دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بچه‌دار شدن مردگان سال‌ها پس از مرگ!



بچه‌دار شدن مردگان سال‌ها پس از مرگ!

چالش‌های اخلاقی «بچه‌دار شدن مردگان سال‌ها پس از مرگ!»

استفاده از اسپرم مردگان برای بارور کردن تخمک در لقاح آزمایشگاهی با موانع اخلاقی از جمله تولد فرزندان بدون پدر روبرو است.

درخواست برای بازیابی اسپرم پس از مرگ (PMSR)، طی چند دهه اخیر در برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا روند رو به رشدی پیدا کرده، اما این مساله همچنان با چالش های اخلاقی مواجه است.

درخواست برای PMSR‌ توسط همسر یا والدین متوفی صورت می گیرد که پیش از بچه دار شدن، جان خود را از دست داده است و بسیاری از این درخواست ها به مرگ ناگهانی مرد مربوط می شود؛ همچنین برخی افراد به دلیل ابتلا به بیماری لاعلاج خواستار بازیابی اسپرم برای تولد فرزندشان پس از مرگ هستند.

در نبود رضایت نامه کتبی از سوی متوفی، بازیابی اسپرم بنا به درخواست همسر یا والدین فرد انجام می شود.

انجام PMSR‌ در بسیاری از کشورها مانند فرانسه و سوئد غیر قانونی است و در انگلیس تنها در صورت رضایت نامه کتبی متوفی این کار قابل انجام است.

بازیابی اسپرم پس از مرگ بدون رضایت متوفی، مشکلات بازیابی اسپرم از هر فرد متقاضی و به دنیا آمدن یک کودک با علم به نداشتن پدر از جمله مهمترین نگرانی های اخلاقی در این خصوص PMSR عنوان می شود.

تاکنون قانون مدونی برای بازیابی اسپرم پس از مرگ در آمریکا تصویب نشده است و در برخی از ایالت ها قوانین اهدای عضو پس از مرگ در مورد بازیابی اسپرم صدق می‌کند.

بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط دانشگاه استنفورد از 9 موسسه فعال در این حوزه، بیش از 60 درصد این مراکز پروتکل مشخصی برای PMSR‌ نداشته و بر اساس قوانین خود عمل می کنند.

با این حال نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد، حدود 85 درصد افراد مراجعه کننده به بانک اسپرم از بازیابی اسپرم پس از مرگ رضایت دارند و این مساله حتی در بین مردان دارای چند فرزند نیز دیده می‌شود./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مرگ برامریکاگفتن بچه یه سال ونیمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ مغزی برای بچه‌دار شدن



مرگ مغزی برای بچه‌دار شدن

 مرگ مغزی زن 26 ساله‌ای كه به توصیه پزشك برای باردار شدن دهها كیلو وزن كم كرده و مهم‌ترین قرص ضامن سلامتش را قطع كرده بود، جامعه پزشكان زنان و زایمان را شوكه كرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«اما دارپر» كه سابقه بیماری خونی داشت پس از آن‌كه به توصیه پزشك 30 كیلوگرم وزنش را كم كرد تا امكان بارداری‌اش را افزایش دهد، در آخرین مراجعه به پزشك به خواست وی قرص رقیق کننده خونش را هم قطع كرد؛ كاری كه فرجامی تلخ به دنبال داشت.

دارپر تنها یك هفته بعد به خاطر درد شدید در قفسه سینه راهی بیمارستان شد اما خیلی زود به كما رفت و پزشكان وجود لخته در خونش را دلیل این حادثه عنوان كردند.

او كه مرگ مغزی شده، در چند قدمی مرگ قرار دارد و همسرش به خاطر تجویز اشتباه پزشك زنان و زایمان از او و بیمارستانش در لندن شكایت كرده است.

بیرون آمدن اما از كما ناممكن توصیف شده و همسرش باید در مورد زنده ماندن او با دستگاه‌های تنفسی تصمیم‌گیری كند./جام جم آنلاین