دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چری تیگو 5، چینی اما با کیفیت!


همان‌طور که پیش‌ازاین نیز، بارها گفته شد، سازندگان چینی چند سالی است که وارد مرحله «تولید کیفی» شده‌اند و این مسئله هم ناشی از فشار رقابت شدیدی است که از ناحیه رقبای خارجی و داخلی بر آن‌ها وارد می‌شود.

وب سایت پدال: همان‌طور که پیش‌ازاین نیز، بارها گفته شد، سازندگان چینی چند سالی است که وارد مرحله «تولید کیفی» شده‌اند و این مسئله هم ناشی از فشار رقابت شدیدی است که از ناحیه رقبای خارجی و داخلی بر آن‌ها وارد می‌شود. در جایی خوانده‌ام که در این کشور بیش از 150 خودروساز با اسامی متفاوت مشغول فعالیت هستند که اگر این امر واقعیت داشته باشد ما با یک جهان خودروسازی روبرو هستیم، کهکشانی بیکران از رشد و تنوع.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

در این میان، شرکت چری، به‌عنوان بزرگترین صادرکننده خودروهای چینی با سرعت بیشتری وارد این عرصه شده تا بلکه از دیگر هم‌قطاران وطنی خود عقب نماند. از همین روست که مدل‌های بهینه‌تری همچون تیگو 5 و آریزو و… روانه بازارهای جهانی نموده است که اگر نیک بنگریم نسبت به اسلاف خود از کیفیت بهتری برخوردارند و در جای خود، خودروهای جدی‌تر و واقعی‌تری هستند و خوشبختانه همانند برخی تولیدات قدیمی این شرکت، شبیه خودروهای اسباب‌بازی و یا کارتونی! نیستند.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

چند صباحی هست که کراس‌اوور محبوب این شرکت به نام TIGGO 5 وارد بازار کشورمان شده و توسط شرکت مدیران خودرو هم به فروش می‌رسد. این خودرو برای نخستین بار، در 28 نوامبر سال 2013 میلادی، به بازار چین معرفی شد و تنها در عرض یک سال توانست موفقیت بسیاری را از آن سازنده خود نماید.

طبق روال متداول در میان سازندگان چینی، خودروی مذکور طی مدت زمان کوتاهی پس از تولید، یعنی در ماه اکتبر سال 2015 میلادی، دستخوش عمل فیس‌لیفت شد و چراغ‌های جلو، عقب، جلوپنجره و سپرهای آن متحول و داخل کابین آن هم تحت بهسازی و نوسازی مجدد قرار گرفت که این موارد در کنار یکدیگر، نمای زیباتری را برای این خودرو تدارک دیده‌اند.

 ضمن اینکه، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با توانی معادل 152 اسب بخار، برای نسخه دستی این خودرو قابل دسترس است تا بلکه سرعت و شتاب بیشتری را برای آن فراهم آورد. البته کماکان نسخه‌های اولیه و پیش از فیس‌لیفت این خودرو در کشورمان به فروش می‌رسند که امیدواریم که هر چه زودتر مدل‌های فیس‌لیفت شده آن وارد بازار شوند.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

در سال 2015 میلادی، تعداد 67/984 دستگاه چری تیگو 5 در بازار چین به فروش رسیده است که جایگاه سی‌ام را در میان یک‌صد شاسی‌بلند پرفروش آن کشور، نصیب آن نمود.چندی پیش سایت «AUTOMIDDLEEAST» نسخه‌ای از این خودرو را مورد بررسی قرار داد که در اینجا برگردان متنش را تقدیم شما عزیزان می‌کنم.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016
خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: 4 از 5

چری تیگو یک شاسی‌بلند کوچک است که در برابر خودروهایی همچون کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX قد علم کرده است. این در حالی است که با نگاهی به جاده‌های امارات درمی‌یابیم که این خودرو به‌اندازه رقبایش محبوب نیست ولی درعین‌حال، نباید این کراس‌اوور چینی را نادیده گرفت و یا به آن بی‌توجه ماند.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

نمای ظاهری

با ترکیبی از خطوط تازه و پرطراوت، اجزای کرومی و منحنی‌های نرمی که در طول بدنه این خودرو به‌کاررفته، چری تیگو 2016 جلوه‌ای زیبا از برند خود به نمایش می‌گذارد که البته این امر در جای خود، مایه شگفتی نیست زیرا که طرح آن، از زیردست طراحان پورشه و مرسدس بنز بیرون آمده است، طراحانی با نام‌های کلاوس بادن هاوس (KLAUS BADENHAUSEN)، جیمز برین هوپ (JAMES BRAIN HOPE) و هاکان ساراکوقلو (HAKAN SARACOGLU).

توضیح: کلاوس بادن هاوس، رئیس سابق بخش طراحی و مهندسی کمپانی مرسدس بنز بوده است. جیمز برین هوپ هم طراح ارشد سابق شرکت‌های اوپل و فورد و دایملر – کرایسلر و در نهایت هاکان ساراکوقلو هم طراح سابق پورشه و مسئولیت پروژه‌های کیمن، باکستر،911 و 918 اسپایدر را عهده‌دار بوده است.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

کابین

طراحی سحرآمیز به داخل کابین این خودرو هم راه یافته است، کابین دو رنگ آن تریمی از مشکی پیانو را در خود جای داده، همراه با پوشش‌های چرمی نرم، سوراخ‌دار و برقی از فلز کروم. ضمن اینکه، شرکت چری برای آنکه وجه اسپرتی را برای این کابین فراهم آورد از دوخت قرمز رنگ در فرمان، دسته‌دنده و صندلی و استراحتگاه‌های دست بهره برده است. مهم‌تر از همه، کیفیت کاربری این تجهیزات است، مسئله‌ای که نیاز به تحسین دارد.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016
مهندسی

از لحاظ تکنیکی، بخش جلو کابین تیگو به یک سامانه اطلاعات – سرگرمی با کیفیت بالا، اتصالات بلوتوث، سامانه ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است. چنانچه مبالغ بیشتری را از جیب‌هایتان خارج نمایید، می‌توانید از سیستم START/STOP که ذخیره سوخت خودروی‌تان را حفظ می‌کند و نیز یک تنظیم 8 جهتی الکتریکی برای صندلی راننده بهره‌مند شوید.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری نیرو می‌گیرد که قادر است توانی معادل 139 اسب بخار و گشتاوری برابر با 182 نیوتن‌متر را تولید نماید. این نیرو به‌طور مستقیم از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلوی این خودرو انتقال می‌یابد و می‌تواند سرعتی معادل 165 کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان آورد.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

خلاصه بررسی

چری تیگو 2016، تمامی قضاوت و پیش‌داوری‌های ما را در مورد خودروهای چینی به چالش می‌کشد و درعین‌حال، شیوه قبلی خود را هم درزمینهٔ «کیفیت» پشت سر نهاده است. قیمت هدفی که برای آن تعیین شده کمتر از همتایانش است، در حالی که تجهیزات بیشتری را نسبت به آن‌ها ارائه می‌دهد. ارزشش را دارد که وقت صرف نموده و نگاهی به این شاسی‌بلند کوچک بیاندازید.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

در ازای مبلغ پرداختی، خرید این خودرو معامله‌ای خوب و عالی محسوب می‌شود.

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

تصوراتی که مردم درباره خودروهای چینی دارند.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

مشخصات فنی

نوع موتور: SQR484F

حجم موتور:
1971 سی‌سی

ضریب تراکم:
10.1

توان:
139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

گشتاور:
182 نیوتن‌متر در 4300 – 4500 دور در دقیقه

حداکثر سرعت:
165 کیلومتر بر ساعت (گیربکس CVT) و 175 کیلومتر بر ساعت (گیربکس 5 سرعته دستی)

سیستم تعلیق جلو:
مستقل، مک‌فرسون

سیستم تعلیق عقب:
مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)

نوع کالیپرهای ترمز جلو:
دیسکی خنک شونده

نوع کالیپرهای ترمز عقب:
دیسکی ساده

مصرف سوخت ترکیبی:
8.96 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت (گیربکس CVT) و 8.5 لیتر (گیربکس دستی)

نوع گیربکس:
CVT (7 سرعته تیپ ترونیک) – 5 سرعته دستی

توضیح:
تیپ‌های LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران با گیربکس CVT عرضه می‌شوند و تیپ COMFORTABLE هم با هر دو نوع گیربکس دستی و CVT.

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4506/1841/1740 میلی‌متر

فاصله بین دو محور:
2610 میلی‌متر

وزن خالص:
1537 کیلوگرم (گیربکس CVT) – 1495 کیلوگرم (گیربکس دستی)

حداقل شعاع گردش:
5.5 متر

گنجایش محل بار:
370 لیتر

ظرفیت باک:
55 لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب:
225/65 R 17

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

ایمنی

5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین

4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو جانبی)- تیپ EXCELLENT این خودرو تنها از دو کیسه هوا بهره می‌برد.

سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

سیستم کنترل پایداری (ESP) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.

سیستم ضد لغزش (ASR) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.

سیستم ترمز اضطراری (EBA) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.

سیستم کنترل مستقیم گشتاور موتور (DTC) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.

سیستم کمکی حرکت از روی سراشیبی (HHC) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.

کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای برای سرنشینان جلو و عقب

و…

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

تجهیزات (تیپ LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران)

برخلاف تجهیزات ایمنی، درزمینهٔ تجهیزات رفاهی بین دو تیپ LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران این خودرو تفاوتی وجود ندارد.

غربیلک فرمان با پوشش چرمی

سیستم ورود بدون کلید هوشمند + استارت

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و نمایشگر درجه دمای محیط (قابلیت تنظیم جداگانه برای هر دریچه)

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)

سانروف برقی

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان + DVD و پورت USB و AUX

صفحه نمایشگر لمسی به سایز 7 اینچ

سنسور پارک عقب

دوربین دید عقب

صندلی‌های برقی

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت

پوشش چرمی صندلی‌ها

سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)

چراغ‌های روشنایی در روز

چراغ‌های جلو و عقب از جنس LED

سیستم ضد سرقت الکترونیکی (IMMOBLIZER)

استراحتگاه دست در کنسول جلو و عقب و نگه‌دارنده فنجان

و…

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

قیمت

در ایران: 93.7 میلیون تومان (تیپ EXCELLENT) و 88.7 میلیون تومان (تیپ LUXURY)

در امارات: 59,900 الی 64,900 درهم (حدود 56.2 الی 60.9 میلیون تومان)

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016

نگاهی به چری تیگو 5 مدل 2016


ویدیو مرتبط :
چری تیگو 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت 80 درصد هزینه های درمان از جیب مردم/ انتقاد از کیفیت داروهای چینی و هندی



انتقاد ازداروهای چینی و هندی,هزینه های درمان,مشکلات دارویی

پرداخت 80 درصد هزینه های درمان از جیب مردم/ انتقاد از کیفیت داروهای چینی و هندی

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، سهم مردم از پرداخت هزینه های درمانی را 80 درصد اعلام کرد و افزود: قرار بود این سهم به 25 تا 30 درصد برسد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر، به چالشهای حوزه سلامت اشاره کرد و اظهارداشت: اولویت نخست وزارت بهداشت دولت یازدهم، مشکلات دارویی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی با انتقاد از واردات مواد اولیه بی کیفیت از کشورهای چین و هند، گفت: متاسفانه ماده اولیه برای اقلام دارویی که در داخل تهیه می شود، از کشورهای چین و هند وارد می کنیم که بعضا فاقد کیفیت لازم است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، داروهای بیهوشی را مورد اشاره قرار داد و افزود: از جمله داروهای بی کیفیت، می توان به داروهای بیهوشی اشاره کرد که ماده اولیه آنها از چین و هند وارد می شود.

وی ادامه داد: شاید کشورهای چین و هند در حوزه دارو، توانایی و قابلیت های خوبی داشته باشند و حتی داروهای آنها به آمریکا و اروپا هم صادر شود. اما، نکته اینجاست که همان ماده اولیه ای که برای آن داروها استفاده می کنند، به ایران وارد نمی شود و کیفیت آنها خوب نیست.

خسرونیا همچنین از افزایش قیمت برخی اقلام دارویی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی داروها هم گران است و هم اینکه به راحتی در دسترس مردم و بیماران نیست.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان این مطلب که بحران دارویی می بایست در اولویت نخست وزارت بهداشت دولت یازدهم باشد، تاکید کرد: چالش بعدی که وزارت بهداشت دولت یازدهم باید به آن توجه داشته باشد، سهم مردم از پرداخت هزینه های درمان است.

وی با اعلام اینکه 80 درصد هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می شود، اظهارداشت: قرار بود این سهم در برنامه چهارم و پنجم به کمتر از 30 درصد برسد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران همچنین بدهی بیمارستنانهای دولتی و مطالبات داروخانه ها از بیمه ها را مورد توجه قرار داد و افزود: مشکلی که اخیرا به این مشکلات داروخانه ها اضافه شده این است که شرکتهای دارویی به صورت نقدی دارو را می فروشند در حالی که داروخانه ها بعد از 3 تا 4 ماه پول خود را از بیمه ها می گیرند که این مسئله باعث شده تا دارو به طور کامل در سطح داروخانه ها نباشد و احساس کمبود دارو از این ناحیه متوجه مردم شود.

خسرونیا گفت: هر کسی که وزیر بهداشت شد، حتما باید مدیر باشد تا بتواند این مشکلات و بحرانها را مدیریت کند. قطعا دولت دکتر روحانی، برای برون رفت از چالشهای حوزه سلامت، باید کسی را برای وزارت بهداشت انتخاب کند که او بتواند در تعامل با انجمنهای پزشکی، مشکلات را حل و فصل کند./مهر