دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آیا مصرف شکلات و شیرینی در چاقی موثر است؟



مصرف شکلات و شیرینی در چاقی بی تاثیر است,شکلات و شیرینی

مصرف شکلات و شیرینی در چاقی بی‌تأثیر است

تحقیقات جدید نشان می دهد که وقتی پای شیرینی به میان می آید خوردن اندکی از آن خطر چاقی و یا بیماری قلبی به همراه ندارد.

این تحقیقات نشان می دهد افرادی که دست کم یک روز درمیان شیرینی مصرف می کنند نسبت به افرادی که خود را به خوردن شیرینی یک بار در هفته یا کمتر محدود کرده اند با خطر افزایش وزن و یا افزایش خطر بیماریهای قلبی عروقی رو به رو نیستند.

جای تعجب نیست که این تحقیق با حمایت انجمن ملی شیرینی فروشها در آمریکا انجام شده است.

مری مورفی متخصص برنامه رژیم غذایی در مرکز تنظیمی مواد شیمیایی و امنیت غذایی واشنگتن اظهار داشت: ما رابطه ای بین دفعات جذب شیرینی و شاخص توده بدنی یا فاکتورهای خطر بیماریهای قلبی عروقی بین بزرگسالان پیدا نکردیم.

این درحالی است که محققان اظهار داشتند که نتایج این تحقیقات مجوزی برای خوردن میزان نامحدودی شرینی نیست و هنوز هم میانه روی حائز اهمیت است.

مورفی اظهار داشت که نتایج این تحقیقات که در مجله تغذیه (Nutrition Journal) منتشر شده در زمانی که چاقی بیش از هر زمان دیگری به کانون توجه جامعه تبدیل شده حائز اهمیت است.

تقریبا تمام شرکت کنندگان (96 درصد) گزارش دادند که شیرینی اعم از شکلات و سایر انواع آن را مصرف می کنند اما تعداد دفعات و کیفیت مصرف آن در یک زمان مشخص متغیر است.

تحقیقات پیشین نشان داده است که مصرف کنندگان شیرینی با احتمال افزایش وزن بیشتر یا داشتن عوامل خطر بیشتری برای ابتلا به بیماریهای مزمن رو به رو نیستند. اما این تحقیق جدید در نهایت تعجب به این نتیجه رسیده که حتی افرادی که بیشترین میزان شیرینی را مصرف می کنند نیز از احتمال خطر افزایش وزن یا ابتلا به بیماری دور هستند.

تحلیلهای صورت گرفته برای انجام این تحقیقات براساس پرسشنامه ها و تعداد دفعات مصرف شیرینی و اطلاعات سالهای 2003 تا 2006 در نظر سنجی ملی بررسی سلامت و تغذیه صورت گرفت که شرکت کنندگان آن از بالای 19 سال، سن داشتند.

محققان اظهار داشتند که این نتایج الزاما به این معنا نیست که می تواند بدون حد و مرز شیرینی مصرف کرد، بلکه نشان می دهد می توان بدون افزایش خطر چاقی و یا بیماری قلبی شیرینی مصرف کرد.

آنها همچنین اضافه کردند که برای درک نقش شیرینی و شکلات در زندگی و ارائه بهترین توصیه ها به مردم برای استفاده از خوراکی‌‌های لذت بخش خود به منظور داشتن یک زندگی شاد و سالم ، تحقیقات بیشتر ضروری است./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دستگاه تولید شیرینی در نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف شیرینی و شکلات تهرانی ها رکورد زد


رئیس اتحادیه قناد و شیرینی تهران با اشاره به این که این صنف کاملا آماده ارائه خدمات در روزهای عید قربان و غدیر است، بیان کرد: مصرف روزانه شیرینی در تهران بیش از ۵۰ تن است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه قناد و شیرینی تهران با اشاره به این که این صنف کاملا آماده ارائه خدمات در روزهای عید قربان و غدیر است، بیان کرد: مصرف روزانه شیرینی در تهران بیش از ۵۰ تن است.

علی بهرمند گفت: با لغو اولویت‌های واردات روند واردات تسهیل و قیمت مواد اولیه وارداتی کاهش یافته اما این در حالی است که مواد اولیه داخلی آنچنان تغییر قیمت نداشته است.

او با اشاره به این که مواد اولیه به صورت آزاد تامین می‌شود، ادامه داد: هر بسته روغن 16 کیلویی 63هزار تومان، آرد 40 کیلویی 65 هزار تومان و هر کیلو شکر که اخیرا در بازار آزاد افزایش قیمت داشته‌، 2100 تومان به فروش می‌رسد.

این فعال صنفی بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو کاکائو معمولی که در گذشته 20 هزار تومان به فروش می‌رسید به قیمت 16 هزار تومان به فروش می‌رسد و هر کیلو کاکائو درجه یک بیش از 30 هزار تومان قیمت دارد و این در حالی است که تولید داخلی بسته به مواد اولیه وارداتی بوده از این رو افزایش قیمت قابل توجهی داشته است.

رئیس اتحادیه قناد و شیرینی تهران در پایان از برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای ارتقا تولید شیرینی خبرداد و گفت: کلاس های آموزشگاه مرجع شیرینی با همراهی سازمان فنی و حرفه‌ ای برای عموم در سطوح مختلف برگزار خواهد شد.

نرخ اعلامی شیرینی برای هر کیلو شیرینی تر 12 هزار و 500 تومان، گل محمدی 9 هزار و 600 تومان، زبان و پاپیون 10 هزار و 500 تومان، برنجی 10 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 8 هزار تومان اعلام شده است.