دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با این ماشین سخنگو حرف بزنید تا شما را از مرگ نجات دهد



اخبار,دستگاه Evzio,اخبار علمی

اخبار علمی - با این ماشین سخنگو حرف بزنید تا شما را از مرگ نجات دهد

ماشین سخنگوی کامپیوتری نصب شده داخل دستگاهی بنام Evzio تعبیه شده که می تواند با دادن راهنمایی به کاربر و تزریق میزان معینی از داروی نالوکسان جلوی مرگ فردی که مواد مخدر بیش از حد مصرف کرده را گرفت.

تعداد افرادی که سالانه بر اثر مصرف بیش از حد دارو/اوردوز (Overdose) جان خود را از دست می دهند از تعداد کشته شدگان در حوادث رانندگی در امریکا بیشتر است و سازندگان این دستگاه سخنگو که اخیرا مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت امریکا گرفته اند امیدوارند جلوی این نوع حوادث تلخ را بگیرند.

 

اخبار,دستگاه Evzio,اخبار علمی

 

ماشین موسوم به Evzio دستورات صوتی تعریف شده درون خود جای داده است و هم زمان به عنوان ماشین تزریق نیز عمل می کند و مجهز به سیستم تزریق داروی نالوکسان است( نالوکسان برای تشخیص و درمان مسمومیت‌ها با مواد مخدر یا کومای ناشی از آن مصرف می‌شود.برای درمان مهار تنفسی بعد از جراحی نیزاستفاده می شود) اما به نحوی تعریف شده که با گرفتن اطلاعات از کاربر و تزریق به موقع جلوی اوردوز شدن را می گیرد.

اخبار علمی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
حرف بزنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: نجات حیوانات از مرگ


نجات حیوانات از مرگ



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.