دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویر استخوان ران در مریخ+تصاویر



اخبار علمی و آموزشی - تصویر استخوان ران در مریخ+تصاویر

تصویری هفته گذشته توسط مریخ نورد ناسا از مریخ گرفته شد که نشان دهنده یک تکه استخوان است.

پس از کشف یک ستون مهره و انگشت فسیل، ربات مریخ نورد ناسا در تاریخ 14 اوت 2014 از یک ران استخوان فسیل در سیاره سرخ، عکس انداخته است.
این تصویر که در هفته گذشته گرفته شده است در سراسر جهان شادی به همراه داشته است؛ این تصویر با دستگاه MastCam توسط ربات مریخ نورد «کنجکاو» گرفته شده است.استخوانی که کشف شده شبیه به یک استخوان ران است؛ ناسا تلاش می‌کند یک توضیح منطقی برای حضور این استخوان بدهد.

اخبار,اخبار علمی,استخوان ران

 

اخبار,اخبار علمی,استخوان ران

 

اخبار علمی و آموزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
"استخوان ران" در مریخ 2014 اوت 21

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاشی عجیب اولین تصویر مریخ + تصاویر



اولین تصویر از مریخ توسط کاوشگر فضایی مارینه4 در اولین پرواز در ماه جولای 1965 بدست آمد.

به گزارش فارس، تصاویربی‌شماری توسط ناسا از مریخ گرفته و منتشر شده‌اند؛ در حال حاضر فناوری‌های فعلی می‌توانند تصاویری با رنگ و کیفیت بالایی به ما بدهند اما اولین تصویر از مریخ یک نقاشی است.

اولین تصویر مریخ توسط کاوشگر فضایی مارینه4 در طول اولین پرواز در ماه جولای 1965 بدست آمد و به جای تصحیح تصویر، دانشمندان آزمایشگاه پیشرانش جت یک پیش نویس از سطح مریخ و از داده‌های خام جمع آوری کرده بودند.

آنها با کشیدن و چاپ بر روی ورق موفق به دریافت نمایش تصویری و سریع از مریخ شدند. دومین تصویر براساس رنگ و شماره داده شد؛ هر تعداد مربوط به یک منطقه است که با رنگ خاص مشخص شده بود.

مارینه4 مجهز به یک دوربین تلویزیونی و یک سری ابزار بود و توانست اولین تصاویر از طرح عمده مریخ را ارائه دهد و در آن زمان نزدیک به 22 عکس توسط کاوشگر گرفته شد.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,تصویر از مریخ

 

اخبار,اخبار گوناگون ,تصویر از مریخ

 

اخبار,اخبار گوناگون ,تصویر از مریخ

 اخبار گوناگون - فارس