دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تجربه خرید در ژاپن با اثر انگشت



اخبارعلمی,خبرهای علمی,اثر انگشت

دولت ژاپن قصد دارد سیستم‌هایی را تا سال 2020 برای المپیک توکیو راه‌اندازی کند که به گردشگران اجازه خواهند داد از اثر انگشت برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از Japan News، آزمایش این سیستم از تابستان امسال آغاز خواهد شد. گردشگران اثر انگشت خود را به همراه اطلاعات گذرنامه و کارت‌های اعتباریشان در زمان ورود به کشور ژاپن ثبت خواهند کرد. آن‌ها سپس قادر خواهند بود در حداقل 300 مغازه و هتل از اثر انگشت برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنند.

یک سازمان، اطلاعات جمع‌آوری شده را به داده‌های ناشناسی تبدیل خواهد کرد که به بررسی چگونگی و محلی که گردشگران پولهای خود را خرج کرده‌اند، خواهد پرداخت. این اطلاعات برای مدیریت صنعت گردشگری استفاده خواهد شد.

درخواست از گردشگر برای ثبت اثرانگشت مقوله تازه‌ای نیست. در حال حاضر نیز این کار در ژاپن و همچنین آمریکا انجام می‌شود اما استفاده از آن در سیستم پرداخت یک تجربه کاملا نوین است.

به گفته دولت ژاپن، یک سیستم پرداخت بیومتریک مانند این می‌تواند تجربه سفر و خرید را بسیار آسانتر و ایمن‌تر از استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری کند. اگرچه استفاده از اثرانگشت به تنهایی ایمن نبوده و ترکیب آن با یک سطح ایمنی دوم مانند رمز عبور می‌تواند ایمنی آن را بیشتر کند.

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
هک کردن سیستم اثر انگشت ایفون 5s با چاپ کردن اثر انگشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید توریست ها با اثر انگشت در ژاپن


اگر قصد سفر به ژاپن را دارید لازم است بدانید احتمالا دیگر نیازی نخواهد بود که برای خرید، مبلغ زیادی ین خریداری کرده و نزد خود نگه دارید یا حتی کارت اعتباری تهیه کنید.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: اگر قصد سفر به ژاپن را دارید لازم است بدانید احتمالا دیگر نیازی نخواهد بود که برای خرید، مبلغ زیادی ین خریداری کرده و نزد خود نگه دارید یا حتی کارت اعتباری تهیه کنید.

در آینده توریست ها در ژاپن با اثرانگشت خریدهای خود را انجام خواهند داد

ظاهرا دولت این کشور تصمیم دارد در تابستان امسال سیستمی را مورد آزمایش قرار دهد که به توریست ها امکان می دهد خریدهای خود در موقعیت های کلیدی گردشگری نظیر رستوران ها و هتل ها را صرفا از طریق اثرانگشت انجام دهند.

برای این منظور کافیست که اثرانگشت خود را در فرودگاه ثبت نمایید و دیگر کار تمام است و می توانید به خرید بپردازید. به این ترتیب حتی دیگر نیازی به نشان دادن پاسپورت در زمان وارسی بار و بنه و چمدان هایتان نیز نخواهد بود.

البته لازم است یادآور شویم که تنها 300 نقطه در شمار معدودی از نواحی این کشور (شامل آتامی، هاکن، کاماکورا و یوگاوارا) در وهله نخست از این سیستم پشتیبانی خواهند کرد اما انتظار می رود که تا سال 2020 و همزمان با برپایی المپیک توکیو این سیستم در سرتاسر خاک ژاپن توسعه پیدا کند.

مقامات دولتی این کشور وعده داده اند که اطلاعات جمع آوری شده با این شیوه را به صورت کاملا گمنام نگه خواهند داشت اما باز هم بسیاری نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده اند.

البته کلیه افرادی که وارد خاک ژاپن می شوند باید انگشت نگاری شوند اما متصل نمودن این اثرانگشت به عادات خرید و سفر افراد می تواند شرایط پیچیده ای را به وجود آورد.

دولت ژاپن نیز باید متعهد شود که از اطلاعات گردآوری شده با این شیوه سوء استفاده نخواهد کرد و از آنها در برابر هکرها و سیاستمداران حفاظت می کند.