دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با دستبند جدید محققان ضربان قلب جایگزین رمز عبور می‌شود



دستبند Nymi  , رمز عبورهای بیومتریک

با دستبند جدید محققان ضربان قلب جایگزین رمز عبور می‌شود

محققان کانادایی دستبندی طراحی کرده‌اند که از ریتم منحصر به فرد ضربان قلب بعنوان رمز عبور رایانه استفاده می‌کند.

 استفاده از رمز عبورهای بیومتریک مانند اثر انگشت، اسکن عنبیه یا ریتم منحصر به فرد ضربان قلب بسرعت در حال جایگزین شدن با کلمات عبور معمولی هستند.

دستبند Nymi با نظارت بر ضربان قلب، جدیدترین فناوری عرضه شده در حوزه رمز عبورهای بیومتریک محسوب می شود.

کاربر با بستن این دستبند به دور مچ، از الگوی منحصر به فرد ضربان قلب برای تأیید هویت و قفل گشایی از تلفن همراه هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی استفاده می‌کند.

شناسایی کاربر توسط گجت های مختلف تا زمانیکه این دستبند دور مچ قرار داشته باشد، ادامه پیدا می کند؛ اما درصورتیکه کاربر دیگری دستبند را استفاده کند، گجت با تشخیص ضربان قلب متفاوت بسرعت قفل می شود.

این دستبند مجهز به حسگر الکترودیاگرام و آشکارساز حرکت است که امکان کنترل حرکات دست را فراهم می کند؛ نرم افزار این گجت هوشمند برای استفاده در سیستم عامل اندروید، ویندوز، Macs‌ و iOS طراحی شده است.

مراحل آزمایش نمونه اولیه دستبند ضربان قلب در حال انجام است و پیش بینی می شود که این محصول در بهار 2014 میلادی به قیمت 99 دلار به بازار عرضه شود.

دستبند Nymi  , رمز عبورهای بیومتریک

 

دستبند Nymi  , رمز عبورهای بیومتریک

ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
غلاف الکتریکی قلب، جایگزین ضربان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضربان قلب، جایگزین حروف رمز عبور!


آیا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ با پوشیدن دستبند جدید و استفاده از ضربان قلب، قفل حساب آنلاین شما باز خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: آیا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ با پوشیدن دستبند جدید و استفاده از ضربان قلب، قفل حساب آنلاین شما باز خواهد شد.

رمز عبور راه‌حل بسیار دشواری برای امنیت آنلاین است. یادآوری رمز عبور بخصوص زمانی که برای ارتباط با سایت‌های مختلف دارای رمز عبورهای متعددی هستیم بسیار گیج‌کننده است. از دیگر مشکلات این رمزهای عبور هک شدن راحت آنهاست پس ما نیازمند روشی بهتر برای حفظ اطلاعات خود هستیم.

شرکت Bionym و کارشناسان آزمایشگاه Brivo، دستبند Nymi را طراحی کرده‌اند که از ضربان قلب شما یا « الگوی امواج قلبی» برای شناسایی و باز کردن قفل ایمنی حساب شما استفاده می‌کند. این دستبند با رایانه‌ها کار می‌کند.

همچنین این گروه در تلاشند تا برای باز شدن درها نیز از این دستبند استفاده ‌کنند تا دیگر نیازی به کلید و کارت نباشد.

لی اودیس، مدیر آزمایشگاه‌های Brivo اظهار کرد: دستبند شما مانند اسکن عنبیه چشم یا اثر انگشت منحصر به‌فرد است و دیگر نیازی نیست تا برای شناسایی هویت خود منتظر بمانید.

این دستگاه با سیگنال‌های بلوتوث منتشر شده و فرد را از روی ضربان قلب شناسایی می‌کند. درها، رایانه‌ها و مدخل‌های ورودی با نرم‌افزار منطبق با این آزمایشگاه فعال خواهند شد.

محققان این تحقیق به دنبال کارکردهای بیشتر با این دستگاه از جمله روشن وخاموش شدن لامپ‌ها و خودروها هستند.

اگر این دستبند اشتباهی بر روی دست فرد دیگری بسته شده باشد و الگوی ضربان قلب تطبیق نداشته باشد، دستگاه خاموش خواهد شد.