دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف گران‌ترین الماس آبی جهان(+عکس)



اخبار ,اخبار علمی ,گران‌ترین الماس آبی جهان

 

اخبار علمی - کشف گران‌ترین الماس آبی جهان

در یکی از معادن آفریقای جنوبی یک الماس آبی 122 قیراطی کشف شده است که گفته می شود با ارزش ترین سنگ معدنی کشف شده تا کنون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،یک الماس آبی بی‌نظیر 122.5 قیراطی که می‌توان آن را باارزش‌ترین کشف معدنی در طول تاریخ نامید در یکی از معدن افریقای جنوبی که متعلق به شرکتی انگلیسی است کشف شد.

الماس کشف‌شده بزرگ‌ترین سنگ ارزشمند پیدا شده از سال 2008 بوده و رکورد باارزش‌ترین سنگ را متعلق به خود کرده است.  در حال حاضر این الماس گران‌بها چیزی در حدود 20 میلیون پوند (35 میلیون دلار)  قیمت‌گذاری شده درصورتی‌که هنوز خام است. درصورتی‌که این الماس برش بخورد ارزش آن از این مقدار نیز بیشتر خواهد شد.

رکورد پیشین متعلق به یک الماس سفید 507 قیراطی به ارزش 18 میلیون پوند بوده است که گفته می‌شود الماس آبی جدید کشف‌شده رکورد آن را جابجا خواهد کرد.

* الماس‌های آبی باارزش‌تر از الماس‌های سفید هستند و در صورت برش خوردن قیمت آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
ارزشمندترین الماس آبی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حراج گران ترین الماس جهان +عکس


یک الماس آبی به میزان 12 عیار در آفریقای جنوبی کشف شده است. این الماس در ماه نوامبر سال 2015 میلادی به طور رسمی به حراج گذاشته می شود.

وب سایت رادیو چین: به گزارش دیلی پست چاپ انگلستان، یک الماس آبی به میزان 12 عیار در آفریقای جنوبی کشف شده است. این الماس در ماه نوامبر سال 2015 میلادی به طور رسمی به حراج گذاشته می شود.

 کارشناسان پیش بینی کرده اند که قیمت این الماس در حراج به 55 میلیون دلار می رسد که به این ترتیب گران ترین جواهر جهان خواهد شد.

به گزارش رسیده، این الماس از معدنی در آفریقای جنوبی در ژانویه سال 2014 میلادی کشف شد. وزن اصلی آن 30 عیار است و پس از برش شش ماهه، به 12.03 عیار رسید.

گران ترین الماس جهان

گران ترین الماس جهان

گران ترین الماس جهان

گران ترین الماس جهان