دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جعبه سیگار جادویی که مصرف سیگار شما را کاهش می‌دهد + تصاویر



اخبار علمی - جعبه سیگار جادویی که مصرف سیگار شما را کاهش می‌دهد + تصاویر

انواع روش‌های درمانی برای مبارزه با استعمال دخانیات وجود دارد و در جدیدترین روش یک طراح تایوانی ابتکاری منحصر به فرد و کم عارضه برای ترک این مشکل طراحی نموده است.

طراحان تایوانی نوعی سیگار منحصر به فرد تولید کرده‌اند که می‌تواند یک عامل کمکی بسیار خوب برای ترک سیگار در افراد سیگاری باشد.

 

اخبار , اخبار علمی , جعبه سیگار جادویی

 

گفتنی است، این سیگار دارای فیلترهایی با ابعاد مختلف است و می‌تواند به افراد کمک کند تا به تدریج میزان مصرف توتون و تنباکوی خود را کاهش دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، هر نخ سیگار در جعبه‌ سیگار ترک اعتیاد این طراح تایوانی دارای برچسب مشخصی برای روز مصرف سیگار است و همین طور میزان تنباکوی آن با روز قبل و بعد خود متفاوت است.

 

اخبار , اخبار علمی , جعبه سیگار جادویی

 

کارشناس طراح این سیگار که در پروژه مبارزه با دخانیات درسطح جهان آن را مطرح نموده ادعا می‌کند افراد با مصرف این سیگار و البته پایبند بودن به مصرف آن می‌توانند بدون نیاز به انجام انواع درمان‌ها و مصرف داروهای مختلف در کوتاهترین زمان ممکن مصرف سیگار خود را کاهش بدهند.

 

اخبار , اخبار علمی , جعبه سیگار جادویی

 

اخبار , اخبار علمی , جعبه سیگار جادویی

 

اخبار , اخبار علمی , جعبه سیگار جادویی

 
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اگر مالیات سیگار افزایش پیدا کند مصرف سیگار کمتر خواهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش سن مصرف سیگار بین دختران و پسران و اولین محل تجربه مصرف



سیگار,سن مصرف سیگار بین دختران و پسران

ر اساس تحلیلهای یک پژوهش میدانی اعلام شد:
کاهش سن مصرف سیگار بین دختران و پسران و اولین محل تجربه مصرف

یک پژوهشگر و متخصص علوم رفتاری بر اساس یک پژوهش میدانی اظهار کرد: با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان به این نتیجه رسید که حداقل سن مصرف سیگار در بین پسران به 14 و در بین دختران به 17 سال کاهش یافته است.

مجید ابهری در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه این پژوهش میدانی بین 4620 دختر و پسر 14 تا 19 ساله انجام شده است، گفت: این پژوهش در نیمه نخست سال جاری انجام و نتایج آن به تازگی استنباط شده است.

وی افزود: این پژوهش در شهرهای تهران، اصفهان، رشت و مشهد انجام شده و جوانان این شهرها یکی از اصلی‌ترین علل مصرف سیگار را دوستان و گروه همسالانی دانسته‌اند که در میان آنها قرار دارند و موجب تشویق آنها به مصرف سیگار شده‌اند.

به گفته این پژوهشگر علوم اجتماعی 90 درصد جوانان مورد پرسش، تک فروشی سیگار در مغازه‌ها و دکه‌های فروش جراید را عامل اصلی سهل الوصول بودن گرایش به سیگار دانستند.

ابهری با تاکید بر اینکه نهادهای متولی باید نسبت به برخورد قانونی با فروش سیگار به افراد کمتر از 18 سال اقدام کنند گفت: رسانه‌ها نیز در بیان زیاندهی‌های این رفتار نابهنجار تلاش چشمگیری نداشته و صدا و سیما باید در این زمینه با آموزش جوانان و خانواده‌ها، زیان‌های ناشی از مصرف سیگار را به آنها انتقال دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد از جوانان مورد پرسش در مسیر خانه و مدرسه و نیز مهمانی‌های دوستانه سیگار را برای اولین بار تجربه کرده‌اند، اظهار کرد: علاوه بر سیگار قلیان نیز از پدیده‌هایی است که 70 درصد جوانان مصرف آن را به دلیل استعمال در مجامع عمومی و نیز پیک نیک‌ها تجربه کرده‌اند. 

/ایسنا