دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اتفاقی عجیب برای دخترک 7 ساله انگلیسی +عکس



اتفاقی عجیب برای دخترک 7 ساله انگلیسی +عکس

در یک اتفاقی عجیب موهای یک دختر مدرسه ای انگلیسی پس از شنا به رنگ سبز روشن تغییر کرد.

اتفاقی عجیب دختربچه انگلیسی,تغییر رنگ مو بعدازشنا

"پیگ ویلیامز" دختر 7 ساله که به همراه همکلاسی های دیگرش به استخری در منطقه تفریحی "لوریسون" رفته بود پس از شنا متوجه شد که رنگ بلوند موهایش سبز شده است.او وقتی کلاه پلاستیکی مخصوص شنا را از سرش برداشت متوجه تغییر رنگ موهایش شد.

از همه غم انگیزتر این که همکلاسی های شرور او از همان زمان شروع به مسخره کردن دختر بیچاره کردند.با این حال گفته می شود که علت تغییر رنگ موی پیگ استفاده از یک کلاه پشمی زیر کلاه شنا بوده است و این کلاه به طور قطع در تغییر رنگ موی او تاثیر داشته است. با این حال پزشکان در حال بررسی موضوع هستند./آفتاب

 

 

 


ویدیو مرتبط :
داستان حجاب از زبان دخترک 6 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتفاقی بسیار عجیب در برزیل ! + عکس



دلفین,ماهیگیری,دلفینهای پوزه بطری,اخبار گوناگون

 

روابط انسانها و دلفینها در شهر لاگونا، برزیل شکل عجیبی به خود گرفته و حتی دانشمندان نیز علت آن را درک نکرده‌اند، چرا که دلفینهای این منطقه یک گروه کوچک از ماهیگیران را در رسیدن به ماهی‌ها یاری می‌کنند.

 

یک گروه از دلفینهایی که به آنها دلفینهای پوزه بطری گفته می شود با تکان سر و دم خود شاه ماهی ها را به سمت ماهیگیرها هدایت می کنند، سپس به ماهیگیرها آب می پاشند تا به آنها بگویند که صید آنها آماده است.

 

براساس اظهارات ماهیگیران محلی و محققانی که دو سال به مشاهده این رفتار پرداخته اند و تلاش کرده اند توضیحی برای آن پیدا کنند، این رفتار عجیب دلفینهای پوزه بطری طی نسلها ادامه یافته است.

 

درحالی که دلفینها به آهستگی شاه ماهی ها را داخل تورها هدایت می کنند، ماهی هایی که از آب بیرون می پرند به چشم می خورند

 

دلفین,ماهیگیری,دلفینهای پوزه بطری,اخبار گوناگون

 

 

دلفینهای یاری رسان، نقاط خاکستری نشان دهنده ماهی ها و نقاط سیاه نشان دهنده قایقهای ماهیگیران درحال انتظار است

 

دلفین,ماهیگیری,دلفینهای پوزه بطری,اخبار گوناگون

 

ماهیگیران در صف و در انتظار کمک دلفینها

 

دلفین,ماهیگیری,دلفینهای پوزه بطری,اخبار گوناگون

 

 

محققان با انتشار مقاله ای درباره ساختارهای جامعه دلفینهای پوزه بطری که به ماهیگیران کمک می کنند این رفتار را توضیح داده اند. محققان دریافتند که از هر 150 دلفین، 50 دلفین به ماهیگیران کمک می کنند و سایرین کنار می مانند.

 

این 50 دلفینی که به ماهیگیران کمک می کنند درست مثل سگ گله عمل می کنند، سگی که تلاش می کند گله را گردهم جمع کند و این دلفینها تلاش می کنند شاه ماه ها را ( ماهیهای کوچک و نقره ای رنگ ) را به سمت ماهیگیران هدایت کنند.

 

وقتی دلفینها نزدیک می شوند سر یا دم خود را به آب می زنند و این لحظه ای است که ماهی ها داخل تور ماهیگیران افتاده است.

 

محققان دریافته اند که این 50 دلفین اجتماعی ترین دلفینها در جامعه خود هستند و از سوی دیگر می خواهند بدانند که چگونه می توان دلفینهای جوان را تربیت کرد تا به این شیوه اجتماعی شوند.

 

این مسئله که کمک به ماهیگیران چه نفعی برای دلفینها دارد، هنوز برای محققان به عنوان یه راز باقی مانده است چرا که دلفینها در این فرآیند هیچ غذایی کسب نمی کنند.

 

منبع:jamnews.ir