دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف یک سیستم ضد حواس پرتی در مغز+تصاویر



اخبار , اخبار علمی,درمان حواس پرتی,سیستم ضد حواس پرتی

 

اخبار علمی - کشف یک سیستم ضد حواس پرتی در مغز+تصاویر

دانشمندان در مطالعات و آزمایشات انجام شده یک سیستم ضد حواس پرتی در مغز را کشف کردند.

متمرکز شدن بر روی چیزی دشوار است و اکثر انسان‌ها دارای این حواس پرتی هستند؛ این امر به خصوص در سطح بصری افزایش پیدا می‌کند اما خوشبختانه مغز ما دارای یک سیستم ضد انحراف و ضد حواس پرتی قابل توجهی است.

دو محقق در دانشگاه سیمون فریزر در ونکوور – کانادا به نام «جان مک دانلد» و «جان گاسپار» مطالعاتی در این خصوص انجام داده‌اند؛ آنها کشف کرده‌اند یک فعالیت خاص مغز از حواس پرتی بصری جلوگیری کرده و اطلاعات را ذخیره می‌کند و اجازه نمی‌دهد مغز تمرکز خود را در هر موقعیتی از دست بدهد.

نویسنده تأکید می‌کند این نخستین بررسی و مطالعه است که نشان می‌دهد مغز ما متکی به یک مکانیزم فعال است که اطلاعات بی‌ربط را سرکوب می‌کند و بر روی کار خاص متمرکز می‌شود اما به نظر می‌رسد عامل‌های ژنتیکی و محیطی می‌تواند این ظرفیت مغز را کاهش دهد.

دانشمندان آزمایشاتی بر روی 47 دانشجو با سنین متوسط 21 سال انجام دادند، از آنها خواستند بر روی موضوعی بصری تمرکز کنند؛ تمرکز و عدم تمرکز و روند حذف اشیای غیر ضروری توسط سنسورهای ساخته شده در یک کلاه ایمنی اندازه گیری شد.

در این روش سیگنال‌های الکتریکی مربوط به فعالیت مغزی ضبط شدند؛ تا کنون فعالیت این مکانیسم را نتوانستند توضیح دهند؛ حتی این کشف می‌تواند افرادی که دارای اختلالاتی هستند را بهتر درمان کند.

 

اخبار , اخبار علمی,درمان حواس پرتی,سیستم ضد حواس پرتی

اخبار , اخبار علمی,درمان حواس پرتی,سیستم ضد حواس پرتی

 

اخبار , اخبار علمی,درمان حواس پرتی,سیستم ضد حواس پرتی

اخبار , اخبار علمی,درمان حواس پرتی,سیستم ضد حواس پرتی


اخبار علمی - روزنامه Neuroscience / فارس


ویدیو مرتبط :
تقویت ریاضیات و توانمندسازی مغز وحافظه ودرمان حواس پرتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاوت مغز «اینشتین» با سایر مردم در تصاویر تازه کشف شده



تفاوت مغز «اینشتین» با سایر مردم در تصاویر تازه کشف شده
تصاویر تازه کشف شده از مغز «آلبرت اینشتین»، تفاوت مغز این نابغه فیزیک جهان با عموم مردم را بوضوح نشان می‌دهد.
«آلبرت اینشتین» در سال 1955 میلادی درگذشت و گروهی از متخصصان مغز و اعصاب، مغز این دانشمند را خارج کرده و مورد بررسی قرار دادند.
پس از تهیه تصاویر متعدد، مغز به 240 قطعه جداگانه تقسیم شد که بیشتر آنها در دانشگاه پزشکی پرینستون نگهداری می شود.
بخش زیادی از عکس های تهیه شده از مغز «اینشتین» طی نیم قرن اخیر ناپدید شدند، اما به تازگی 14 عکس بعنوان بخشی از اموال و دارایی های «توماس هاروی»، پاتولوژیستی که از مغز این دانشمند عکسبرداری کرده بود، در اختیار موزه ملی سلامت و پزشکی در سیلور اسپرینگ قرار گرفت.
بررسی این تصاویر مغزی توسط «دین فالک»، انسان شناس دانشگاه ایالتی فلوریدا انجام شده است.
به گفته «فالک»، قشر جلوی مغز نابغه فیزیک جهان کاملا متفاوت از مغز مردم عادی است و این تفاوت احتمالا با توانایی و نبوغ «اینشتین» در ارتباط است؛ اندازه کلی و شکل نامتقارن مغز طبیعی است، اما قشر جلو مغز، بخش جداری، قشر پس سری و غشای somatosensory کاملا متفاوت است.
نتایج این یافته در مجله Brain‌ (مغز) منتشر شده است..

آلبرت اینشتین ,تفاوت مغز «اینشتین» با سایر مردم

آلبرت اینشتین ,تفاوت مغز «اینشتین» با سایر مردم

 /ایسنا