در غرب تهران اعتراف كردند.



● اعتراف دزدان حرفه‌ای


یكی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: چند هفته قبل از ایام نوروز، از زندان آزاد شدم و به دیدن ۲ دوست سابقه‌دار خود رفتم. پس از این دیدار تصمیم گرفتیم در ایام نوروز كه مردم اغلب خانه‌های خود را ترك می‌كنند، اموالشان را به سرقت ببریم.



متهم به سرقت ادامه داد: من و همدستانم، چند روزی خانه‌های مردم را زیرنظر می‌گرفتیم و وقتی از غیبت آنها مطمئن می‌شدیم، نقشه سرقت را عملی می‌كردیم و پول‌های میلیونی، سكه، طلا، اوراق بهادار، چك، اثاثیه خانه و اسناد و مدارك شناسایی و مالكیت خانه‌ها را به سرقت می‌بردیم.


با اعتراف این متهم، ۲ همدست وی هم به همكاری با او اعتراف كردند. بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد.