دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خانه‌ای مسکونی دارای نیروگاه تامین برق‌+ تصاویر



ابتکارات جالب در زمینه ساخت خانه‌های دوستدار محیط زیست اینبار به سراغ خانه‌ای با قدرت تولید مستقل برق رفته است.

کارشناسان نروژی به تازگی یک خانه کاملا هوشمند با توان تامین کلیه امکانات انرژی برای ساکنین آن را طراحی کرده‌اند.

خانه‌ای مسکونی دارای نیروگاه تامین برق‌+ تصاویر

گفتنی است، این خانه که دوستدار محیط زیست است، دارای پنل‌های خورشیدی برای دریافت انرژی جنبشی خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریسیته است.

خانه‌ای مسکونی دارای نیروگاه تامین برق‌+ تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهد،در این خانه مبدل‌های حرارتی منحصر بفردی قرار داده شده است که علاوه بر تامین برق مورد نیاز خانه‌ حتی می‌تواند آب استخر و حتی سونای خانه را هم گرم کند و تولید جریان برقی 3 برابر بیشتر از حد عادی دریافت برق یک خانه تامین کند.

خانه‌ای مسکونی دارای نیروگاه تامین برق‌+ تصاویر

در هر طبقه از این خانه تنها یک رادیاتور برای تامین گرما کافی است و هر اتاق دارای سنسوری منحصر بفرد برای کنترل هوشمندانه نور و گرمای خانه است.

در این خانه همچنین از سیستمی منحصر بفرد برای جمع آوری آب باران برای استفاده در سرویس بهداشتی و آبیاری گیاهان استفاده شده است.

خانه‌ای مسکونی دارای نیروگاه تامین برق‌+ تصاویر

هدف کارشناسان از ساخت این خانه هوشمند جلوگیری از تولید گازهای آلاینده محیط زیست به دلیل استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی و حرارت است.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
گاراژی که برق اتومبیل و خانه شما را تامین می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر کفشهای دارای قطب‌نما و GPS/ کفشهایی که شما را به خانه می‌برد



یک هنرمند و طراح با الهام از نوستالوژیهای سینمایی اقدام به تولید یک جفت کفش کرده که با استفاده از سیستم GPS و نورهای LED کاربر را به سمت مسیر درست هدایت می کند.

 زمانی مشاهده فیلمهای تخیلی که کاربر با یک ضربه به کفش خود به خانه منتقل می شد، تنها یک رویا و یا یک رویداد محال بود اما اکنون با کفشهایی که دامنیک ویلکاس ابداع کرده این رویا حقیقت یافته است.

کفشهای مجهز به جی پی اس کاربر را پس از ضربه به پاشنه های کفش به خانه هدایت می کند.

کفشهای دارای قطب‌نما,کفش جدید,کفش قطب نما دار

این هنرمند و طراح اهل ساندرلند بریتانیا که از کالج رویال هنر فارغ التحصیل شده است درحال حاضر نوآوری خود را در یک بازار در لندن به نمایش گذاشته است.

دامنیک در این رابطه گفت: من تصمیم گرفتم یک جفت کفش درست کنم که می تواند هرکجا که باشید شما را به خانه هدایت کند، این ایده از فیلم "جادوگر شهر از" گرفته شده است، هنگامی که شخصیت دورتی به کفش خود ضربه می زد تا به خانه برود.

یک گروه هنرهای بصری با عنوان " گلوبال فوتپرینت" در نورتهمپتونشایر که سابقه طولانی در تولید کفش دارد به این هنرمند در تولید این اثر کمک کرده است.

 

کفشهای دارای قطب‌نما,کفش جدید,کفش قطب نما دار

این کفشها همراه یک نرم افزار رایانه ای و یک کابل USB ارائه می شود تا اینکه وقتی شما به خانه می رسید و کفشهای خود را می پوشید بتوانید آدرس خانه را در آن آپلود کنید و از آن زمان به بعد کفش شما به شما می گوید که باید کدام مسیر را برای رسیدن به خانه انتخاب کنید.

آنتن GPS این کفش در پاشه کفش پای چپ قرار گرفته است، این کفشها همچنین دارای یک مجموعه لامپهای LED است که به عنوان یک قطب نما عمل می کنند.

 

کفشهای دارای قطب‌نما,کفش جدید,کفش قطب نما دار

این کفش به صورت بی سیم با کفش پای چپ ارتباط برقرار می کند و یک نوار پیشرفت به شما می گوید که چقدر دیگر باید راه بروید.... / خبرگزاری مهر