دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یادگیری زبان دوم ابتلا به آلزایمز را کند می‌کند



اخبار,خبر های علمی, آلزایمز

مطالعات جدید نشان می‌دهد که یادگیری زبان دوم مهارت‌های فکر کردن و چالاکی ذهنی را بالا می‌برد و افراد مسنی که دو زبان بلدند، «اندوخته شناختی» بالاتری دارند که موجب می‌شود با افزایش سن، کمتر به آلزایمر مبتلا شوند یا حتی فرآیند این بیماری در آنها کند شود.

به گزارش آنا به نقل از Independent، به گفته دانشمندان، یادگیری زبان دوم می‌تواند مهارت‌های فکر کردن و سرعت عمل مغز را بالا ببرد و از همین رو آنها مدارس و دانشگاه‌ها را به برگزاری کلاس‌ها و واحدهایی برای یادگیری زبان‌های دیگر تشویق می‌کنند.

این مطالعه حاکی از آن است که بچه‌ها و بزرگسالانی که زبان دیگری به غیر از زبان مادری یاد می‌گیرند و به زبان دیگری صحبت می‌کنند، از مغز خود برای مدیریت دو دایره واژگان و دو قاعده دستور زبان کار می‌کشند و همین امر موجب می‌شود که کمتر دچار آلزایمر شوند.

دانشمندان می‌گویند: «معمولا پدر و مادرهای کمی هستند که با زبانی به غیر از زبان مادری با کودکان خود صحبت می‌کنند زیرا تصور می‌کنند که با دو زبان مختلف صحبت کردن، بچه‌ها را گیج می‌کند و آنها نمی‌توانند تمرکز بیشتری روی زبان اصلی‌شان داشته باشند. در حالی که تحقیقات روی افراد یک زبانه و دو زبانه نشان می‌دهد که برگ برنده برای کسانی است که به زبان‌های بیشتری مسلط هستند».

به گفته این محققان، بچه‌های دو زبانه تمایل بیشتری به تقویت قابلیت‌های زبانی خود دارند و دیدگاه‌های دیگران را بهتر متوجه می‌شوند و انعطاف‌پذیری ذهنی بالاتری در شرایط سخت و پیچیده دارند.

اخبار علمی  - آنا


ویدیو مرتبط :
ترانه Excuse me برای یادگیری زبان از زبان آموزان ماهشهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یادگیری زبان به خاطر جام‌ جهانی



 

یادگیری زبان به خاطر جام‌ جهانی

 

/همگام با جام‌جهانی2010- آفریقای‌جنوبی/

یادگیری زبان به خاطر جام‌ جهانی

برگزاری مسابقات جام‌جهانی سبب شده وضعیت زبان خارجی مردم آفریقای‌جنوبی نسبت به گذشته بهبود یابد.

به نقل از روزنامه آكرانیوز غنا، در شش ماه اخیر شهروندان بیشتری در كلاس‌های زبان خارجی در نقاط مختلف كشور میزبان حاضر شدند. این عده كه بیشتر شامل دانش‌آموزان و دانشجویان هستند به فراگیری زبان‌های ایتالیایی، اسپانیایی و آلمانی پرداخته‌اند.

شهروندان این كشور جنوب قاره سیاه كه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی آشنایی دارند، به انگیزه جام‌جهانی و ورود جهانگردان از سراسر دنیا با شوق‌ زیادی نسبت به فراگیری زبان بیگانه اقدام كردند.
پیكارهای جام‌جهانی از روز جمعه آغاز شد و تا تاریخ 20 تیرماه‌ ادامه خواهد یافت.