دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بیماری نادری که 10 سال زندگی یک دختر را حذف کرد +عکس



بیماری نادری که 10 سال زندگی یک دختر را حذف کرد +عکس

کودکی دورانی بسیار جالب در زندگی هر انسانی است و خاطرات شیرین و تلخ فراوانی در این دوران برای هر انسانی ممکن است وجود داشته باشد. خاطرات این دوره از جمله مواردی است که هیچکس دوست ندارد از دست بدهد.

از دست دادن حافظه یکی از مشکلاتی است که ممکن است براثر بیماری های مختلف یا خوردن ضربه های سنگین به سر به وجود اید اما گاهی بیماری های خاصی سراغ انسان می آیند و بخش های از خاطرات را از بین می برند.

 

"رزی پالی" دحتری 16 ساله است که این روزها در حال دوباره ساختن کودکی اش است. این دختر پس از ابتلا به بیماری خاصی به نام "انسیفالیتیس" تمام دوران کودکی خود را از یاد برده و دیگر نمی تواند از تولد تا سن 10 سالگی اش را به یاد بیارود.

 

این بیماری زمانی که کل خاطرات را پاک کند عذاب آور است اما زمانی که بخش خاصی از خاطرات پاک شود فرد بیمار بیشتر عذاب خواهد کشید زیرا او قصد دارد کودکی خود را بشناسد اما هیچ کاری نمیتواند انجام دهد.

 

 دوران کودکی , از دست دادن حافظه

 

او از روز تولد 10 سالگی را به یاد دارد و برای مثال فرمول های ریاضی پیشرفته را بلد است اما پایه آن ها مانند ضرب و تقسیم را بلد نیست و حالا باید تمام این درس ها را از ابتدا فرا بگیرد. او این روزها دیواری از عکس های کودکی اش ساخته است تا شاید بخشی از خاطرات به حافظه اش برگردد.

 

نکته جالب در مورد این بیماری جایی است که سالانه افرادی در دنیا به آن مبتلا می شوند و ویروسی بسیار ساده دارد اما هنوز پزشکان نتوانسته اند راهی برای از بین بردن آن پیدا کنند . این بیماری بسیار ساده وارد بدن شده و به مرور با سردردهای مختلف به مرور حافظه را پاک میکند.
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
ارنیکا نادری عکس با پسر و دختر عموهاش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری عجیب و نادری که این دختر زیبا را به مانکن تبدیل کرده است +عکس



بیماری عجیب و نادر , دختر زیبا

دختر نوجوان بخاطر شرایط جسمانی اش و بیماری عجیب و نادری که به آن مبتلاست شبیه مانکنهای مغازه ای شده است.
"لوئیس وربورن" یک مشکل ژنتیکی خاص دارد که باعث میشود استخوانهای بدنش حالت قفل شدگی پیدا کند و او شبیه مجسمه ها شود. تنها حدود 700 نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند.
این دختر جوان تاکید میکند این شرایط هرگز باعث نشده است او از انجام آنچه دوست دارد باز بماند.او که 19 ساله است و صورت زیبایی نیز دارد بسیار به صنعت مد و آرایشگری علاقه مند است و در این زمینه فعالیتهایی نیز دارد.
"لوئیس" در مصاحبه اش گفته است: دوست دارم آگاهی مردم را نسبت به این بیماری افزایش دهم ، اگرچه در میان دوستان و آشنایم همه به خاطر من با این بیماری آشنا شده اند اما فکر میکنم شهرتم بتواند این بیماری را بیشتر به مردم بشناساند.
او از سن سه سالگی با علائم این بیماری روبرو شد و از آن زمان بازوانش به صورت کاملا غیر عادی قفل شده است و او را بیشتر به مجسمه ها شبیه کرده است.
او به خاطر علاقه شدیدش به مد همیشه سعی میکند جدیدترین محصولات وارد شده به این عرصه را تهیه و استفاده کند. او میگوید مادر و مادر بزرگش نیز زنان خوش پوش و خوش تیپی بوده اند و او دوست دارد در این زمینه همانند آنها باشد. وی علاقه مند است که بتواند در صنعت مد و آرایشگری پیشرفت زیادی داشته باشد.
او تاکید میکند در حال حاضر همه تمرکزش را روی کارش گذاشته است و برایش مهم نیست بیماری اش درمان شود یا خیر اگرچه اگر بداند راهی برای درمان این بیماری وجود دارد خوشحال خواهد شد.

بیماری عجیب و نادر , دختر زیبا

بیماری عجیب و نادر , دختر زیبا

بیماری عجیب و نادر , دختر زیبا

منبع:pardad.ir