دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بزرگترین تلویزیون جهان همزمان با جام جهانی 2014 عرضه شد



اخبار علمی - بزرگترین تلویزیون جهان همزمان با جام جهانی 2014 عرضه شد

در آستانه جام جهانی فوتبال، تلویزیون 370 اینچی که بزرگترین تلویزیون جهان لقب گرفته عرضه شده و گفته می‌شود این تلویزیون قادر است بازیکنان فوتبال را در اندازه واقعی‌شان نمایش می‌دهد.

 

با فرارسیدن جام جهانی، هواداران فوتبال در سراسر جهان به دنبال مکانی ایده‌آل برای تماشای این رخداد ورزشی هستند. هم‌اکنون شرکت تولید‌کننده مستقر در لندن به نام Titan نمونه اولیه بزرگ‌ترین تلویزیون جهان را ارائه داده تا تمامی گل‌های این جام را با تفکیک‌پذیری بالا به نمایش بگذارد.

 

اخبار,اخبار علمی,بزرگترین تلویزیون جهان,تصاویر بزرگترین تلویزیون جهان


این تلویزیون که «زئوس» لقب گرفته، دارای ابعادی تقریبا به اندازه یک دروازه فوتبال است. سیستم مزبور به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین تلویزیون‌های 152 اینچی حال حاضر جهان لقب گرفته که شرکت پاناسونیک عرضه کرده است.

با تلویزیون ابداعی، بینندگان می‌توانند جام جهانی را در اندازه واقعی ببینند. این فناوری دارای 65 میلیارد رنگ است، یک تن (tonne) وزن دارد و می‌توان آن را با ژست کنترل کرد. کاربران همچنین می‌توانند با یک چشمک‌زدن ساده کانال آن را تغییر دهند.

صفحه بزرگ این تلویزیون در فرمت پنل کار می‌کند و به کاربران امکان تماشای بیش از 20 کانال را در هر بار و به طور همزمان می‌دهد.

تلویزیون جدید از فناوری رهگیری بهره می‌برد و لمسی است. این فناوری همچنین تنها نمایشگر در جهان است که به طور پویایی به نور اتاق واکنش نشان داده و با شفافیت و کیفیت رنگ در زمان واقعی سازگار می‌شود.

فقط چهار دستگاه از نمایشگرهای زئوس ساخته خواهند شد و یکی از این سامانه‌ها نخست پیش‌تر به یک رسانه انگلیسی و دیگری به یک میلیونر انگلیسی فروخته شده‌اند. گفته می‌شود نمونه‌ای که به این میلیونر فروخته شده در قعر استخر شنای وی نصب می‌شود.

بهای این سامانه 1.7 میلیون دلار اعلام شده است.

اخبار,اخبار علمی,بزرگترین تلویزیون جهان,تصاویر بزرگترین تلویزیون جهان

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تبلیغ NIKE برای جام جهانی 2014 با حضور بزرگترین ستارها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دقایق میلیاردی تلویزیون در جام جهانی 2014


امسال همزمان با بازی‌های جام جهانی فوتبال، سازمان صدا و سیما برای نخستین بار تعرفه آگهی‌های خود را به مزایده گذاشت تا بیشترین درآمد ممکن را به دست بیاورد.

خبرآنلاین: زمانی بود که تماشای آگهی‌های تلویزیونی، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کرد. مخاطبانی که بعد از چند سال وقفه دوباره با چیزی به نام تبلیغات آشنا می‌شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روند تبلیغات اجناس و کالاهای مصرفی به نوعی قطع شد. اما در دهه شصت آرام آرام دوباره پای آگهی‌های تلویزیونی به صدا و سیما باز شد. آگهی‌هایی که مدت زمانی کوتاه مابین برنامه‌های اندک تلویزیون یا سریال‌های شبانگاهی شبکه یک و دو و بعدها شبکه سه، پخش می‌شد.

اما رفته‌رفته، بر تعداد و میزان آگهی‌های بازرگانی افزوده شد. مخاطبانی که زمانی با کنجکاوی به تبلیغات تلویزیونی نگاه می‌کردند حالا دیگر با دیدن آرم تبلیغات یا تلویزیون را خاموش می‌کردند یا به سراغ شبکه‌های دیگر می‌رفتند.

اما حالا داستان آگهی‌های تلویزیونی بعد از گذشت دو دهه تغییر کرده است. تنها کافی است به تعرفه‌های آگهی صدا و سیما در زمان پخش بازی‌های جام جهانی در سال ۹۳ نگاه کنیم. تعرفه‌هایی که گاهی برق از سر مخاطبان و البته مشتریان می‌پراند.

گفته می‌شود، پکیج تبلیغاتی صدا و سیما، توسط رایتل، با قیمت دویست میلیارد تومان خریداری شده است. این در حالی‌ست که جدول تعرفه آگهی‌های این سازمان که به مزایده گذاشته شد به شرح زیر است. هرچند در نهایت معلوم نیست که این مزایده، با چه قیمتی سرانجام خریداری شده است.

فروش نشان آگهی ــ فوتبال جام جهانی 2014

بسته

زمان

محل پخش

مبلغ نهایی

بسته ۱

قبل ــ شروع

آرم شروع باکس قبل از ویژه برنامه کارشناسی + آرم شروع باکس قبل از کلیه فوتبال‌ها

قبل از خبر ۱۸/۴۵ شبکه سوم تیزر ۳۰ ثانیه‌ای ۳۱ نوبت

قبل خبر ورزشی ساعت ۱۷/۳۰ شبکه خبر تیزر ۳۰ ثانیه‌ای ۳۱ نوبت

 

 

۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰

 

 

 

بسته ۲

قبل ــ پایان

آرم پایان باکس قبل از ویژه برنامه کارشناسی + آرم پایان باکس قبل از کلیه فوتبال‌ها

قبل از خبر ۱۸/۴۵ شبکه سوم تیزر ۳۰ ثانیه‌ای ۳۱ نوبت

قبل خبر ورزشی ساعت ۱۷/۳۰ شبکه خبر تیزر ۳۰ ثانیه‌ای ۳۱ نوبت

 

۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰

 

 

 

بسته ۳

بین ــ شروع

آرم شروع باکس بین کلیه فوتبال‌ها

قبل از خبر ۱۸/۴۵ شبکه سوم تیزر ۳۰ ثانیه‌ای ۳۱ نوبت

قبل خبر ورزشی ساعت ۱۷/۳۰ شبکه خبر تیزر ۳۰ ثانیه‌ای ۳۱ نوبت

۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰

بسته ۴

بین ــ پایان

آرم پایان باکس بین کلیه فوتبال‌ها

قبل از خبر ۱۸/۴۵ شبکه سوم تیزر ۳۰ ثانیه‌ای ۳۱ نوبت

قبل خبر ورزشی ساعت ۱۷/۳۰ شبکه خبر تیزر ۳۰ ثانیه‌ای ۳۱ نوبت

۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰


این نخستین باری‌ست که صدا و سیما با توجه به کمبود بودجه‌ای که طی سال‌های گذشته، با آن دست به گریبان بوده، آگهی‌های خود را اعلام نمی‌کند بلکه به مزایده می‌گذارد.

جمع قمیت‌هایی که در جدول بالا آمده، ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود. یعنی صدا و سیما برای ۲۰۰ دقیقه آگهی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان می‌گیرد. به عبارتی هر ثانیه یک میلیون. تازه این قیمتی است که برای شروع مزایده اعلام شده و گویا شرکت رایتل با همین رقم توانسته این بسته را بخرد.

یک جمع و تفریق ساده می‌تواند ماجرا را روشن‌تر کند. با توجه به این قیمت‌ها به عنوان مثال یک آگهی ۲۵ ثانیه‌ای برای پخش قبل از بازی ایران و بوسنی آن هم برای یک بار ۶۵ میلیون تومان برای صاحب آگهی هزینه دارد. یا برای تقدیم برنامه که قبل از شروع فوتبال یا سریال پخش می‌شود و در پایان برنامه هم با جمله امیدواریم از این برنامه لذت برده باشید، پخش می‌شود صدا و سیما برای هر کدام از بخش‌ها یعنی قبل از پخش فوتبال، بین دو نیمه و پایان آن حداقل ۱۵ میلیارد تومان می‌گیرد. یعنی ثانیه‌ای ۱۳ میلیون تومان.

بدین ترتیب، با توجه به این که صدا و سیما هیچ رقیبی در حوزه داخل کشور ندارد، از موقعیت خود نهایت استفاده را می‌برد و با گرفتن قیمت‌هایی گزاف، سعی می‌کند در برهه‌ای مثل جام جهانی تا می‌تواند درآمد کسب کند.