دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تلفن همراه موجب آلرژی پوستی می‌شود+تصویر



اخبار علمی - تلفن همراه موجب آلرژی پوستی می‌شود+تصویر

مطالعات دانشمندان نشان داده است تلفن همراه موجب آلرژی پوستی می‌شود که همراه با خارش، تورم، زخم و قرمزی است.

به گزارش فارس، در مطالعه جدید، دانشمندان آمریکایی نسبت به ارتباط با گوشی‌های همراه هشدار  دادند و اعلام کردند برخی از گوشی‌های همراه موادی مانند نیکل، کروم و کبالت که یک عنصر فرومغناطیسی سخت به رنگ سفید و نقره‌ای دارند و می‌تواند واکنش‌های آلرژیکی در پوست ایجاد کند.

دانشمندان آمریکایی و دانمارکی در این زمینه هشدار شدید داده‌اند و در هفته گذشته بر روی وب سایت کودکان مطالعات جدید خود را در مورد آلرژی، ایمونولوژی و ریه منتشر کردند؛ به گفته آنها تماس طولانی با تلفن موجب ایجاد آلرژی به نام درماتیت تماسی در برخی از افراد می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,آلرژی پوستی

 
در مطالعات قبلی پژوهشگران در مورد این پدیده در سال 2000 نشان داد 37 نفر را مبتلا کرده بود.

تیم محققان گفتند این واکنش‌های آلرژیک مرتبط با برخی اجزای خاص و برخی مارک‌های خاص گوشی‌های همراه که دارای فلز نیکل، کروم و کبالت هستند، می‌شود و بر روی افراد حساس اثر می‌گذارد.

در یکی از مطالعات دانشمندان در مارک‌های مختلف حضور نیکل و کبالت را در گوشی‌های سامسونگ 75 درصد و در موتورولا 70 درصد بود؛ گوشی‌های LG، سونی و HTC نیز یکی از این فلزات را در دگمه‌ها، صفحه کلید، پشت و یا هدفون دارند.

به گفته محققان کودکان و نوجوانان در حال حاضر در معرض خطر بیشتری از آلرژی هستند چون پوست آنها حساسیت بیشتری نسبت به نیکل دارد و بروز این بیماری در نوجوانان به دلیل استفاده از گوشی‌های همراه در حال افزایش است.

«کلار ریچاردسون» از دانشگاه لومالند مدرسه پزشکی می‌گوید: استفاده از گوشی‌های هوشمند نه تنها شامل صحبت با تلفن می‌شود بلکه در ایمیل، پیامک، اینترنت و بازی‌ها احتمال اینکه افراد جوان‌تر دچار درماتیت تماسی شوند وجود دارد؛ درماتیت تماسی یا التهابی در تماس مکرر با آب، مواد شوینده، حلال‌ها و مواد شیمیایی و هرگونه اصطکاک پوست ایجاد می‌شود که در این عارضه پوست قرمز شده و خارش می‌گیرد؛ البته درماتیت تماسی آلرژیک به علت وجود مواد الکلی، نیکل و مواد دیگر به وجود می‌آید که همراه با خارش و سوزش است.

به گفته دانشمندان این اطلاعات می‌تواند به پزشکان در زمانی که بیماری با چنین آلرژی به آنها رجوع می‌کند، کمک کند و باید بدانند اثرات آن قرمزی، تورم، خارش و زخم بر روی انگشتان، گوش، لب و معمولاً صورت است.

به گفته دانشمندان، حتی مقدار کمی از نیکل می‌تواند به اندازه کافی فرد را مبتلا به واکنش‌های آلرژیکی کند مخصوصاً در افرادی که پوست حساس دارند و به خصوص کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض این حساسیت قرار دارند.

دانشمندان می‌گویند: بهترین راه‌ها برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیکی برای افرادی که دارای گوشی همراه هستند عبارت است از:

*اجتناب از قرار گرفتن در معرض تلفن همراه.

*برای استفاده از گوشی همراه یک پوسته به منظور محدود کردن تماس مستقیم با پوست و حتی پوششی مطمئن‌تر استفاده شود.

*برای صحبت کردن تا جایی که امکان دارد از بلندگو استفاده کنند و گوشی را به صورت و گوش خود نچسبانند.

*تغییر دستگاه تلفن همراه.

اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
استفاده از تلفن همراه در پمپ بنزین موجب انفجار میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر اجاق گازی که تلفن همراه شارژ می‌کند!



ابزاری مفید در توفان سندی

تصویر اجاق گازی که تلفن همراه شارژ می‌کند/ تبدیل انرژی گرمایی

مبتکران اجاقی طراحی کرده اند که با سوزاندن چوب روشن می شود و می تواند تلفن همراه را نیز شارژ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این اجاق که CampStoveنام دارد را می توان با تکه های چوب، میوه کاج و زیست توده روشن کرد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این اجاق در حالی که می تواند غذا بپزد یا آب را گرم کند، گرما و انرژی کافی را نیز برای شارژ یک تلفن همراه، چراغ قوه و یا گجت هایی که پورت USBدارند تولید می کند.

این اجاق ابتکاری که توسط شرکت آمریکایی بایو لایت ساخته شده گرمای آتش را به شکل دیگری از انرژی برای به کار انداختن یک فن و تولید شارژ الکتریکی تبدیل می کند.

این اجاق می تواند همزمان انرژی لازم را برای پخت غذا و شارژ یک وسیله الکترونیکی تولید کند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کاربران آمریکایی از این دستگاه جدید در توفان سندی که موجب قطع برق و دیگر منابع انرژی در این کشور شده بود برای پخت و پز و شارژ تلفن همراه استفاده کردند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این اجاق دارای یک محفظه پخت 21 سانتی متری در 12 سانتی متری است و فقط 935 گرم وزن دارد.

قیمت این اجاق در آمریکا 129دلار است و تابستان سال آینده به بازارهای انگلیس عرضه خواهد شد./مهر