دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تکنولوژی جدید، جهان عکاسی را زیر و رو می‌کند؟



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,عکاسی

محققان دانشگاه کلمبیا روی ساخت یک دوربین جدید کار می‌کنند که می‌تواند جهان عکاسی را به لرزه درآورد.

در این تکنولوژی جدید از یک ورقه منعطف به عنوان دوربین استفاده می‌شود. این ورقه‌ها می‌توانند در جهات مختلف خم و راست شوند و به این شکل می‌توانند تصاویر بی‌همتایی را ثبت کنند که هیچ دوربین عادی قادر به ثبت آنها نیست. برای مثال می‌توانید این دوربین را اطراف یک تیرچراغ برق در یک تقاطع شلوغ بچرخانید تا تصویری 360 درجه از یک چهارراه ثبت کنید. می‌توانید بالای یک ساختمان بلند بایستید و با چرخاندن دوربین اطراف ساختمان یک تصویر 360 درجه از شهر داشته باشید. در واقع دوربین شما مثل کارت اعتباری‌تان توی دستان شماست تا هر لحظه خم و راست شود و همه چیز را با آن شکار کنید.

در حقیقت ایده اصلی ساخت چنین دوربینی از اینجا آمده که دوربین‌های عادی تنها قادرند از یک نقطه مشخص به ثبت تصاویر بپردازند؛ این دوربین جدید اما از زوایا و مناظر مختلف تصاویر را ثبت می‌کند. این اتفاق از طریق قراردادن تعدادی سنسور دوربین در یک ورقه منعطف حاصل شده.

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,عکاسی

 

اگر بشود چنین دوربین‌هایی را با قیمت پایین تولید کرد، جهان به شیوه‌ای در تصاویر ثبت خواهد شد که هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم. تصاویری که حتی نزدیک شدن به آنها با یک یا چند دوربین عادی ممکن نیست. این محققان معتقدند با این سیستم عکس‌برداری هر سطحی از اشیا قادر خواهند بود اطلاعات بصری را ثبت کنند.

استفاده از سنسورهای منعطف ثبت تصویر، یک رشد مهم در حوزه ساخت دوربین‌ها در نظر گرفته می‌شود. بویژه دوربین‌هایی که در حوزه‌های مختلف علم و صنعت به کار می‌روند. در حالی که افراد معمولی ممکن است عکاسی با دوربین جلویی دوربین موبایلشان را هم راضی کننده بدانند اما دانشمندان به امکانات بیشتری نیاز دارند که این دوربین‌ها می تواند در اختیارشان قرار دهد.

 

اخبار تکنولوژی - دیجی کالا


ویدیو مرتبط :
تکنولوژی جدید لنز دوربین های عکاسی دیجیتال کانن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان ملل: وضع اقتصادی در برخی مناطق جهان رو به بهبودی است



 

 

وضع اقتصادی

 

 

 

نیویورك - سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود اعلام كرد: اقتصاد كشورهای آمریكای لاتین و جزائر كارائیب تا پایان سال جاری (2010) كلا شش درصد رشد خواهد داشت.

در این گزارش كه روز دوشنبه منتشر شد؛ عنوان شده است نتایج تدابیری كه توسط شماری از كشورهای آمریكای لاتین و جزائر كارائیب به منظور مقابله با بحرانهای مالی اتخاذ شده، اثرات مثبتی بر روی روند رشد اقتصادی آن مناطق برجای گذاشته است.

در گزارش مورد اشاره، چنین آمده است كه بهبودی وضع اقتصادی منجر به كاهش روند بیكاری و افزایش ایجاد فرصتهای شغلی در منطقه شده كه رقم موجود در این خصوص نیز اكنون 6/7 دهم درصد است.

گزارش بر این امر تصریح دارد كه اگر چه رشد اقتصادی در كشورهای منطقه به یك میزان نیست، اما بیشتر كشورها روند مثبتی را در همین خصوص طی سال 2010 گزارش داده اند.

آمریكای جنوبی تا پایان سال جاری 6/6 دهم درصد رشد اقتصادی خواهد داشت .

در همین گزارش عنوان شده كه پاراگوئه بیشترین رشد اقتصادی با 7/9 درصد را در منطقه از آن خود خواهد كرد و پس از آن كشورهای اروگوئه با 9 درصد, پرو با 6/8 درصد، آرژانتین با 4/8 درصد، برزیل با 7/7 درصد، مكزیك و شیلی نیز با 3/5 درصد در مكانهای بعدی جدول قرار می گیرند.

در كنار كشورهای فوق، انتظار می رود كشورهای ونزوئلا و هائیتی تا پایان سال جاری با افت رشد اقتصادی به ترتیب 6/1 درصد و هفت درصدی روبرو شوند...../تحلیل:ایرنا