دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

احتمال استفاده از صفحه‌ نمایش OLED در آیفون 8



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

کم و بیش می‌دانیم که آیفون امسال، قرار نیست پیشرفت چندان بزرگی در مقایسه با گوشی سال قبل‌اش داشته باشد. با این حال، طبق شایعات منتشر شده، اپل سفت و سخت مشغول کار روی آیفون 8 است. یکی از قابلیت‌های آیفون سال آینده‌ی اپل، ظاهرا صفحه نمایش OLED است.

ظاهرا آیفون سال آینده‌ کلید Home را هم ندارد و بدنه‌اش تماما شیشه‌ای است.

هنوز هم نمی‌دانیم که چقدر می‌توانیم به این شایعات اعتماد کنیم، اما اصولا اگر خبری باشد، سر و صدای آن به بیرون درز می‌کند. طبق گزارشی که بلوم‌برگ منتشر کرده است، شرکت Applied Materials که یکی از تامین‌کننده‌های اصلی اپل است، چهار برابر بیشتر از معمول قطعات ساخت صفحه‌های نمایش OLED را سفارش داده است.

با توجه به اینکه شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی مدت‌ها است که مشغول استفاده از صفحه‌های نمایش OLED هستند و سامسونگ هم که بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی موبایل اندرویدی است، خودش صفحه‌های نمایش‌اش را می‌سازد، هیچ دلیلی برای افزایش تقاضا برای قطعات صفحه‌های نمایش OLED و آن هم به این مقدار، وجود ندارد؛ مگر اینکه اپل که سالانه میلیون‌های آیفون می‌فروشد هم بخواهد در گوشی‌های‌اش از صفحه‌های OLED استفاده کند.

شایعات می‌گویند که آیفون سال آینده‌ی میلادی در کنار صفحه نمایش OLED، کلید Home را هم ندارد و بدنه‌اش تماما شیشه‌ای است.


ویدیو مرتبط :
صفحه نمایش استفاده شده در آیفون 6 اس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال استفاده از صفحه‌نمایش OLED در آیفون‌های ۲۰۱۷



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,آیفون

صفحه نمایش‌های OLED رنگ‌ها را بهتر نشان می‌دهند، سیاه غلیظ‌تری دارند و مصرف انرژی‌شان هم بسیار کمتر است.

خبرگزاری Nikkei اخیرا خبر از استفاده‌ی نمایشگرهای OLED در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ داده است. طبق گزارش این خبرگزاری ژاپنی، اپل مذاکرات خود را با دو شرکت ال‌جی و سامسونگ برای خرید صفحه‌های نمایش OLED آغاز کرده و از آن‌ها پرسیده است که آیا می‌توانند برای سال ۲۰۱۷، در حجم زیادی صفحه نمایش OLED تولید کنند یا نه.

خبرگزاری Nikkei می‌گوید که معامله‌ی اپل با سامسونگ یا ال‌جی، می‌تواند نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. با توجه به اینکه این خبر، از بروزرسانی صفحه‌ نمایش‌های آیفون‌ها در سال ۲۰۱۷ می‌گوید، کم و بیش می‌توانیم به آن‌ اعتماد کنیم. مخصوصا که اپل آیفون‌های‌اش را یک سال در میان ارتقا می‌دهد. در حالی که گوشی‌های اپل ظاهر خود را در بروزرسانی‌های کوچک حفظ می‌کنند، سخت‌افزار آن‌ها تغییر می‌کند.

اگر بخواهیم به روند فعلی اپل در عرضه‌ی آیفون‌های‌اش رجوع کنیم، سال آینده شاهد عرضه‌ی آیفون 7 خواهیم بود. پس از آن هم در سال ۲۰۱۷ میلادی، آیفون 7s را خواهیم دید.

صفحه نمایش‌های OLED رنگ‌ها را بهتر نشان می‌دهند، سیاه غلیظ‌تری دارند و مصرف انرژی‌شان هم بسیار کمتر است. سامسونگ سال‌ها است که از صفحه‌های نمایش AMOLED برای گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کند.

 

اخبار تکنولژِی - دیجی کالامگ