دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

امکان وقوع زمین لغزش و سونامی در محدوده بندر انزلی تا مصب سفیدرود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بررسی ریسک سونامی در دریای خزر نشان داد:

امکان وقوع زمین لغزش و سونامی در محدوده بندر انزلی تا مصب سفیدرود

یافته های طرح بررسی ریسک سونامی در دریای خزر حاکی از امکان وقوع زمین لغزش زیرسطحی و سونامی در محدوده بندر انزلی تا مصب سفیدرود است.

دکتر محمودرضا اکبرپور، عضو هیات علمی موسسه ملی اقیانوس شنناسی و مجری طرح پژوهشی «‎بررسی ریسک و مدل‎سازی عددی سونامی در دریای خزر» اظهار داشت: در این طرح، به منظور ارزیابی خطر سونامی در سواحل دریای خزر جمهوری اسلامی ایران، منابع مختلف احتمالی در این دریا مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد امکان شکل‌گیری سونامی ناشی بر اثر زلزله (که رایج‌ترین و مهیب‌ترین نوع سونامی‌ها هستند) در دریای خزر وجود ندارد، اما با توجه به اطلاعات پروفیل‌های موجود از بستر دریا در نواحی مابین بندر انزلی و مصب رودخانه‌ی سفیدرود، وقوع فرآیند زمین‌لغزش زیرسطحی و در پی آن سونامی در این ناحیه چندان دور از ذهن نیست.

اکبرپور در ادامه تصریح کرد: در این طرح با تخمین مشخصات این زمین‌لغزش احتمالی و اجرای مدل‎سازی عددی، سونامی ناشی از زمین‌لغزش شبیه‌سازی و اثرات آن بر سواحل کشور پیش‌بینی شده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
ملوان بندر انزلی - آلومینوم بندرعباس / انزلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقوع سونامی خفیف در پی زمین‌ لرزه ژاپن


در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.9 ریشتر در ژاپن سونامی خفیفی در استان «ایواته» اتفاق افتاد.

خبرگزاری ایسنا: در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.9 ریشتر در ژاپن سونامی خفیفی در استان «ایواته» اتفاق افتاد.

طبق اعلام مقامات محلی استان «ایواته» در پی وقوع این زلزله که صبح امروز (سه‌شنبه) اتفاق افتاد موجی به بزرگی 10 سانتی‌متر ایجاد شد و آژانس هواشناسی ژاپن پیش‌بینی کرد این احتمال وجود دارد که بزرگی امواج این سونامی به یک متر هم برسد.

مرکز لرزه نگاری آمریکا بزرگی این زلزله را 6.8 ریشتر اعلام کرد در حالی که آژانس هواشناسی ژاپن پیش‌تر بزرگی این زلزله را 6.9 ریشتر ثبت کرده بود.

طبق اعلام رسانه‌های محلی ژاپن تاکنون گزارشی از تعداد تلفات و مجروحان احتمالی این حادثه طبیعی منتشر نشده‌ است.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، مقامات محلی استان «ایواته» از 19 هزار نفر از ساکنان این منطقه در خواست کردند برای پیشگیری از تلفات احتمالی، محل سکونت خود را تخلیه کنند.