دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه با آندروید یک عکاس حرفه ای شویم؟


معرفی پنج برنامه عکاسی سیستم عامل آندروید که می تواند تلفن هوشمند شما را به یک دوربین عکاسی تبدیل کند

هفت صبح: معرفی پنج برنامه عکاسی سیستم عامل آندروید که می تواند تلفن هوشمند شما را به یک دوربین عکاسی تبدیل کند

دوربین های DSLR با آن لنزهای بزرگ و کیفیت عکس های بی نظیرشان می توانند هر کسی را برای خریدهای چند میلیونی وسوسه کنند. کم نیستند افرادی که به همین خاطر سر کیسه را شل و مقدار زیادی پول را صرف خرید این دلبرهای زیبا می کنند.



حال این سوال پیش می آید تکلیف آن دسته از دوستداران عکاسی که به هر دلیلی علاقه ای به خرج کردن چندین میلیون تومان پول ندارندن چه می شود؟

بسیاری دوربین های کامپکت یا نیمه دیجیتال را توصیه می کنند که می توانند نه فقط جای خالی دوربین های حرفه ای را تا حدودی پر کنند بلکه از لحاظ هزینه هم جیب های شما را خالی از پول نمی کنند. با این وجود ما پیشنهاد می کنیم فعلا به تلفن های هوشمند آندرویدی خود (در صورت داشتن آنها) بسنده کرده و به وسیله دوربین های آنها به عکاسی بپردازید.

 به لطف داشتن برنامه های کاربردی مختلف عکاسی با ابزار بسیار راحت تر و صد البته لذت بخش تر است. ما در این مطلب شما را با پنج برنامه کاربردی آشنا می کنیم که می توانند تلفن های هوشمند خود را به دوربین عکاسی تبدیل کنند.

عکسبرداری سریع (Little Photo)




سرعت همیشه نقش مهمی را در عکاسی ایفا می کند و به همین خاطر است که کاربر آندرویدی باید از Little Photo استفاده کند. شیوه کار با این برنامه بسیار ساده است؛ تنها کافیست آن را باز کرده تا وارد دنیای بیکران آن شوید. پس از ورود می توانید عکس خود را گرفته و سریعا وارد بخش ویرایش برنامه شوید که به شما اجازه ویرایش کلی، استفاده از انواع و اقسام فیلترهای رنگ و افکت را می دهد. Little Photo بهترین انتخاب برای کسانی به شمار می آید که به فیلتر رنگ های تیره علاقه مند هستند.



عکسبردای کاغذی (Paper Camera)



اگر به طرح های مفهومی، نقاشی یا حتی کتاب های مصور علاقه مندید و تاکنون از Paper Camera استفاده نکرده اید؛ بهتر است هر چه سریع تر دست به کار شوید. Paper Camera یک برنامه کاربردی ساده است که به شما اجازه استفاده از افکت های نقاشی آن هم به صورت Real Time را می دهد.

کارکرد این برنامه بدین صورت است که شما از محیط واقعی عکس گرفته و سپس آن را به صورت نقاشی مشاهده می کنید؛ بدون نیاز به هیچگونه ویرایشی. البته افکت های مختلفی همچون کارتون، نوآر، کتاب های مصور، در این برنامه حضور دارند که عکس های شما را دقیقا به همان شکل لازم در می آورند.



یک برنامه همه فن حریف (Cameral Zoom FX)



این برنامه می تواند انتخاب نخست شما در برنامه های کاربردی عکاسی باشد. به عبارتی Cameral Zoom FX یک برنامه همه کاره است که شما به لطف آن نه فقط توانایی عکسبرداری دارید بلکه به بهترین شیوه ممکن می توانید عکس های خود را ویرایش کنید.

 Zoom FX یک برنامه معمولی نیست و حتی می تواند جایگزین برنامه اصلی عکسبرداری گوشی شما شود. وجود فیلتر رنگ های مختلف، مدهای مختلف عکسبرداری و عکاسی سریع از جمله ویژگی های اصلی این برنامه است که وجود آن روی گوشی شما را به امری الزامی مبدل می کند.



شکار لحظه ها (Fast Burst Camera)



عکاسان حرفه ای به همراه افرادی که دستی در عکاسی دارند حتما با شیوه Burst mode آشنایی کامل دارند. در این مد شما می توانید تعداد بسیاری عکس پشت سر هم از یک محیط گرفته و در میان آنها عکس مورد نظر خود را جدا کنید.

بسیاری از عکس هایی که امروزه با نام شکار لحظه ها می شناسیم با استفاده از همین مد تهیه می شوند. برنامه Fast Burst Camera دقیقا همین کار را برای تلفن هوشمند آندرویدی انجام می دهد. این برنامه توانایی عکسبرداری به صورت 30 فریم بر ثانیه را دارا بوده و می تواند از هر ثانیه چیزی بین 5 تا 10 عکس بیندازد. قابلیت زوم کردن، استفاده از فلش و فوکوس کردن از جمله ویژگی هایی است که در نسخه کامل این برنامه وجود دارند.



استفاده از آخرین متدهای عکسبرداری (Pro HDR Camer)



دلایل بسیاری برای عکسبرداری با متد نورپردازی HDR (high dynamic range) وجود دارد که از بین آنها می توان به بالا رفتن سطح نور و کیفیت عکس ها اشاره کرد.

کاربران آی فون 4 و 4S می توانند خوشحال باشند که برنامه عکاسی روی تلفن های هوشمند آنها از چنین ویژگی بهره می برد هر چند نیازی به نگرانی دوستداران آندروید نیست. به لطف برنامه Pro HRD حالا تلفن های هوشمند آنها هم می توانند از این تکنیک استفاده کنند.

Pro HDR در حال حاضر تنها برنامه ای است که قابلیت استفاده از HDR آن هم به صورت واقعی را در اختیار شما قرار می دهد. به لطف این برنامه نه تنها نقاطی که به خاطر وجود سایه نامعلوم هستند، مشخص می شوند بلکه شما می توانید پس از عکاسی میزان تضاد نوری، روشنایی و رنگ عکس خود را مشخص کنید.


ویدیو مرتبط :
چگونه عکاس فریلنسر شویم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام عجیب یک عکاس حرفه ای در مراسم ازدواج این زوج جوان +عکس



به گزارش پرداد به نقل از دیلی میل: عکاس حرفه ای با ثبت تصاویر غیر حرفه ای از مراسم این زوج جوان باعث شد آنها تصمیم بگیرند دوباره این روز را تکرار کنند.

 

اقدام عجیب یک عکاس حرفه ای در مراسم ازدواج این زوج جوان

 

همه معتقدند روز ازدواج یکی از تکرار ناپذیرترین لحظات زندگی هر آدمی است که همه اشخاص نزدیک و دوستان و اقوام در آن حضور دارند . اما این زوج اسکاتلندی وقتی متوجه شدند عکسهای مراسم ازدواجشان همگی غیر قابل استفاده است تصمیم گرفتند دوباره این روز بزرگ را تکرار کنند اگرچه معتقدند هرگز آن روز دوباره تکرار نخواهد شد.

عکاس غیر حرفه ای که آنها برای ثبت تصاویر مهمترین روز زندگی خود انتخاب کرده بودند به بدترین شکل ممکن وظیفه اش را انجام داد . به طوری که در یکی از عکسها سر عروس و داماد کاملا خارج از کادر دوربین قرار دارد و یا در بعضی تصاویر وضوح عکس بسیار پایین و بی کیفیت است.

عکاس این تصاویر بحث بر انگیز یک خانم است که بعد از شکایت این زوج از وی به دادگاه عنوان کرد لوکیشن عکاسی که یک قصرقدیمی متعلق به قرن 14 میلادی است شرایط مناسبی برای قرار گرفتن و تمرکز جهت عکاسی را دارا نبوده است.

این زوج میگویند این کار عمدی و به نوعی کلاه برداری است چرا که این زن مدعی شده بود یک عکاس حرفه ای است و بابت این تصاویر مبلغ هنگفتی از این زن و شوهر 30 ساله گرفته بود.

 

اقدام عجیب یک عکاس حرفه ای در مراسم ازدواج این زوج جوان

اقدام عجیب یک عکاس حرفه ای در مراسم ازدواج این زوج جوان

 

منبع: گروه خبری پرداد / پریسا دهقان