دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ثبت نام متقاضیان سفر بی‌بازگشت به مریخ آغاز شد!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ثبت نام متقاضیان سفر بی‌بازگشت به مریخ آغاز شد!

شرکت هلندی Mars One‌ ثبت‌نام اولیه از داوطلبان حضور در سفر بی بازگشت به مریخ را آغاز کرده است.

بر اساس اعلام مسؤولان این شرکت پیش از شروع رسمی برنامه انتخاب داوطلبان، بیش از یک هزار درخواست برای حضور در این سفر دریافت شده است.

پذیرش اولیه داوطلبان از روز هشتم ژانویه (19 دی) آغاز شده است و فرآیند انتخاب جهانی داوطلبان از طریق برنامه های تلویزیونی نیز سال آینده میلادی انجام خواهد شد.

این طرح تنها مختص دانشمندان یا خلبانان سابق جت های جنگی نبوده و تمامی افراد علاقه مند با حداقل 18 سال سن می توانند داوطلب حضور در جمع پیشگامان مستعمره مریخ (Mars Colony pioneer)‌ باشند.

بهره هوشی مناسب و سلامت کامل جسمی و روحی از جمله شروط اصلی برای ثبت نام اولیه در این طرح عنوان شده است و پس از انتخاب اعضای نهایی، دوره هشت ساله تمرین و آماده سازی برای سفر به مریخ آغاز می شود؛ این گروه در مدت حضور در تمرینات بر روی زمین و زندگی بر سطح سیاره سرخ در استخدام شرکت Mars One‌ خواهند بود.

نخستین تجهیزات مورد نیاز برای احداث کلونی طی سال های 2016 تا 2021 میلادی به مریخ ارسال خواهند شد و در سال 2018 نیز یک مریخ نورد برای انجام تحقیقات تکمیلی راهی سیاره سرخ می شود.

«لانس دورپ» بنیانگذار شرکت Mars One تأکید می کند: نخستین گروه مسافران در سال 2023 راهی مریخ خواهند شد و باقی عمر خود را در کلونی های احداث شده بر روی سیاره سرخ سپری خواهند کرد.

«نوربرت کرافت» از محققان سابق ناسا و مدیر پزشکی پروژه، اصلی ترین چالش پیش رو برای عملی شدن این طرح را نحوه تعامل و همکاری اعضا در طول سفر بسیار طولانی از زمین تا مریخ و پس از آن زندگی تا آخر عمر بر سطح سیاره سرخ عنوان می‌کند.

دکتر «جرارد هوفت» برنده جایزه نوبل و «برایان انکه» مفسر موسسه تحقیقاتی ساوث وست، از مشاوران برجسته این پروژه هستند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پروژه مارس وان برای سفر بی بازگشت به مریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت نام دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل از شنبه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آغاز ثبت نام دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل از شنبه

به گفته معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متقاضیان انصرافی بازگشت به تحصیل از شنبه به مدت دو هفته امکان نام نویسی و ارسال تقاضای خود را بر اساس دستورالعمل جدید دارند.

مجتبی بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: نام نویسی آن دسته از دانشجویانی که طی سالهای گذشته بنا به دلایل مختلف از تحصیل انصراف داده اند، از شنبه 7 مردادماه در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز خواهد شد.

وی گفت: فرایند ارسال درخواست دو هفته ادامه دارد و این مدت به احتمال خیلی زیاد تمدید نخواهد شد.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم در ادامه تاکید کرد که در صورتیکه تعداد متقاضیان زیاد باشد این مهلت امکان تمدید دارد.

بذرافشان خاطرنشان کرد: پس از پایان مهلت ارسال درخواستها، بررسی تقاضاها و جایابی برای این دسته از متقاضیان آغاز خواهد شد.

وی مهرماه سال جاری را زمان آغاز به تحصیل این دسته از متقاضیان اعلام کرد./مهر