دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آدوبی Edge، ادامه قصه «وب بعد از فلش»


زمانی که استیو جابز روی عدم ساپورت فلش روی آیپد پا فشاری می کرد چه حسی داشتید؟ زمانی که اعلام شد سافاری روی iOS از HTML 5 پشتیبانی می کند چطور؟

زمانی که استیو جابز روی عدم ساپورت فلش روی آیپد پا فشاری می کرد چه حسی داشتید؟ زمانی که اعلام شد سافاری روی iOS از HTML 5 پشتیبانی می کند چطور؟ خبر پشتیبانی از نسخه های جدید فلش روی تبلت ها و گوشی های اندرویدی به شما چه ذهنیتی داد؟ فراگیر شدن مرورگر های HTML5 روی تبلت ها و موبایل ها چطور؟
 



ویدیو مرتبط :
آموزش ویدئویی آدوبی فلش – قسمت دوم: تنظیمات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه قصه‌های مجید در شورای شهر اصفهان +تصاویر



 ادامه قصه‌های مجید در شورای شهر اصفهان +تصاویر
بیشتر مصاحبه هایی که تا به حال از مهدی باقر بیگی یا همان نوجوان دوست داشتنی «قصه های مجید» خوانده اید درباره فیلم یا سریال جدیدی بوده که بازی کرده، اما حالا بهانه گفت وگوی جمهوریت با او به قول خودش نقش جدیدی است که بر عهده گرفته البته نه درعالم سینما و بازیگری!

 

او این روزها علاوه بر همه مشغله‌هایی که دارد عضو شورای شهر اصفهان شده و به گفته خودش این مسئولیت جدید را یک نقش تازه می داند که باید ایفای هر چه بهترش تلاش کند. خوشحال است که در این مصاحبه توانسته با مخاطبانش حرف بزند و از مسئولیت جدیدی که بر عهده اش گذاشته شده صحبت کند.

 

از همین تریبون از مردم شهرش اصفهان تشکر می کند که به او اعتماد کردند و با رای قاطع خود او را آبرومندانه به عنوان عضو شورای شهر انتخاب کردند. به همین بهانه سراغ او رفتیم و جویای اوضاع و احوال این روزهایش شدیم.

فکر می کنم ماجرای راهیابی شما به عنوان اولین بازیگر به شورای شهر اصفهان برای خیلی ها جالب باشد، اصلا چطور شد تصمیم به این کار گرفتید؟
من اصفهانی‌ام و شهرم را خیلی دوست دارم. همیشه آرزویم بوده شهرم تمیز، قشنگ و دیدنی باشد. برای من در تهران همیشه فرصت های بیشتری برای کار و فعالیت بود و جای پیشرفت داشتم اما ترجیح دادم در شهر خودم بمانم و همین جا کار و زندگی کنم. به همین خاطر دوست داشتم با عضویت در شورای شهرم بتوانم قدمی در این راه بردارم.

از قبل با این مقوله آشنایی داشتید؟
بله، من دوازده سال است که در سازمان فرهنگی-هنری شهرداری اصفهان کار می کنم و الان هم همچنان مشغول به کار هستم. به همین خاطر از نزدیک با وظائف شهرداری، توان این سازمان، شوراها و کارهای مفیدی که می شود برای مردم و شهر انجام داد کما بیش آشنا بودم. همین قضیه انگیزی اصلی ام بود تا به توصیه دوستان وارد این کار شوم و در انتخابات شرکت کنم.

قبل از اینکه نتیجه آرا انتخابات شوراها اعلام شود خودتان چقدر احتمال می دادید رای بیاورید و به شورای شهر راه پیدا کنید؟
راستش من قبل از اینکه تصمیم بگیریم وارد شورا و انتخابات شوم همیشه گفته ام بزرگترین سرمایه ای که از «قصه های مجید» برایم مانده لطف و دوست داشتن مردم است. وقتی من را می بینند یاد خاطراتشان می افتند و حس نوستالژیکی به من دارند، البته به «قصه های مجید» نه به من، این برایم واقعا افتخار بزرگی است.

 

همیشه مطمئن بودم که مردم دوستم دارند، وقتی هم وارد این راه شدم می دانستم لطف مردم شامل حالم می شود، چون مردم اصفهان بسیار هنر دوست هستند و حواسشان به هنرمندان، ورزشکاران و کسانی که قرار است به نحوی به شهرشان خدمت کنند هست. راستش من می دانستم و احتمال می دادم که جزو این 21 نفر باشم اما هیچ وقت فکرش را نمی کردم نفر دوم بشوم و رای خوبی بیاورم.

 پس این نشان دهنده محبوبیت شما بین مردم است؟
لطف مردم است و رای آنها دینی است که بر گردن من گذاشته شده. من هم در مقابل باید حواسم را جمع کنم و بیشتر قدر محبت های مردم را بدانم. نقش اولی که من در بچگی بر عهده اش گرفته بودم مورد پسند قرار گرفته و حالا من نقش دیگری گرفتم، ان شاالله بتوانم از عهده این نقش هم به خوبی و درستی بر بیایم.


 یعنی شما به این شغل و مسئولیت جدید هم به عنوان یک نقش نگاه می کنید؟
بله، به نظرم نقش است، نقش من در بهبود و ارتقای فرهنگ و هنر شهرم. همه آدم‌ها در زندگی شان عهده دار نقش هایی می شوند، نقش  کودک، نوجوان، شاگرد دبستانی، من همه اینها را نقش می بینم و بعد از این نقش پدر و مادر بودن، کارمند و رئیس و... این فعالیت جدید هم نقش جدید است که به من واگذار شده و باید تمام سعی ام را بکنم که به نحو احسن آن را انجام بدهم. اما باید حواسم باشد که از مقولات دیگر هم غافل نشوم. همه اینها هم بر می گردد به برنامه ریزی که باید برای زندگی ام داشته باشد.

حتما در جریان هستید که برای شورای شهر تهران نیز چند بازیگر و هنرمند کاندید شدند، یکسری تائید صلاحیت نشدند اما عده دیگر رای نیاورند، به نظرتان صرف چهره بودن مهم است یا محبوبیت هم در این قضیه سهم دارد؟
فکر می کنم معروف بودن با محبوب بودن زمین تا آسمان فرق دارد، من سعی کردم در این چندین سالی که از «قصه های مجید» می گذرد با مردم صمیمی و به دور از هر گونه و ریا و تظاهر باشم. در هر شرایط و موقعیتی هم که قرار داشتم تلاش کردم تا با روی باز با مردم برخورد کنم. ولی هیچ وقت نخواستم خدای ناکرده از موقعیتی که دارم به نفع خودم سوءاستفاده کنم.

 

پیشنهادهای زیادی از طرف دوستان داشتم که مثلا رستوران، کافی شاپ یا مرکز هنری بزنم اما خودم هیچ وقت دوست نداشتم از محبوبیت و معروفیت مردمی‌ام برای این کارها استفاده کنم، هیچ وقت هم دنبال مال دنیا نبودم. اما ماجرای شورای شهر فرق می کرد. من با این کار می توانم به مردم کمک کنم و خیری به آنها برسانم تا اگر خدا کمکم کند بتوانم قدم مثبتی برای شهر و مردم شهرم بردارم.

حالا با وجود اینکه همه شما را می شناسند فکر می کنید چقدر انتظار مردم از شما بالا می رود؟
چون من را به عنوان یک هنرمند انتخاب کردند مسلما نشان دهنده این است که فرهنگ و هنر برای مردم اهمیت زیادی دارد و امیدشان آن است که وقتی فردی را از اهل فرهنگ و هنر انتخاب می کنند بیشتر به فکرشان باشند. من هم علاوه بر اهدافی که دارم و کارهایی که انجام می دهم باید تمرکز بیشتری در مقوله فرهنگ و هنر داشته باشم و مردم را بیشتر درک کنم. آنها با رای به من نشان دادند درست است که یک بازیگر را انتخاب کردند اما رای اصلی آنها به هنر و هنرمندان بوده.

 

از حمایت آنها ممنونم اما امیدوارم این حمایت در آینده هم ادامه داشته باشد و باز هم به من محبت کنند تا بتوانم با قدرت به آنها خدمت کنم. اگر پشت من را خالی کنند مسلما مسئولیت و روزمرگی ممکن است توان اولیه را از من بگیرد و یا سنگ اندازی هایی به وجود بیاید که نشود به نحو احسن کار کرد.

حالا که مسئولیت تان بیشتر شده فکر نمی کنید تداخلی در کار بازیگری تان پیش بیاید؟
به هر حال مردمی که به من رای دادند از من انتظار دارند و من هم مدیونشان هستم و باید دینم را به آنها ادا کنم و در این راه نباید هیچ بهانه ای بیاورم. حالا در این میان اشکالی هم ندارد اگر من یک مقدار به بقیه مقولات زندگی ام کمتر برسم.

 

نکته دیگری که وجود دارد این است که محبت مردم به من در تهران، شیراز، شمال و جنوب هم هست چون آنها هم از من خاطره دارند. من باید این موضوع را هم در نظر بگیرم و نگذارم انتظاری که آنها در زمینه بازیگری از من دارند خدشه دار شود. من خودم باید با برنامه ریزی به همه این کارها برسم و نگذارم خللی در هیچ کدامشان ایجاد شود.

این روزها در زمینه بازیگری مشغول کاری نیستید؟
در حد حرف و پیشنهاد صحبت هایی شده اما به خاطر مشغله هایم که این روزها خیلی زیاد شده راستش هنوز پیشنهادی را قبول نکردم و به صورت جدی به آنها فکر نمی کنم. این موضوع را به کمی بعد موکول کردم تا در فعالیت های جدیدم جا بیفتم و بتوانم بهتر تصمیم گیری کنم.

با وجود اینکه شما ساکن اصفهان هستید شاید خیلی از مخاطبانتان انتظار اشته باشند حداقل شما را در فیلم و سریال های شبکه استانی اصفهان ببینند، اما این اتفاق نمی افتد. چرا در سریال های این شبکه بازی نمی کنید؟
راستش شاید یک بخش از این قضیه کم لطفی دوستان و مدیران باشد. دلیل دیگر هم اینکه امکاناتی که برای بچه های شهرستان در نظر گرفته می شود خیلی کم و محدود است. در واقع امکانات محدودی در اختیار بچه های شهرستان قرار می دهند اما از آنها انتظار دارند کار درجه یک انجام دهند و این امکان پذیر نیست. درست است که وقتی امکانات کم است خلاقیت بیشتر می شود اما به هر حال در حد معقول باید امکانات اولیه فراهم باشد. در واقع حداقل وسیله هدف فراهم باشد. بعضی وقتها برای جوانها و افرادی که در شهرمان جویای کار حرفه ای هستند آن حداقل هم وجود ندارد، همین مسئله باعث شده که همکاری من با این دوستان یک مقدار کم شود.

 به نظر می رسد مشغله این روزهایتان و خدمت به مردم اینقدر برایتان پررنگ شده که حتی اگر باعث شود کمی از بازیگری فاصله بگیرید هم خیلی اذیتتان نکند، درست است؟
تا حدودی درست است، چون دوست دارم در حال حاضر این نقش جدیدی را که مردم به من واگذار کردند را به خوبی ایفا کنم و از پسش بر آیم. وقتی کسی مسئولیتی را بر عهده می گیرد باید برای به نحو احسن انجام دادن آن همه تلاشش را بکند. من هم در این راه از همه تلاشم را خواهم کرد.

مصاحبه جدید مهدی باقربیگی,فیلم قصه‌های مجید,شورای شهر اصفهان

 

 

مصاحبه جدید مهدی باقربیگی,فیلم قصه‌های مجید,شورای شهر اصفهان

 

 

مصاحبه جدید مهدی باقربیگی,فیلم قصه‌های مجید,شورای شهر اصفهان

 

 

مصاحبه جدید مهدی باقربیگی,فیلم قصه‌های مجید,شورای شهر اصفهان

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 جمهوریت