دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اینترنت بی‌سیم خطر دارد؟



 

 

اینترنت بی‌سیم خطر دارد؟

 

این روزها خیلی‌ها نگران تاثیر امواج بی‌سیم بر سلامت‌شان هستند اما آیا این ترس، واقعی است؟ بعد از تلفن‌های همراه، این‌بار نوبت اینترنت وایرلس یا بی‌سیم است كه توجه كارشناسان را به خود جلب كند.
طبق گزارشی كه اخیرا وزارت بهداشت كانادا منتشر كرده، تكنولوژی وایرلس (بی‌سیم) كه به كاربران اجازه می‌دهد بدون كابل تلفن به اینترنت متصل شوند، هیچ تاثیر مضری بر ‌سلامت ندارد. همه وسایل الكترونیكی از جمله وایرلس‌ها میدان مغناطیسی دارند و تمام انواع میدان مغناطیسی كه شامل فركانس‌های بالا و پایین می‌شوند، قابل اندازه‌گیری هستند. هر فركانس یك طول موج و حدی از انرژی كوانتومی را دارد.


امواج الكترومغناطیس از نظر علمی 3 مكانیسم دارند كه می‌توانند بر سلامت ما تاثیر بگذارند؛ جریانات الكتریكی در بدن، جریانات گرمایی و اشعه‌های رسانا كه البته وایرلس یا تكنولوژی بی‌سیم غیررسانا است. میزان تاثیر این مكانیسم‌ها به میزان دفعات قرارگرفتن در معرض امواج و شدت انرژی بستگی دارد. تكنولوژی بی‌سیم هیچ یك از این 3 مكانیسم نامبرده را در بدن ایجاد نمی‌كند.

اینترنت بی‌سیم خطر دارد؟ شمال کلیک
از سوی دیگر، انرژی آن به قدری نیست كه بتواند آسیب ژنتیكی داشته باشد و سبب سرطان شود. تحقیقات گسترده نیز نشان داده که علایمی مانند سردرد، سرگیجه و افزایش ضربان قلب كه اصطلاحا علایم حساسیت به میدان الكترومغناطیسی نامیده می‌شوند، در كاربران این تكنولوژی دیده نشده است. تكنولوژی بی‌سیم، میدان مغناطیسی‌ای برابر با مایكروویو دارد و قرار دادن كودك برای طولانی‌مدت در اتاقی كه مدام این ابزار در آن وجود دارد، می‌تواند سبب بروز حساسیت به امواج در او شود. در حالی كه هنوز هیچ تحقیق علمی، مضر بودن یا بی‌ضرر بودن این تكنولوژی را به اثبات نرسانده، برخی از كارشناسان معتقدند باید تمام وسایل بی‌سیم از جمله تلفن بی‌سیم و اینترنت بی‌سیم را از خانه بیرون برد یا حداقل هنگامی كه از آن استفاده نمی‌كنید، باید آنها را از برق بكشید.

یک کلیک تا شمال کلیک
منبع:www.salamat.com


ویدیو مرتبط :
اینترنت وایرلس پرسرعت وای فای بی سیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینترنت بی سیم در ناباروری مردان موثر است



 

 

اینترنت بی سیم در ناباروری مردان موثر است

 

یافته های پژوهشی حاكیست: استفاده از اینترنت بی سیم (WiFi) در ناباروری مردها نقش دارد.

منطقه کرمانشاه، پژوهشگران آرژانتینی طی یك پژوهش، نمونه اسپرم مردان را به دو گروه تقسیم کردند.

نیمی از نمونه ها در معرض فعالیت لپ تاپهای متصل به اینترنت بی سیم برای ۴ ساعت قرار گرفت، اما گروه دوم در معرض لپ تاپ با ویژگی های یاد شده قرار نگرفت. در گروه اول، اینترنت بی سیم منجر به کاهش حرکت و قطعه قطعه شدن دی ان ای شد.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله «Fertility and Sterility» منتشر شده است، اسپرم مردانی که در معرض لپ تاپهای متصل به اینترنت بی سیم قرار می گیرند، دچار قطعه قطعه شدن و کاهش حرکت می شوند.

در این پژوهش تفاوتی در سطح مرگ اسپرم ها در هر دو گروه مشاهده نشد.

پژوهشگران تاکید دارند که قرار دادن لپ تاپهای متصل به اینترنت بی سیم نزدیک ارگان های تولید مثلی می تواند در ناباروی مردان نقش داشته باشد..../ایسنا