دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کدام مرورگر کمترین انرژی را از باتری لپ تاپ می گیرد؟


نرم افزار مرورگر وب شما تاثیر زیادی روی مصرف باتری دستگاه تان خواهد داشت. به همین جهت سایت 7tutorials آزمایش جالبی انجام داده تا مشخص شود کدام مرورگر کمترین انرژی را از باتری می گیرد.

همشهری جوان: اگر بخواهید لپ تاپ بخرید مطمئنا یکی از مهم ترین مواردی که توجه تان را جلب می کند طول عمر باتری هر دستگاه است. ولی این معیار، جدا از آنچه که روی جعبه دستگاه نوشته شده ارتباط مستقیم با برنامه هایی دارد که بعدا روی لپ تاپ نصب می کنید. دلیل این موضوع هم وجود تفاوت بین شیوه تست باتری در آزمایشگاه های مختلف است. مثلا یک شرکت لپ تاپ اش را با نور نمایشگر 70 درصد و ویندوز اکس پی تست می کند، شرکتی دیگر با نور 100 درصد و ویندوز ویستا.



باتوجه به اینکه این روزها مرور وب از روزمره ترین فعالیت های هر کاربر است، نرم افزار مرورگر وب شما تاثیر زیادی روی مصرف باتری دستگاه تان خواهد داشت. به همین جهت سایت 7tutorials آزمایش جالبی انجام داده تا مشخص شود کدام مرورگر کمترین انرژی را از باتری می گیرد.

در این رقابت مرورگرهای مایکروسافت اکسپلورر 9، اکسپلورر 11 (که روی نسخه آزمایشی ویندوز 8 نصب شده)، گوگل کروم 18، موزیلا فایرفاکس 11 و اپرای 62/11 در حالی مورد مقایسه قرار گرفته اند که هیچ افزونه ای روی آنها نصب نبوده. آزمایش روی Pavillion hp مدل dv72185dx و بر پایه ویندوز 7 پاک و بدون حضور برنامه های جانبی دیگر انجام شده. مرجع آزمایش هم سایت peace Keeper بوده که استفاده هاز آن رایگان است و شما هم اگر بخواهید، می توانید مرورگرتان را توسط آن تست کنید، حتی مرورگرهای گوشی و تبلت.



نتایج به دست آمده از آزمایش نشان داده که گوگل کروم با 85 دقیقه نگهداری باتری در مقام آخر قرار گرفته. همچنین هنگ های زیاد این مرورگر هنگام اجرای آزمایش، نقطه ضعف بزرگی در کارنامه پایان ترمش ثبت کرده. در مقام بعد فایرفاکس 92 دقیقه زنده مانده، اپرا نزدیک به 100 دقیقه دوام آورده و در نهایت اکسپلورر مایکروسافت با بیش از 104 دقیقه حفظ انرژی باتری مدال طلا را کسب کرده. جالب است نه؟ اما نکته اینجاست که آیا شما حاضرید به خاطر چند دقیقه باتری بیشتر یا کمک به مصرف کمتر برق شهری، قید امکانات و راحتی مرورگری مثل فایرفاکس را بزنید؟ اگر حاضر بودید، همه نرم افزارها را پاک کنید و با اکسپلورر عزیزتان به گردش در دنیای وب بپردازید.


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت : با باتری لپ تاپ پک باتری بسازید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنده کردن باتری های مرده لپ تاپ




 

فرمانهای مفید برای استفاده در Run

 

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند.

منبع:tarfandestan.com