دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پژوهشهای جدید نشان داد: پیروزی و شكست افراد، مادرزادی است



پژوهشهای جدید نشان داد: پیروزی و شكست افراد، مادرزادی است

محققان معتقدند، برخی افراد مادرزادی موفق به دنیا می‌آیند و پیروزی یا شكست یك مسأله كاملا ژنتیكی است!

ایسنا:  درحالی كه پیش از این نقش خانواده و محیط بر موفقیت افراد مورد تأكید قرار گرفته بود، تحقیقات جدید تأثیر ژنتیك را بر موفقیت یا شكست افراد را نشان می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد، روابط اجتماعی، معاشرتی بودن، كنترل بر نفس و داشتن هدف در زندگی یك مسأله ژنتیكی است؛ در حقیقت DNA‌ هر فرد نقش بسزایی در رشد این ویژگی‌ها ایفا می‌كند و جنبه‌های مختلف شخصیت می‌تواند باعث شكست یا پیروزی فرد شود.

محققان دانشگاه ادینبورگ در این پژوهش 800 جفت دوقلو را از لحاظ سطح نگرش به زندگی و تأثیر طبیعت و پرورش مورد پرسش قرار دادند.

یكی از روش های متداول برای بررسی تأثیرات ژنتیكی بر افراد، مقایسه دوقلوهای همسان با خصوصیات مشابه تربیتی و DNA یكسان با دوقلوهای غیر همسان با زمینه تربیتی مشابه و عدم تشابه ژنتیكی است.

این تحقیق نشان می دهد، ژن نقش بسزایی در موفقیت یا شكست افراد در زندگی ایفا می كند؛ در حقیقت ژن های افراد تعیین كننده قدرت و مقاومت هر فرد هستند كه در برخی افراد باعث تسلیم نشدن در برابر مشكلات و دست یابی به موفقیت نهایی می شود و در برخی دیگر باعث نامیدی و سرخوردگی زودهنگام می‌شود.

پروفسور «تیموتی بیتز» خاطرنشان می‌كند: ماهیت زندگی خوب و تأثیر آن بر موفقیت افراد از زمان یونان باستان مورد بحث بوده است. افرادی كه قادر به مدیریت زندگی خود هستند و از روابط خوب و قدرت تعامل با دیگران برخوردارند، بیش از سایرین در زندگی به موفقیت دست می‌یابند كه همه این ویژگی ها یك مسأله كاملا ژنتیكی است.

نتایج این تحقیق در مجله Journal of Personality منتشر شده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
کشته شدن یکی از افراد ارتش آزاد سوریه پس از پیروزی اولیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شكست و پیروزی حریفان ایران مقابل چین و سوریه



 

 

شكست و پیروزی حریفان ایران مقابل چین و سوریه

 

دیدارهای تدارکاتی آسیایی

شكست و پیروزی حریفان ایران مقابل چین و سوریه

تیم ملی فوتبال چین در دیداری دوستانه مقابل عراق به برتری رسید.

تیم‌های ملی فوتبال آسیایی که خود را برای حضور در جام ملت‌های قاره کهن آماده می‌کنند، در فاصله 4 روز مانده به آغاز این رقابت‌ها شب گذشته در دیدارهایی تدرکاتی به مصاف هم رفتند.

در یکی از مسابقات شب گذشته و در ورزشگاه 15 هزار نفری گرند حمد دوحه قطر، تیم‌ ملی چین موفق شد با نتیجه 3 بر 2 مقابل عراق، حریف ایران در جام ملت‌های آسیا به برتری برسد.

هائو جان‌مین در دقیقه 4، پن هان پنگ در دقیقه 68 از روی نقطه پنالتی و لی ژوپنگ در دقیقه 76 برای چین گلزنی کردند. یونس محمود، مهاجم زهردار عراق، هر 2 گل این تیم را در دقایق 44 و 50 به ثمر رساند.

عراق در جام ملت‌های آسیا علاوه بر ایران با تیم‌های کره‌شمالی و امارات هم‌گروه است و در نخستین دیدار مرحله مقدماتی به مصاف ایران می‌رود.

در دیگر دیدار دوستانه شب گذشته تیم‌های ازبکستان و اردن در ورزشگاه الشارجه امارات به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

جسور حسنوف در دقیقه 70 و اولیم ناوکاروف در دقیقه 77 برای ازبکستان و عامر دیب در دقیقه 32 و عدی الصافی در دقیقه 75 برای اردن گلزنی کردند.

تیم ملی امارات، دیگر حریف ایران در جام ملت‌‌های آسیا در ورزشگاه خلیفه بن زائد امارات به مصاف سوریه رفت که در پایان موفق شد با 2 گل میهمان خود را بدرقه کند. سعید سالم در دقیقه 63 و تیاب آوانا در دقیقه 90 برای میزبان گلزنی کردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان نیز شب گذشته در ورزشگاه السد قطر با آنگولا دیدار کرد که با گل دقایق پایانی نکونام از سد حریف خود گذشت.