دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودران برقی iNext؛ پرچم‌دار BMW در سال ۲۰۲۱



اخبارعلمی,خبرهای علمی,خودرو

درحالی که سال ۲۰۱۶ میلادی هنوز به نیمه نرسیده، BMW درباره‌ی برنامه‌های تولیدش در سال ۲۰۲۱ سخن می‌گوید.

در جلسه‌ی سالانه‌ی سهام‌داران BMW که هفته‌ی پیش برگزار شد، هارالد کروگر (Harald Krüger)، رییس هیات‌مدیره‌ی شرکت از برنامه‌های آینده‌ی BMW گفت. او به‌ویژه روی جزییاتی از پرچم‌دار بعدی این شرکت که خودران، هوشمند، سبک و «از نسل آینده‌ی خودروهای برقی» است، تمرکز داشت و اعلام کرد که نام آن آی‌نکست (iNext) خواهد بود.

iNext خودران، هوشمند، سبک و «از نسل آینده‌ی خودروهای برقی» است.

این نام ترکیبی است از i که به‌نوعی برندی برای ماشین‌های برقی BMW است و Next که اشاره‌ای دارد به برنامه‌ی تولد صدسالگی BMW. این برنامه که با عنوان Vision Next 100 شناخته شده، به معرفی طرح‌های آینده‌ی خودروهای تولید BMW می‌پردازد.

درمورد آی‌نکست باید گفت احتمالا BMW این محصول را در پاسخ به رشد قابل‌توجه وسایل‌‌نقلیه‌ی برقی لوکس عرضه می‌کند؛ یا به‌عبارت‌ صریح‌تر برای رقابت نزدیک‌تر با تسلا.

کروگر همچنین از توسعه‌ی چند محصول دیگر BMW خبر داد که مهم‌ترین‌شان معرفی خودروی مدل i8 Roadster در سال ۲۰۱۸ است. پیش از این هم درباره‌ی سری i8 خبرهای زیادی شنیده‌ بودیم. در این جلسه از طرح (concept) خودرویی به نام i8 spyder هم رونمایی شد که تصویر  آن را در همین‌جا می‌بینید.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,خودرو

 

اما همچنان که BMW به تولید خودروهای برقی گرایش پیدا کرده، به توسعه‌ی برنامه‌ی اشتراک خودروی (car-sharing) خود هم ادامه می‌دهد. این شرکت به‌تازگی سرویس ReachNow را در سیاتل راه‌اندازی کرده که تاکنون ۱۳هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند. به‌علاوه سرویس رانندگان ReachNow به رانندگان هم این فرصت را می‌دهد تا خودروی شخصی خود را کرایه بدهند.

 

اخبار علمی - دیجی کالا


ویدیو مرتبط :
رقابت یک اتومبیل خودران BMW با قهرمان دریفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"BMW i8 Spyder" خودرویی برای سال 2014 +عکس



"BMW i8 Spyder" خودرویی برای سال 2014 +عکس

اگر می خواهید با یکی از جدیدترین محصولات شرکت اتومبیل سازی " BMW " آلمان آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شرکت اتومبیل سازی آلمانی " BMW " اخیرا طرح مفهومی یکی از مدل های جدید خود را ارائه کرده است. " BMW i8 Concept Spyder " این مدل جدید است که با توجه به نمای ظاهری بدون سقف عرضه شده است. طراحی آیرودینامیک ، استفاده از مواد کامپوزیتی و کربنی برای کاهش وزن و همچنین موتور الکترونیکی از جمله خصایص این مدل جدید است.

 

 عکس BMW i8 Spyder,بی ام .2012,بی ام و2014,جدیدترین خودرو بی ام ونیمه متمركز دكتری,آزمون آزمون نیمه متمركز دكتری,اخبار دانشگاه

 

تفاوت های اصلی بین مدل " i8 coupe " و " i8 Spyder " در حذف سقف در مدل " Spyder " ، کاهش طول در این مدل نسبت به " i8 coup " و همچنین استفاده بهتر از طراحی آیرودینامیک در مدل " Spyder " است. یک موتور الکترونیکی به قدرت 129 اسب بخار به همراه یک موتور توربوشارژ به قدرت 220 اسب بخار نیرو می گیرد که در نهایت نیروی در حدود 349 اسب بخار را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

 

 عکس BMW i8 Spyder,بی ام .2012,بی ام و2014,جدیدترین خودرو بی ام ونیمه متمركز دكتری,آزمون آزمون نیمه متمركز دكتری,اخبار دانشگاه

 

در 30 کیلومتر اول این خودرو تنها با استفاده از موتور الکترونیکی حرکت کرده و پس از آن موتور بنزینی اتومبیل فعال می شود. باطری های لیتیومی این خودرو با استفاده از جریان 240 ولت به زمانی در حدود 2 ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند.

شرکت " BMW " اعلام کرده است که این خودرو شتاب 0 تا 100 خود را در 5 ثانیه یا کمتر بدست می آورد. این مدل به احتمال زیاد در سال 2014 به بازار عرضه می شود/باشگاه خبرنگاران