دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پایان مرگبار طولانی‌ترین اعتصاب غذایی جهان



اخبار ,اخبار علمی ,اعتصاب غذایی

 

اخبار علمی - پایان مرگبار طولانی‌ترین اعتصاب غذایی جهان

یک جورپا از خانواده سخت‌پوستان که بیش از پنج سال دست به اعتصاب غذایی زده بود،‌ در آکواریوم محل زندگی خود در ژاپن مرده پیدا شد.

به گزارش ایسنا، محققان در یک رویداد غذایی در آکواریوم توبا در ژاپن اعلام کردند که این مردارخوار اعماق دریا که ظاهری شبیه یک خرخاکی گلوله‌ای عظیم‌الجثه دارد، پس از پنج سال مرده است.

این جورپای نر غول‌پیکر که برای تشخیص آن از میان 9 جورپای دیگر حاضر در آکواریوم ژاپن به نام «شماره 1» شناخته شده بود، از ژانویه 2009 و پس از خوردن یک ماهی برگ کامل تاکنون چیزی نخورده بود.

تاکیا موریتاکی، نگهبان شماره یک از اعتصاب غذای این موجود شگفت‌زده شده و ادعا کرده که این سخت‌پوست اعماق دریا در زمان تغذیه تنها وانمود به غذا خوردن می‌کرده و دهان و پاهایش را در اطراف غذا برای تسکین کارکنان آکواریوم تکان می‌داد، اگرچه هیچگاه چیزی را نمی‌بلعید.

به گفته موریتاکی، چندی قبل با وجود قرار دادن یک ماهی برگ برای تغذیه شش ماهه شماره 1 در مخزن نگهداری آن، این سخت‌پوست بی‌حرکت باقی ماند. محققان با بررسی‌های بیشتر دریافتند که این موجود پس از پنج سال و 43 روز اعتصاب غذا مرده است.

این طولانی‌ترین زمانی است که یک نوع حیوان تحت نظارت بدون غذا زندگی کرده است.

مرگ جورپای غول‌پیکر شماره 1 توسط آکواریوم تائید شد و علیرغم انجام کالبدشکافی، هیچ دلیل برای مرگ این موجود یافت نشد.

این موجود که با یک خرخاکی عظیم‌الجثه مقایسه شده، برای حفظ آن منجمد خواهد شد. تحقیقات بیشتر بر روی بقایای این موجود به منظور کشف دلیل خودداری آن از خوردن غذا ادامه دارد.

جورپای شماره 1 در سپتامبر 2007 با وزن یک کیلوگرم و اندازه 29 سانتیمتر از خلیج مکزیک به آکواریوم توبا منتقل شد.

یک جورپای غول‌پیکر نوعی سخت پوست مرتبط با میگوها و خرچنگها است که بنظر می‌رسد مقادیر زیادی از آنها در آبهای عمیق و سرد اقیانوسهای اطلس، آرام و هند زندگی می‌کنند.

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اعتصاب و اعتراض کارگران در جهان کوثر کهیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان



 اخبار , اخبار گوناگون,طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان

اخبار گوناگون - پایان طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان

طولانی‌ترین پرواز تجاری بدون توقف جهان که 19 ساعت بود از سوی سنگاپور ایرلاینز پایان یافت.

پرواز اس کیو 21 سنگاپور ایرلاینز که آخرین پرواز 19 ساعته از نیویورک به سنگاپور بود، روز دوشنبه در فرودگاه چانگی به زمین نشست و به این خدمات 9 ساله پایان داد.

 

خدمات پرواز مستقیم سنگاپور ایرلاینز به لس آنجلس نیز در راستای نوسازی ناوگان این شرکت لغو شده است.

 

به گفته تحلیلگران، افزایش قیمت‌های سوخت از سال 2004 به این‌سو، این خدمات پرواز طولانی که مسافت آن 15335 کیلومتر بود را از نظر اقتصادی غیرقابل ادامه ساخته بود.

 

لغو این خدمات یک سال قبل اعلام شده بود.

 

هواپیمای سوپرجومبوی آ 380 ایرباس که ظرفیت بیشتر و مصرف سوخت بهینه‌ای دارد، جایگزین چهار فروند هواپیمای 500-340 آ ایرباس خواهد شد که توسط سنگاپور ایرلاینز در این مسیر مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

این پرواز اگرچه گران بود و قیمت بلیت آن به 11 هزار و 180 دلار می‌رسید اما سفر راحتی برای مسافران فراهم کرد و به دلیل نبود توقف، در زمان سفر صرفه جویی می‌کرد.

 

به دنبال لغو دو پرواز مستقیم سنگاپور ایرلاینز به آمریکا، اکنون سه مسیر دوبی هوستون، دوبی لس آنجلس و ژوهانسبورگ آتلانتا با 16 ساعت و 20 دقیقه از نظر زمان پرواز طولانی به شمار می‌روند.

 

اما از نظر مسافت، پرواز کانتاس از سیدنی به دالاس طولانی‌ترین است که در 15 ساعت و 20 دقیقه انجام می‌گیرد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سنگاپور ایرلاینز در اکتبر سال 2012 با ابراز تاسف از لغو پروازهای مستقیمش به لس آنجلس و نیویورک، نسبت به تداوم خدمات دهی به بازار آمریکا اطمینان داده بود.

اخبار گوناگون -ایسنا