دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

برداشت انرژی خورشیدی از فضا



دانشمندان اسکاتلندی به دنبال ساخت ماهواره‌ فضایی هستند که با جذب انرژی خورشیدی و تبدیل آن به پرتوهای انرژی‌زا نیاز روزافزون بشر به انرژی را تامین کند.

دانشمندان اسکاتلندی به دنبال ساخت ماهواره‌ فضایی هستند که با جذب انرژی خورشیدی و تبدیل آن به پرتوهای انرژی‌زا نیاز روزافزون بشر به انرژی را تامین کند.

محققان دانشگاه داندی اسکاتلند به دنبال تبدیل نور خورشید به پرتوهای پرانرژی لیزر هستند. «آدرین کوآرترمن» متخصص لیزر و سرپرست تیم تحقیقاتی در مورد جزئیات این پروژه تأکید کرد: این فناوری از ماهواره‌های پوشیده شده از پنل‌های خورشیدی تشکیل شده که پس از دریافت نور و تبدیل آن به پرتوهای پرقدرت لیزر، بوسیله لنز‌های مخصوص و با هدف‌گیری به سمت گیرنده‌های زمینی، انرژی را به زمین منتقل می‌کند.

دانشمندان دانشگاه داندی اسکاتلند امیدوارند با توسعه این فناوری بتوانند اولین ایستگاه جذب انرژی را در این کشور راه‌اندازی کنند.

برخی از صاحب‌نظران معتقدند که استفاده از این سیستم چه در جهت پاکسازی فضا از زباله‌ها و یا تولید انرژی برای ساکنان زمینی باید در جهت اهداف بشر دوستانه انجام شود، چرا که احتمال استفاده از این تجهیزات به عنوان تجهیزات نظامی و در جهت تهدید جان انسان‌ها نیز وجود دارد.

اخبارعلمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آشنایی با انرژی خورشیدی - صفحات خورشیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان: 8 سال دیگر بزرگترین صادرکننده انرژی خورشیدی خواهیم بود



 

عربستان سعودی , انرژی خورشیدی

 

عربستان سعودی مدعی است که در سال 2020 در جایگاه بزرگترین صادرکننده انرژی خورشیدی در جهان قرار خواهد گرفت.

روزنامه سعودی الریاض در گزارشی نوشت: بخش تولید و صادرات انرژی خورشیدی عربستان سعودی در 8 سال آینده حدود 15 هزار شغل ایجاد خواهد کرد. دولت ریاض قصد دارد در سال 2020 از انرژی خورشیدی برای تولید 10 درصد از نیازهای خود به برق استفاده کند.

این اقدام در راستای برنامه دولت عربستان برای تولید 5 گیگاوات انرژی خورشیدی در سال 2020  صورت می گیرد.

همچنین بخش انرژی خورشیدی که جزء صنایع نوپا در عربستان است باعث تشویق ایجاد و توسعه مزرعه های خورشیدی، ایجاد کارخانه های تبدیل،تولید مواد خام و دیگر صنایع  مرتبط در این کشور می شود.

عربستان سعودی تاکنون بیش از سه میلیارد دلار در زمینه ایستگاه های تولید انرژی خورشیدی در بندر البولی در منطقه استان مدینه و شهر الجبیل در استان الشرقیه سرمایه گذاری کرده است. همچنین در طرح ساخت کارخانه تولید ماده پلی سیلیکون در ساحل خلیج فارس نیز380 میلیون دلار هزینه نموده است.

عربستان سعودی هم اکنون با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت، بزرگترین صادرکننده این ماده در جهان است.../عصرایران