دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تاثیر بیکاری بر سلامت قلب



تاثیر بیکاری بر سلامت قلب

پزشکان هشدار دادند که از دست دادن شغل و بیکار شدن می‌تواند به طور مستقیم موجب افزایش خطر حمله قلبی شود.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه دوک در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که بیکاری تاثیر چشمگیری در افزایش خطر سکته قلبی دارد.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، این متخصصان تاکید کردند که با هر بار از دست دادن شغل در طول زندگی و گذراندن روزهای بیشتر بیکاری این خطر تشدید می‌شود.

آزمایشات اخیر تایید می‌کند که درواقع با هر بار از دست دادن شغل و بیکار شدن خطر احتمالی حمله قلبی تا 35 درصد افزایش پیدا می‌کند در حالی که چهار نوبت از دست دادن شغل این خطر را تا 63 درصد افزایش می‌دهد. بعلاوه احتمال سکته قلبی در طول یکسال اول پس از اخراج از شغل، به مراتب بیشتر است.

دکتر ماتیو ای. دوپر استادیار دانشگاه دوک و کارشناس ارشد مرکز مطالعات سالمندی این دانشگاه در این باره تاکید کرد: از دست دادن شغل و بیکاری یکی از فاکتورهای استرس زای اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این مطالعه در مجله آرشیو طب داخلی منتشر شده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تاثیر مغزهای خام بر سلامت قلب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر دود سیگار دوران کودکی بر سلامت قلب در بزرگسالی



اخبار,اخبار اجتماعی,سیگار

یک تحقیق جدید نشان داده است بزرگسالانی که در کودکی و یا وقتی در شکم مادرشان بوده اند در معرض دود سیگار اطرافیان قرار گرفته اند بیشتر به بی نظمی ضربان قلب از نوع atrial fibrillation مبتلا می شوند.

در این نوع از اختلال ضربان قلب، دهلیز دچار ضربان های نامنظم می شود و همین بی نظمی می تواند موجب بروز مشکلات بسیار و از جمله سکته مغزی شود.

در این مطالعه که بر روی حدود ۵ هزار فرد بالغ صورت گرفت و حدود ۱۲ درصد آنها مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بودند محققان ارتباط این بی نظمی در ضربان قلب را با عواملی مانند جنسیت، نژاد، سطح تحصیل، سابقه مصرف سیگار و الکل، وجود دیابت و عوامل دیگر بررسی کردند.

بررسی نشان داد اگر در زمان نوزادی یکی از والدین سیگاری بوده باشد احتمال بروز این بی نظمی قلبی در سنین بزرگسالی ۳۷ درصد افزایش می یابد و وقتی در زمان بچگی یکی از اهالی خانه سیگاری باشد این احتمال به ۴۰ درصد افزایش پیدا می کند.

مطالعات قبلی نشان داده است که وقتی کودکان در معرض دود سیگار قرار می گیرند احتمال بروز بیماری های کرونر قلب، اعتیاد به مواد مخدر و حتی بروز رفتارهای تهاجمی و مجرمانه در آنها افزایش پیدا می کند.

اخبار اجتماعی - مهر