دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آموزش پزشکان ژاپنی با ربات‌های روسیه



شرکت روسی به دانشگاه پزشکی ژاپنی Juntendo مانکن های ربات به ارزش 1.5میلیون دلار را عرضه می‌کند.

آموزش پزشکان ژاپنی با ربات‌های روسیه

به نقل از خبرگزاری روسی (اLenta.ru)) این ربات‌ها برای آموزش انجام عمل‌های جراحی صحیح به پزشکان آینده به کار گرفته خواهد شد.

بر خلاف مانکن های معمولی این ربات‌ها به اقدامات جراحان واکنش نشان می‌دهند که به فراگرفتن پروسه صحیح انجام عمل‌های جراحی کمک می‌کند.

طراح سیستم آموزش عمل‌های جراحی اندو(عمل‌های جراحی) که از طریق برش‌های کوچک بر بدن انجام می‌شوند برای اینکه زخم‌های بزرگ بر جای نگذارند) را برای برنامه دولتی پزشکی ویژه‌سازی شده ژاپن موسسه تحقیقات فیزیکی و شیمیایی(ریکن)Rikenژاپن و واحد سرمایه‌گذاری آن Dna form  به صورت مشترک با شرکت روسی، (ایدوس- مدیتیسینا) عملی ساختند.

پیش از این این شرکت روسی ربات‌های شبیه ساز را به مناطق مختلف روسیه و از سال 2014به سازمان‌های ایالات متحده آمریکا، ترکیه، ژاپن و تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع(شوروی سابق) عرضه کرده بود. راه‌اندازی گردش مالی 16میلیون دلار است و 130نفز پرسنل مشغول کار هستند.

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
انسان نما ترین ربات ساخته شده از 4 ربات ژاپنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین ربات زن آندرویدی روسیه+عکس



نخستین ربات زن آندرویدی روسیه+عکس

محققان روسی ادعا می‌کنند که تا سال ۲۰۴۵ می‌توان افکار انسانی را به رایانه‌ها و بدن‌های رباتیک آندرویدی منتقل کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محققان گروه Russia ۲۰۴۵ چندی قبل نخستین سر آندرویدی روسیه را طراحی کردند و به تازگی نخستین ربات زن آندرویدی به نام آلیسا را طراحی کرده و مورد آزمایش قرار دادند.

ماسک سیلیکونی چهره واقعی‌تری به صورت ربات آلیسا بخشیده است و بر خلاف سایر سرهای آندرویدی که دارای بیش از ۳۰ مفصل هستند، این سر رباتیک از هشت مفصل تشکیل شده که حرکات چشم‌ها و دهان را از راه دور و به وسیله دسته بازی استاندارد کنترل می‌کند.

این سر رباتیک بر روی بدن یک مانکن تعبیه شده و کل این مجموعه نیز بر روی یک پایه چرخدار قرار گرفته است؛ همچنین با استفاده از برنامه نرم افزاری مکالمه، امکان سینک شدن حرکات دهان با کلمات ادا شده توسط ربات فراهم می‌شود.

آلیسا می‌تواند به عنوان ربات حضور از راه دور (telepresence) یا برای چت کردن مورد استفاده قرار گیرد؛ کاربر از طریق نرم‌افزار اسکایپ و دوربین‌هایی که در کره چشم ربات تعبیه شده است، می‌تواند تماس صوتی و تصویری با نقاط مختلف جهان برقرار کند.

طراحان قصد دارند با استفاده از یک دستگاه الکتروانسفالوگرافی (EEG) امکان کنترل حرکات ربات را تنها از طریق قدرت فکری کاربر فراهم کنند./ایسنا