دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید ساعت اتمی برای ۳۰۰ میلیون سال آینده



اخبار ,اخبار علمی ,تولید ساعت اتمی

 

اخبار علمی - تولید ساعت اتمی برای ۳۰۰ میلیون سال آینده

به گفته محققان و سازندگان موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا، هر دوی این ساعت ها در حال حاضر بطور همزمان در حال کار هستند و در هر دو از یک مخزن اتم‌های سزیم برای تشخیص طول دقیق هر ثانیه استفاده می شود.

محققان موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده به تازگی موفق به تولید ساعتی شده‌اند که می‌تواند زمان دقیق را طی ۳۰۰ میلیون سال آینده برای کاربران فراهم کند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ،  بنا به گفته دست اندرکاران ساخت این ساعت در موسسه ملی استاندارد و فن آوری آمریکا، این ساعت می تواند زمان را بدون حتی یک ثانیه خطا در 300 میلیون سال آینده برای کاربران به نمایش بگذارد.

این ساعت که NIST-F2 نام دارد، نمونه ارتقا یافته ساعت اتمی  NIST-F1 است که در سال 1999 ساخته شده است و از آن زمان تا قبل از ساخت  F2 به عنوان دقیق‌ترین مبنای سنجش زمان در جهان محسوب می شده است.

محققان در نمونه جدید توانسته اند خطا های ناشی از تابش پس زمینه را که در مدل F1 وجود داشت برطرف کنند و خطای آن را به حداقل برسانند و از بروز خطا حتی به میزان یک ثانیه در 300 میلیون سال آینده در این ساعت جلوگیری کنند.

به گفته محققان و سازندگان موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا، هر دوی این ساعت ها در حال حاضر بطور همزمان در حال کار هستند و در هر دو از یک مخزن اتم‌های سزیم برای تشخیص طول دقیق هر ثانیه استفاده می شود.

این تکنولوژی آخرین دست آورد این موسسه است که از دهه 1950 میلادی تا کنون در این زمینه فعالیت می کند.

بنا به اعلام دانشمندان، گوشی ها، ماهواره های مکانیابی، و همچنین شبکه برق به میزان قابل توجهی به فناوری اتمی سنجش زمان وابسته هستند.

از این ساعت ها همچنین می توان در مهر کردن زمانی صدها میلیارد دلار موجود در داد و ستدهای مالی در سطح ایالات متحده، و تعیین زمان برای 8 میلیارد درخواست روزانه کامپیوترهای متصل به اینترنت استفاده کرد. 

اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
۱۰ اتومبیل برتر ۰-۳۰۰ کیلومتر در ساعت تا سال ۲۰۱۰

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع بریتانیا : ایران سال 2012 می تواند سلاح اتمی تولید كند، غافلگیر نشویم!



 

وزیر دفاع بریتانیا : ایران سال 2012 می تواند سلاح اتمی تولید كند، غافلگیر نشویم!

 

 

وزیر دفاع بریتانیا در اظهاراتی در پارلمان این كشور با ابراز نگرانی از فعالیت های هسته ای ایران مدعی شد كه ایران ممكن است در سال 2012 سلاح هسته ای تولید كند.

 

به گزارش عصر ایران لیام فاكس وزیر دفاع بریتانیا كه در واكنش به برآورد اخیر مئیر داگان رییس سابق سازمان جاسوسی اسراییل درباره فعالیت های هسته ای ایران سخن می گفت ، ارزیابی این مقام سابق اسراییل را  خوش بینانه خواند.

داگان چند هفته پیش و در آستانه ترك پست ریاست سازمان موساد طی اظهار نظری اعلام كرد كه ایران تا سال 2015 قادر به تولید سلاح هسته ای نخواهد بود .این اظهارات داگان واكنش های گسترده ای در داخل اسراییل و در میان كشورهای غربی در پی داشته است و برخی محافل در اسراییل وی را متهم كرده اند كه با این سخنان خود به استراتژی غرب و اسراییل برای مقابله با برنامه های هسته ای ایران ضربه وارد كرده است.

لیام فاكس با اشاره به اینكه جامعه جهانی درباره كره شمالی هم خوش بینی به خرج داد و سپس غافلگیر شد ، برآورد اطلاعاتی داگان از فعالیت های هسته ای ایران را خوش بینانه خواند وافزود كه  كشورهای غربی باید با پیش فرض تولید سلاح هسته ای ایران در سال 2012 جلوی فعالیت های اتمی تهران را بگیرند.

فاکس افزود كه اظهارات داگان این برداشت نادرست را ایجاد كرد كه برنامه های هسته ای ایران باید به سناریوهای خوش بینانه نگاه كرد ، در حالی كه از نظر وزیر دفاع بریتانیا  این کاملا امکان پذیر است که تا سال ۲۰۱۲ بدترین سناریوی ممكن در ایران رخ دهد.

فاکس گفت: " تخمین ها بیانگر این است  که ایران هنوز سلاح اتمی ندارد، اما به غنی سازی اورانیوم و ساخت رآکتور آب سنگین ادامه می دهد كه هر دوی این اقدامات بطور بالقوه ابعاد نظامی دارد."

كشورهای غربی و از جمله بریتانیا ایران را متهم به پنهانكاری و عدم شفافیت در برنامه های هسته ای اش می كنند و می گویند كه به ایران اعتماد ندارند و ممكن است ایران تحت لوای برنامه هسته ای خود بمب اتمی بسازد ، اما تهران با تكذیب ادعاهای غرب می گوید كه بر اساس پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای حق برخورداری از تكنولوژی كامل هسته ای را دارد و مقاصد فعالیت های هسته ای اش صلح آمیز است.

تا كنون نه آژانس بین المللی انرژی اتمی و نه هیچ یك از كشورهای مدعی برنامه های هسته ای ایران مدركی دال بر انحراف فعالیت های هسته ای ایران از اهداف صلح آمیز به سمت تولید سلاح هسته ای ارایه نكرده اند و فعالیت های هسته ای ایران زیر نظارت كامل آژانس همچنان ادامه دارد.../عصر ایران