دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اولین ربات دکتر در فضا+تصاویر



اخبار علمی - اولین ربات دکتر در فضا+تصاویر

ناسا یک «روبونوت» انسان‌نما به عنوان یک دکتر در ایستگاه فضایی بین‌المللی ساخته است.

ناسا به منظور مدیریت بهتر حوادث و نجات جان فضانوردان در فضا در موارد اضطراری یک «روبونوت» انسان‌نما به عنوان یک دکتر در ایستگاه فضایی بین‌المللی ساخته است.

ربات پزشک ساخته شده قادر به انجام چندین عملیات پزشکی و حتی تزریق در فضا است.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات دکتر


این ربات قادر به انجام چندین عملیات پزشکی و حتی تزریق در فضا است؛ ربات می‌تواند حرکات و مراقبت‌های اورژانسی را به درستی انجام دهد البته این عملیات توسط یک سری از سنسورهای داخلی و دوربین‌های نصب شده بر روی ربات امکان‌پذیر شده است؛ با استفاده از این سیستم دکتر روی زمین می‌تواند روبونوت را از روی زمین کنترل و اداره کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات دکتر

 
دکتر «گارامی» از موسسه تحقیقاتی بیمارستان «متدیست» با ناسا برای آزمایش و تست کردن همکاری کرده است؛ در حال حاضر این ربات به خوبی و سرعت در حال پیشرفت است و طراحان آن را برای عملیات پیچیده‌تر به طور مستقل آماده خواهند کرد.

اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
ربات های انسان نمای ناسا به فضا خواهند رفت-کافه ربات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واقعیاتی ترسناک از اولین فضا‌پیمای توریستی دنیا + تصاویر



فضا پیمای ویرجینیا گالاکتیک که در آینده نزدیک مسافران فضایی را به فضا می‌برد براساس تحلیل کارشناسان دارای مشکلاتی اساسی است.

کارشناسان پس از سقوط نافرجام فضاپیمای توریستی شرکت هواپیمای ویرجینیا گالاکتیک دریافته‌اند که فناوری‌های استفاده شده در این فضاپیما متعلق به حدود 30 سال پیش است.

اخبار,اخبار علمی , فضاپیمای توریستی


گفتنی است، براساس گزارشات بدست‌ آمده فناوری بکار رفته در این فضاپیما در یک طرح در سالهای قبل توسط آژانس هوافضای بریتانیا قرار بود که مورد استفاده قرار بگیرد اما به دلیل اشکالات در اجرای این طرح ناتمام مانده است.

اخبار,اخبار علمی , فضاپیمای توریستی

 
در سقوط نمونه آزمایشی فضاپیمای ویرجینیا گالاکتیک کمک خلبان جان خود را از دست داد و خلبان اصلی دچار جراحات شدید شده است این سقوط ضربه شدیدی به شرکت ویرجینیا گالاکتیک وارد کرده و حتی کارشناسان اجرای پروژه اصلی را در هاله‌ای از ابهام می‌دانند.

 

اخبار,اخبار علمی , فضاپیمای توریستی

 اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران