دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا برگ‌ها دارای رنگ‌های مختلفی هستند؟



دلیل رنگ‌های متنوع برگ‌ها

چرا برگ‌ها دارای رنگ‌های مختلفی هستند؟

دانشمندان دلیل وجود رنگ‌های متنوع برگ‌ها را توضیح دادند.

به گزارش ایسنا ، برگ‌ها دارای کلروفیلی هستند که آن‌ها را به رنگ سبز درمی‌آورد، اما تمامی گیاهان سبز نیز مجموعه‌ای از مواد شیمیایی به نام کاروتینوئید‌ها را حمل می‌کنند.

این‌ مواد شیمیایی به تنهایی نارنجی یا زرد به نظر می‌رسند، و به ذرت یا هویج‌ رنگ می‌بخشند، اما زیر سبزی کلروفیلی یک برگ برای سال‌های زیادی پنهان می‌مانند.

در فصل پاییز، زمانی که برگ‌ها به پایان چرخه حیاتشان نزدیک می‌شوند، کلروفیل تجزیه می‌شود و رنگ زرد-نارنجی آشکار می‌شود.

به گفته دیوید لی دانشمند سابق دانشگاه بین‌المللی فلوریدا و رهبر ارشد پروژه مطالعه رنگ برگ‌ها از سال 1973، بسیاری از درختان در پاییز برای تولید مجموعه‌ای متفاوت از مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین‌ها تکامل یافته‌اند.

این‌ مواد شیمیایی دارای رنگ مایل به قرمز بوده و مسئول رنگ‌پذیری زغال‌اخته هستند.

آن‌ها گاهی اوقات در برگ‌ها تازه‌ جوانه‌زده تشکیل می‌شوند و این امر رنگ گاه‌گاهی قرمزمانند آن‌ها را توضیح می‌دهد.

زمانی که کلروفیل و آنتوسیانین‌ها با یکدیگر وجود داشته باشند، رنگ یک برگ می‌تواند به برنز تمایل پیدا کند. در تراکم‌های به اندازه کافی بالا، آنتوسیانین‌ها موجب می‌شوند یک برگ ارغوانی به نظر برسد.

رنگ‌های پاییزی یکنواخت‌تر زمانی که برگ‌ها می‌میرند و کاملا تجزیه می‌شوند، تشکیل می‌شوند. زمانی که تمامی آن‌ها خشک می‌شوند، رنگدانه‌ها به یکدیگر متصل شده و آنچه را که لی «کثیفی قهوه‌ای‌ماننده» می‌خواند، را تشکیل می‌دهند.
/ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
گربه ای زیبا دارای چشمانی با دو رنگ متفاوت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فراخوان مشمولان دارای برگ اعزام در مرداد ماه



اخبار,اخبار اجتماعی ,فراخوان کلیه مشمولان غایب

سازمان وظیفه عمومی ناجا کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم مرداد ماه 1394 را به خدمت سربازی فراخواند.

به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن فراخوان کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد 1355 تا پایان تیر ماه 1376 برای انجام خدمت دوره ضرورت، طی اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم سال های مذکور که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم مرداد ماه سال 1394 دریافت کرده اند، می بایست در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.

مشمولان ساکن تهران بزرگ کلیه مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد ماه سال 1394 است می بایست راس ساعت 6 صبح روز دوشنبه 19 مرداد ماه به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان ساکن سایر استان های کشور کلیه مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ مردادماه سال 1394 است راس ساعت 7صبح شنبه 19 مرداد ماه به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده غیبت محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سایت پلیس، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش، نشده اند، می توانند به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و بر اساس اطلاعات درج شده در آن اقدام کنند.

اخبار اجتماعی - ایسنا