دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تاثیر جراحی آب‌مروارید بر مبتلایان به آلزایمر



اخبار,اخبارعلمی,زوال عقل


 اخبارعلمی - تاثیر جراحی آب‌مروارید بر مبتلایان به آلزایمر

پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند جراحی آب مروارید علاوه بر بهبود قدرت بینایی، سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر را نیز کُند می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ جراحی آب مروارید سرعت پیشرفت ناتوانی ذهنی را در بیماران مبتلا به آلزایمر و سایر انواع زوال عقل کندتر کرده و در عین حال کیفیت زندگی این بیماران را نیز بهبود می‌بخشد.

دکتر «آلن لرنر» از دانشگاه «کیس وسترن رزرو» در اوهایو گفت: نتایج بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که بهبود قدرت بینایی می‌تواند فوائد بی‌شماری برای مبتلایان به زوال عقل و خانواده‌های آنان داشته باشد.

در عمل جراحی آب مروارید عدسی‌های طبیعی چشم که تار شده‌اند با عدسی‌های شفاف مصنوعی جایگزین می‌شود. در این مطالعه 20 بیمار مبتلا به زوال عقل که عمل جراحی آب مروارید داشته و یک گروه هشت نفره که تحت این عمل قرار نگرفتند با هم مقایسه شدند. پس از گذشت شش ماه از عمل جراحی مشاهده شد که در بیماران گروه اول سطح بینایی و کیفیت زندگی بهبود و سرعت افت قدرت حافظه و تفکر در آنان نیز کاهش یافته است.

 اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
عمل جراحی آب مروارید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر آب و هوا بر افزایش تعداد بستری مبتلایان به آسم



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,آسم

تحقیق اخیر نشان می دهد باران و گرمای بیش از اندازه شدید با افزایش ریسک بستری شدن افراد مبتلا به آسم مرتبط است و این روند با تغییر آب و هوا تشدید می شود.

به گزارش مهر، تحقیقات اخیر محققان دانشگاه مریلند نشان می دهد رویدادهای شدید آب و هوایی نظیر طوفان باد و باران و موج شدید گرما با افزایش ریسک بستری شدن در بیمارستان به خاطر ابتلا به آسم مرتبط است. این ریسک تنها به خاطر تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است.

محققان دانشگاه مریلند با مطالعه تعداد افراد بستری شده در بیمارستان به خاطر بیماری آسم در طول سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ در ایالت مریلند و ارتباط بین این تعداد و روزهای بی نهایت گرم یا بارانی به این یافته ها دست یافتند.

آنها دریافتند ان روزها با افزایش نسبی شمار افراد بستری شده در بیمارستان، بخصوص در فصل تابستان مرتبط است.

به گفته محققان، این مطالعه نشان می دهد گرمای زیاد در فصل تابستان احتمال بستری شدن بیماران مبتلا به آسم را تا ۲۳ درصد و بارش باران تا ۱۱ درصد افزایش می دهد.

هنوز دلیل قطعی این موضع مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می دهند که گرما به دلیل افزایش آلاینده هایی نظیر ازن و افزایش گرده و باران به دلیل افزایش سطح گرده و هاگ های قارچی در حملات آسم موثر است.

مطالعات نشان می دهد تشدید آسم یکی از اثرات گرمای جهانی است و این معضل با بیماری هایی نظیر مالاریا و بیماری های عفونی مرگبار نیز ارتباط دارد.