دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف دایناسوری با جثه یک سگ کوچک



اخبار ,اخبار علمی ,دایناسور

اخبار علمی - کشف دایناسوری با جثه یک سگ کوچک

دانشمندان فسیل گونه‌ای دایناسور به اندازه یک سگ کوچک را در جنوب آمریکا شناسایی کردند که رژیم غذایی آن از سرخس‌ها و حشرات بوده است.

 نام این گونه جدید که در ونزوئلا کشف شده، Laquintasaura است. این گونه جدید اگر چه عمدتا گیاهخوار بوده، اما محققان اظهار کرده‌اند که این گونه از سرخس‌ها و حشرات هم تغذیه می‌کرده است.

دایناسورهای این گونه جدید بر روی دو پای عقب راه می‌رفته‌اند و تقریبا به اندازه یک سگ کوچک بوده‌اند.

دکتر پل بارت، نویسنده این تحقیق می‌گوید: این‌ گونه پس از انقراض بزرگ در پایان دوره تریاس، تقریبا 201 میلیون سال پیش زندگی می‌کرده‌ است.

آنچه در این گونه بسیار قابل اهمیت است، زندگی دسته جمعی است که کمتر در میان دایناسورها دیده شده است.

این مطالعه در مجموعه مقالات Royal Society B منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دایناسوری کشف شد!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف عنکبوتی که سه برابر جثه‌اش ماهی و قورباغه شکار می‌کند!/



محققان گونه‌ای جدید از عنکبوت را کشف کرده‌اند که بر روی سطح آب منتظر شکار می‌ماند و برای غذایش ماهی‌ها و قورباغه‌های کوچک را به دام می‌اندازد. شکارهای این عنکبوت می‌تواند سه برابر جثه‌اش باشند.

به گزارش نشنال جئوگرافیک این گونه عنکبوت که اندازه کف دست انسان است در استرالیا کشف شده است. راز شکار این عنکبوت در پاهایش است. پاهای این عنکبوت حساسیت خاصی دارد و می‌تواند روی سطح آب ارتعاشات به وجود آمده از شکارش را مانند یک رادار تشخیص دهد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,عنکبوت

 

اخبار علمی - خبرآنلاین