دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۸۰ ساله ها بهتر می خوابند!



 

خواب افراد مسن , خصوصیات افراد مسن

 

بنا بر نتایج بدست آمده از یک تحقیق جدید ، افرادی که ۸۰ سال دارند خواب شبانه بسیار راحتی دارند .

برای جوانانی که از خواب راحت محروم هستند خبر خوبی داریم : هرچه سنتان بالاتر برود ، مشکل خوابتان بهتر می شود.بنا بر نتایج بدست آمده از یک تحقیق جدید ، افرادی که ۸۰ سال دارند خواب شبانه بسیار راحتی دارند .

بنا به گزارش خبرگزاری آفتاب به نقل از سی بی اس نیوز ، محققان کیفیت خواب ۱۵۶ هزار آمریکایی را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که هرچه افراد مسن تر می شوند کیفیت خوابشان نیز بهتر می شود و کمترین شکایت از مشکل خواب مربوط به افراد ۸۰ ساله است.

دکتر مایکل گرندر، محقق مسائل و مشکلات مربوط به خواب در دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادرفیا، در یک اطلاعیه نوشتاری گفت:"این نتیجه برخلاف باورهای عمومی مردم است.نتایج بدست آمده از این تحقیق باعث شد تا روی دانسته های خود درباره افراد مسن تر ، دوباره فکر کنیم و تحقیقات گذشته خود را بازنگری کنیم." نتایج این تحقیق در نسخه ماه مارس مجله "خواب" چاپ می شود.

چه افرادی بدتر از همه می خوابند؟نتایج این تحقیق نشان داد ، افرادی که افسردگی و یا مشکل جسمی دارند بیشتر از سایرین مشکل خواب دارند و زنان بیشتر از مردان از اختلالات خواب و احساس خستگی بعد از خواب شکایت داشتند. بنابر نتایج این تحقیق ،مشکلات خواب زنان و مردان میانسال بسیار اندک بود.

دکتر جاش وبر که یک متخصص خواب است ، اما در این تحقیق شرکت نکرده است به "هافینگتون پست " گفت:"به نظر من این تحقیق به ما نشان می دهد که وقتی فردی از احساس خستگی شکایت می کند و احساس می کند نمی تواند بخوبی استراحت کند نباید برای او نسخه بنویسید . در اغلب موارد باید به او بگویید ، سن شما بالاتر رفته است و به همین دلیل به خواب بیشتری احتیاج دارید و باید بیشتر استراحت کنید."

بنا به گفته محققان ، مشکلات خواب در بزرگسالانی که سنهای بالاتری دارند ممکن است نشان دهنده مشکلات بدتری باشد.

دکتر مایکل گردنربه "وب ام دی" گفت:" بالاتر رفتن سن لزوما" باعث بروز مشکل خواب و خستگی روزانه نمی شود و اگرچنین مشکلاتی را تجربه کردید ممکن است نشان دهنده یک مشکل پزشکی یا مسئله دیگری باشد."..... /   پرتال آفتاب


ویدیو مرتبط :
مترو مسکو ۸۰ ساله شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرمرد ۸۲ ساله همسر ۸۰ ساله ‏اش را به اتهام روابط نامشروع کشت!



 

 

پیرمرد ۸۲ ساله همسر ۸۰ ساله ‏اش را به اتهام روابط نامشروع کشت!

 

فارس:فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود امروز اعلام کرد: چندی پیش برابر اعلام وقوع یک فقره مرگ مشکوک به مرکز فوریت‏های پلیسی ۱۱۰ ماموران آگاهی برای بررسی بیشتر در محل حاضر شدند.

رحمت‏الله طاهری افزود: ماموران پلیس پس از حضور در محل وقوع حادثه جسد پیرزنی را مشاهده کردند که روسری‏ اش به دهانش گره خورده و به همین دلیل فوت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به رفتارهای و اظهارات ضد و نقیض همسر متوفی، ماموران به پیرمرد ۸۲ ساله مظنون شده و او را برای انجام تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود افزود: در بررسی‏های بعدی پلیس و اظهارات فرزندان مقتوله مشخص شد که پیرمرد چند وقتی است به شدت دچار ناراحتی اعصاب و روان به ویژه شکاکی شده است.

طاهری اظهار داشت: پس از دریافت این اطلاعات و در بازجویی از متهم کارآگاهان دریافتند پیرمرد اراکی به همسر ۸۰ ساله‏اش برای داشتن روابط نامشروع شک کرده و با روسری مقتوله، وی را خفه کرده است.... / farsnews.com